Gauguin - Voyage de Tahiti (2017)

Alternatieve titel: Gauguin: Voyage to Tahiti

Frankrijk
Drama / Biografie

geregisseerd door Edouard Deluc
met Vincent Cassel en Ian McCamy

1891. Schilder Paul Gauguin is reeds zeer bekend in de Parijse kunstwereld, maar is de zogenaamd beschaafde wereld en zijn politieke, morele en artistieke conventies beu. In een zoektocht naar zijn ziel reist hij alleen naar de andere kant van de wereld, naar Tahiti, waar hij verteerd wordt door een verlangen naar originele zuiverheid en bereid is om hiervoor alles op het spel te zetten. Eenzaam en alleen trekt Gauguin dieper de Tahitiaanse jungle in, waar hij de Maori's en Tehura ontmoet, zijn muze, die de inspiratie zal vormen voor zijn meest iconische kunstwerken.