ad

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Max Winkler

Met onder meer: Zoey Deutch, Kathryn Hahn en Tim Heidecker

Over Flower

"Bad decisions. Good intentions."

De zeventienjarige Erica Vandross is geen doorsnee tiener. Na school verleidt ze samen met haar twee beste vrienden oudere mannen om hen daarna te kunnen afpersen. Erica's opstandig gedrag vloeit voort uit de afwezigheid van haar biologische vader die in de gevangenis zit en haar opvoeding overliet aan haar vrijzinnige moeder. Haar leven verandert helemaal wanneer Bob, de nieuwe lover van haar moeder, samen met zijn zoon Luke bij hen komt inwonen. Luke kampt met overgewicht en komt net uit de afkickkliniek.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van D-ark

D-ark

Jammer jammer jammer, veel meer van verwacht Geweldige cast die vol op hun best doen met een script dat denkt dat het dieper is dan het is en vreselijke camera filters. Verre van slecht maar dit zat zo erg in de buurt van een erg goed goede film en nu is het vooral een gigantisch geval van net niet.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Die camera filters zijn me nog niet echt erg opgevallen. Maar het is vooral leeg, ja. Een moeder die dr dochter niet kan opvoeden, dochter die denkt dat ze feministisch bezig is, Bob (Heidecker) die acteert als een pak melk en maar 1 goed moment kent, het ziekenhuis.... Luke, jawel, die jongen was dan nog enigszins complex. Ook Will (Adam Scott) zijn kleine rol is nog zeer sympathiek.

Het is zonde van Zoey Deutch wel. Ze wil een soort Linda Cardelini/Elen Page/Alexis Bledel karakter spelen: dat lukt aardig, maar door het schrijfwerk valt het zo dood als een pier.

Een film die probeert al het bovenstaande te zijn: Gilmore Girls, Juno, Freaks & Geeks, misschien ook het creepy en zeer geslaagde Ingrid Goes West (2017) (zelfde schrijver/productieteam), maar het werkt niet. Ja, inderdaad jammer.

avatar van niethie

niethie

Oh, jammer jongens, had wel met enige zekerheid verwacht dat dit jullie ding ging zijn. Denk dat ik zo verrast was omdat het plotje hierboven echt weg las als één van een ABC movie of the week, wat het echt alles behalve is... Ik vond de humor (met name het schetsboek met al die pikken erin, die ze doodleuk aan haar moeder laat zien) echt heerlijk snel en knotsgek. Misschien niet helemaal met een hart of moraal, maar wel lekker onbeschoft, en dat mag ook wel eens.

“What would Batman and Robin do if they saw Joker sticking his finger up little boy’s assholes?”

Deutch is trouwens de dochter van Leo Thompson. Ofwel de 80's cult actrice uit oa Back to the Future en wat van John Hughes producties als Some Kind of Wonderful. De fysieke gelijkenis is bijna eng!

avatar van Collins

Collins

Zoey Deutch was me eerder nooit zo opgevallen, maar is in deze film zeer positief aanwezig. Leuke rol. Goed uitgevoerd. Typetje nonchalant, recht voor d'r raap, brutaal, non-conformistisch, balancerend op het randje en erover. En vooral grappig. Talentje, denk ik. De overige castleden zijn allerminst opvallend en flikkeren slechts zwakjes naast de aandacht die Deutch opeist.

De film is verder niet heel opzienbarend. We worden geconfronteerd met de gebruikelijke tienerdingetjes. Niet spannend gevat in een luchtig feelgood jasje. Beetje humor en licht drama er doorheen gemengd en klaar is de film. De humor is best aardig. Het drama vergezocht.

Een film dus, die allerminst lang in het geheugen blijft hangen, maar wel een film die door het naturelle spel van Deutch en enkele leuke komische situaties net onderhoudend genoeg blijft.

avatar van John Milton

John Milton

Collins schreef:

Ze viel mij voor het eerst (en ook erg positief) op in Everybody Wants Some, en daarna in Rebel in the Rye en The Disaster Artist.

Was een grote verrassing toen ik erachter kwam dat ik al bijna mijn hele leven een crush op haar moeder bleek te hebben. In die rol althans...

avatar van Collins

Collins

Haha, John Milton. Fijne rol inderdaad. Mijn eerste kennismaking was deze: Nogmaals Moeder. Matige film in alle opzichten. Maar die Lea...

Over Deutch. Heb Everybody Wants Some gezien, maar haar optreden staat me niet goed meer voor de geest, sprak hij schaamtevol. The Disaster Artist ligt klaar voor eerdaagse aanschouwing. Rebel in the Rye staat op mijn verlanglijstje. Ik heb van beide films (en van Deutch) hoge verwachtingen .

avatar van IH88

IH88

“I really wanna punch you in the face right now…”

Leuk. Flower is een aparte en eigenzinnige film, en regisseur Max Winkler wil veel verschillende genres combineren. Coming of age, drama, moord, humor, pedofilie, romantiek etc. Het zorgt voor een absurde cocktail. Het werkt grotendeels wel, en dat komt vooral door het imponerende acteerwerk van Zoey Deutch en bepaalde regiekeuzes van Winkler. Want de film ziet er schitterend uit, en Deutch weet van Erica ook een personage te maken met de nodige problemen en onsympathieke trekjes, maar ook een herkenbaar personage waarvan je begrijpt waarom ze bepaalde keuzes maakt. Hoe zelfdestructief en vreemd deze keuzes soms ook zijn.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Zoey Deutch draagt deze film duidelijk naar een hoger niveau, ze is niet alleen mooi om naar te kijken maar ze laat ook zien over aardig wat acteertalent te beschikken. Gisteren zag ik haar in Everybody Wants Some en toen werd ik wel benieuwd naar meer rollen van haar.

Het verhaal is boeiend verteld en heeft een mooie opbouw, helaas vond ik het einde nogal onrealistisch en geforceerd, het liefdesverhaaltje is echt totaal niet geloofwaardig en valt nogal uit de toon bij de rest van de film

De film had met gemak een 3,5 gehad, maar verpest dat tegen het einde persoonlijk een beetje voor mij.

3 sterren blijven over, zeker wel de moeite waard en de film kijkt ook nog eens lekker weg.

Heb de film zelf ook gezien, keek leuk weg. Maar ik zit met één scene in de film die ik even niet vat.

We zien Erica en de andere meiden en Luke op een gegeven moment het huis van Will verlaten nadat ze die foto's gemaakt hebben. De dag erna gaan Erica en Luke terug en ze zien dat het Eiffeltoren beeldje in de rug van Will zit. Wtf? Wat heb ik gemist hier?

scorsese

Aardige film waarin een tienermeisje mannen afperst voor geld. De film begint zeker goed, maar er volgen wat ontwikkelingen die het geheel wat onevenwichtig maakt. Vervelend wordt het echter niet vanwege de toch wel leuke personages en ook zeker vanwege de innemende Zoey Deutch.

BBarbie

Absurde ontwikkelingen maken dit tot een komedie met een hoog slapstickgehalte. Niet helemaal mijn ding. Zoey Deutch ziet er altijd goed uit, maar het wordt zo langzamerhand tijd dat ze eens in een beklijvende film verschijnt in plaats van in al die niemendalletjes.

avatar van dje-em

dje-em

MosquitoSmasher schreef:

die toren stond op de tafel. Ze hield het nog omhoog

avatar van John Milton

John Milton

De film is zoals hierboven aangegeven een wat gekke cocktail, maar wel lekker wat mij betreft. Het komt misschien net niet helemaal uit de verf, maar is origineel genoeg om je niet te vervelen. De dialogen zijn nu en dan hilarisch.

En Zoey Deutch is simpelweg adembenemend, wat een schoonheid. En ze speelt nog goed ook.

avatar van Thomas83

Thomas83

Tsja, wat hier nou van te vinden. De film is bepaald geen straf om te kijken, maar geen enkele relatie of gebeurtenis is geloofwaardig in deze film. Ik heb het zelden zo sterk gezien. Zelfs al voor zo'n bizarre gebeurtenis als de dood van Will kon ik al nergens echt in meegaan. Hoeveel efebofielen kunnen er bijvoorbeeld nou helemaal in dat plaatsje wonen? Dit is een film die niet verder komt dan doelloos provoceren.

Het einde is ook een zware teleurstelling en doet er wat ongeloofwaardigheid zo mogelijk nog een schepje bovenop. Ik had nog de hoop dat we op het einde inzicht in Erica (een heerlijke Juno-achtige rol van Zoey Deutch) als personage zouden krijgen, maar de film komt niet verder dan haar daddy issues benoemen (een personage zegt dat letterlijk in de film). En nadat Erica in weinig overtuigende tranen uitbarst volgt er een al even sterke liefdesverklaring van Luke (zwakke rol van Morgan), die dan nog beantwoord wordt ook. 2.5*.