The Lodgers (2017)

Ierland
Horror / Drama

geregisseerd door Brian O'Malley
met David Bradley, Charlotte Vega en Bill Milner

1920, Ierland. De tweeling Rachel en Edward woont op hun familielandgoed. Elke nacht wordt het huis het domein van een sinistere aanwezigheid. De aanwezigheid heeft drie regels waaraan de tweeling zich moet houden: ze moeten rond middernacht in bed liggen, ze mogen geen onbekende personen meenemen naar binnen, en ze mogen niet ontsnappen. Een oorlogsveteraan, die verblijft in een naburig dorpje, voelt zich aangetrokken tot Rachel. Hij probeert Rachel te bevrijden, maar veroorzaakt daarmee een reeks van dodelijke gebeurtenissen...

avatar van perceived
De debuutfilm van O'Malley Let Us Prey (2014) vond ik best oké. Ben benieuwd of ie nog iets heeft bijgeleerd en of deze productie dus kwalitatief een stap vooruit is..

avatar van clockwork72

Kom maar op

avatar van tattoobob
Mooie poster ook.

avatar van mobistar
Zag er veelbelovend uit maar kon me uiteindelijk niet boeien.
Zwak verhaal, slecht in beeld gebracht en acteerprestaties ondermaats.
Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar halverwege de film had ik nog steeds het gevoel van, waar gaat dit over..... Op zich geen probleem als je ondertussen wat kan "genieten" van een lekker creepy sfeertje maar die was er spijtig genoeg ook niet. 2.0

avatar van joolstein
The Lodgers is een adembenemende mooie film, de sfeer druipt van de film af en het heeft een zeer rustige stemming. De film doet je dan ook herinneren aan de klassieke spookhuis -films van wel-eer; The Innocents, Rebecca of het recentere The Woman in Black. Met ook nog wat invloeden die je doen denken aan een soort duister sprookje. Er is zelfs een jonge vrouw die zwerft door bossen in een mantel met capuchon (dit kledingstuk is natuurlijk zwart en niet rood). Het is een Gothic-verhaal vol intriges en mysterie over een tweeling die zit opgesloten door een familie-vloek gebaseerd op een lied dat je kippenvel geeft en drie belangrijke regel bevat;

Girl Child, Boy Child,
Listen Well Be in Bed by Midnight's Bell,
Never Let a Stranger Through Your Door,
Never Leave Each Other All Alone,

Good Sister, Good Brother,
Be Follow Well These Cautions Three Long,
As Your Blood Be Ours Alone,
We'll See You Even from Below,

Naast dit creepy-lied omarmt de film ook de charme van de oude spookhuis-films en zien en horen we piepende deuren, lange donkere gangen, onweer en beweging in de schaduw. Er zijn geen jump-scares en geen extravagante CGI in de climax,ook zijn er geen geforceerde wendingen of bochten, er is alleen het verhaal en er wordt nooit afgedwaald van de poëtische presentatie. Echter door die afwezigheid van de gebruikelijke (vaak makkelijkere elementen) in horror, ben ik bang dat deze film de nodige lage cijfer zal gaan krijgen. Het zijn namelijk alleen de liefhebbers van de oude Ghotische films die hier veel plezier van beleven. Voor hen zijn er dan ook genoeg psychologische onderhuidse maar zeker effectieve angsten!

De tweeling Rachel (Charlotte Vega - [Rec]³: Génesis/American Assassin) en Edward (Bill Milner-X: First Class /Dunkirk) spelen zeer goed en geloofwaardig. Rachel is de kern van het verhaal, en Charlotte Vega doet geweldig werk om een sterk jonge vrouw met een zware last over te brengen.Bill Milner weet van Edward een echte griezel te maken, al valt zijn personage wel lichtelijk in voorspelbaarheid. Verder is het ook genieten van de bijrol van David Bradley (Argus Filch uit Harry potter of Walder Frey uit GoT) als notaris Bermingham.

Hoe mooi regisseur Brian O’Malley de scenes construeerde, liet zich bijvoorbeeld mooi verbeelden tijdens de ontmoeting van Rachel en Sean (Eugene Simon-Lancel Lannister uit GoT) Rachel die bijna engelachtig in een witte jurk bramen eet van de ranken die groeien uit de familiegraven. Schoonheid maar ook macaber.

Ondanks dat de film zeer sterke technische aspecten bezit en begenadigd is met goed acteerwerk, is er ook een klein puntje van kritiek. En dit is de vloek. Er zijn te veel aanwijzingen die onlogisch raken in samenwerking met de vloek. Ook de oorsprong van de vloek wordt nooit gegeven wel wordt er vermeldt dat ze de vloek met zich meebrachten naar het huis, maar waar vandaan? Gelukkig maakte de gecreëerde griezelige sfeer, die diep onder je huid ging zitten veel goed! Zorgvuldig vormgegeven als een perfect geweven tapijt van klassiek geïnspireerde gotische horror. Duister, spannend en onmiskenbaar mooi en het kan zich redelijk goed meten met de hoogtepunten uit genre.

avatar van knusse stoel
De film heeft alles in zich om een griezelfilm genoemd te mogen worden. Een prachtig groot en oud vervallen huis, prima acteurs die de angst die ze hebben voor de voorouders goed weergeven en een naargeestige omgeving met zelfs een kerkhof in eigen tuin!
Je moet wel een stukje gezien hebben om te begrijpen dat de hedendaagse bewoners van het huis leven volgens de regels van de voorouders en dat is niet bepaald een vrijblijvendheid voor de huidige levenden.

"Joolstein" heeft beneden een versje geplaatst waarin de regels staan waaraan de broer en zus zich dienen te houden op straffe van...........
Ook de bewoners van het nabijgelegen dorp lijden onder de regels van het huis en de voorouders, het contact is summier en de schulden lopen op. In Ierland is het net als in de rest van de wereld dus, als je geen werk hebt en/of inkomsten raak je aan de bedelstaf.
Voor griezelfilmliefhebbers die van veel actie houden, is deze film misschien iets te traag maar hij valt zeer zeker in dit genre. Wij hebben ons er echt mee vermaakt vanaf (vooral) het (sterke) begin tot aan het einde. Een 8 is hij zeker waard.

Wees in bed om middernacht.
Laat nooit een vreemdeling binnen.
Laat elkaar nooit helemaal alleen.

Deze melancholieke en beeldschoon vormgegeven gothic Horror / Drama film uit Ierland, heb ik afgelopen vrijdagnacht (na circa 40 minuten viel ik in slaap vanwege chronisch slaaptekort op werkdagen) en zaterdagavond bekeken, waarbij de drie hierboven geschreven regels van belang zijn in het verhaal. "joolstein" heeft deze film al mooi beschreven (dus ik zal het kort houden) en wat hij zegt wat betreft "liefhebbers van oude gothic films", dat klopt volledig, want deze liefhebbers zullen vooral genieten van deze film. Wil je een enge, spannende of gore Horror film zien of juist een Horror film waarin veel gebeurt en/of veel actie in zit, dan moet je vooral deze Horror film links laten liggen.

In dit verhaal, welke zich afspeelt in 1920 in Ierland, draait het om de weeskinderen Edward (Bill Milner) en Rachel (Charlotte Vega), een tweeling, welke door een eeuwenoude vloek gevangen gehouden worden in een landhuis, dat al honderden jaren in de familie is. De situatie begint te veranderen als Rachel de mank lopende Sean (Eugene Simon) ontmoet, een soldaat die zojuist gewond is teruggekeerd uit de oorlog. Rachels drang naar vrijheid vormt een bedreiging voor zowel haarzelf als Edward.

Het verhaal (waarbij het draait om eeuwenoude geesten die onbreekbare regels opstellen voor eenieder die in hun huizen woont) zit best mooi in elkaar en weet zowel te boeien als te vermaken, maar is aan de andere kant ook wat saai en langdradig (ondanks de duur van circa 90 minuten) en echt spannend (hoogstens op het best aardige einde na dan) wordt het helaas nergens. Hier en daar is het wel een beetje creepy (zoals de scene waarbij Rachel laat op de avond een bad aan het nemen is en erbij wegdommelt).

Zowel in toon, sfeer (soms zelfs een beetje erotisch getint) als visueel (de details van het tijdperk worden perfect weergeven), heeft deze film wel wat weg van de Thriller / Horror film "The Woman in Black (2012)" (die ik persoonlijk beter vond), welke zich ook afspeelt in afgelegen landhuis. Het landhuis in deze film is overigens de "Loftus Hall" in Zuidoost-Ierland, welke recent zijn 666ste verjaardag vierde en welke zijn eigen spoken schijnt te hebben. In dit verhaal draait het echter niet om spoken maar om geesten, welke via een luikje in de vloer van het huis om middernacht naar boven komen via water.

De cast in deze film is eigenlijk maar beperkt tot drie hoofdrolspelers, te weten de Spaanse Charlotte Vega, de Britse Bill Milner en de Britse Eugene Simon, waarbij ik met name de eerste zeer sterk en overtuigend vond spelen en ze is ook een mooie jonge vrouw om naar te kijken (er is zelfs wat bloot van haar te zien). Wat dat betreft is ze een actrice om in de gaten te houden. Hoewel hij maar een kleine rol in het verhaal had, deed ook David Bradley (in de rol van notaris Bermingham, die het landhuis wil gaan verkopen) het best verdienstelijk en hij zorgde ook voor het enige goor momentje (moet je wel een beetje met een korreltje zout nemen) in het verhaal.

Al met al een beeldschone Horror / Drama film, die voor mij net wat te saai en te langdradig was om een echt hoog punt te geven. Maar door de sfeer, de schitterende visuele beelden en Charlotte Vega, weet deze film zeker te vermaken en kijkt hij ook wel lekker weg en daarom krijgt hij van mij ook gewoon een voldoende.

avatar van mixmaster
Tegenvallende film die nergens echt eng of spannend word, het is allemaal wat mak en lauwtjes wat we te zien krijgen en ik zat dan ook de hele film te wachten tot er eindelijk echt iets zou gebeuren.

De laatste 10 minuten zijn aardig maar zeker niet bevredigend.

avatar van Malibu Stacy
Geen moment eng of spannend, op een gegeven moment begon de traagheid me ook te irriteren. Had al snel spijt dat ik deze film had opgezet, overslaan dus.

avatar van Spartaan1986
Lichte verbetering ten opzichte van O'Malley's vorige film Let Us Prey. Maar nog steeds alles behalve een goede film. De grauwe sfeer en het acteerwerk deden de film goed, maar qua horror elementen is het allemaal erg pover. Vervelen doet de film ondanks het trage tempo niet, maar heel erg boeiend of spannend wordt het nergens.

Kleine 2,5*

avatar van tbouwh
Je moet voor twaalf uur op bed liggen, je moet je aan de regels houden en wee je gebeente als je je maagdelijkheid verliest. Boete, vervloeking en verleiding komen samen in The Lodgers, een gothic horrorfilm van Brian O’Malley (Let Us Prey). Een broer en zus zitten gevangen in een massief spookhuis (denk Crimson Peak, The Others), waar ze door de daden van hun voorouders niet zomaar kunnen vertrekken. Om de drang naar vrijheid een gezicht te kunnen geven is de tussenkomst van een jonge charmeur nodig.

Sean (Eugene Simon, bekend van Game of Thrones) wordt op twijfelachtige wijze de plot van de film in geschreven. Wat begint met obsessief voyeurisme in het bos, mondt moeiteloos uit in een klassieke romance tussen Sean en de getroebleerde Rachel (Charlotte Vega). Laatstgenoemde komt op het lumineuze idee dat Sean haar misschien kan helpen het vervloekte oord en haar dominante broer Edward te ontvluchten. De intrige die zich ontvouwt laat zich geen moment serieus nemen, met name vanwege het zichtbare gebrek aan chemie tussen de gedoemde geliefden en de gekunstelde dialogen. Door de hang naar goedkope romantiek zinspeelt The Lodgers soms eerder op de gunsten van een young adult-publiek dan dat ze iets toevoegt aan het spookhuis(sub)genre. Narratieve elementen en details in het set design doen aan de lopende band denken aan The Innocents /The Others en The Conjuring. Houd die bingokaart maar vast bij de hand.

Erg stijlvol.

Minder kan ik er toch echt niet van maken. O'Malley bewijst een erg bekwaam horror regisseur te zijn, die met bekende gegevens toch iets extras weet te doen. Vooral veel extra sfeer toevoegen, daar is er absoluut geen gebrek van in deze film.

Het is misschien wat traag voor de gemiddelde zapper, dat verklaart allicht de score hier. Een beetje horrorliefhebber kan het rustig negeren en zich klaarmaken voor 90 minuutjes eetbare sfeer. Lekker loom, prachtig gefilmd, heerlijke setting en zelfs een strakke cast. Je komt ze niet elke week tegen.

Het is dat het einde nét dat beetje punch mist. Iets waar een Saint Ange bijvoorbeeld wel in slaagde. De reveal van The Lodgers is nog wel aardig, maar de finale blijft een beetje in hetzelfde tempo hangen, waardoor je uiteindelijk toch een beetje een waardige afsluiting mist.

Klein kritiekpuntje dat de film allicht van genreklassieker afhoudt, maar verder een dikke aanrader voor de liefhebber. O'Malley mag lekker doorgaan.

avatar van EIGER3970
Vele vragen zich af, waar gaat dit over? Het is een psychologisch en symbolisch verhaal. Het gaat over een meisje en haar mentale strijd om vrij te zijn. Haar ouders mogen dan wel al dood zijn, toch zijn ze nog bij iedereen onbewust aanwezig om dat we als kind de morele normen van onze ouders hebben opgenomen (uber-ich). Het huis staat symbool voor de persoonlijkheid. Edward wil dat allles blijft zoals het is, hij blijft in de veilige comfortzone van aangeleerde normen en waarden opgelegd door de heersende cultuur. Het leven kan hierdoor saai en dor worden, daarom het vervallen huis, een depressieve persoonlijkheid. Het is moeilijk om hier aan te ontsnappen. Enkel een mysterieuse kracht, een totale zinsverbijstering kan de start zijn van de bevrijding ( de werking van de animus op onbewust niveau ): de aantrekkingskracht tot het meestal andere geslacht, hier de oorlogsveteraan. De film is vol symbolen. Het meer stelt natuurlijk het onbewuste voor...

avatar van Rickyman
Een bijzonder mooie griezelfilm, zeer sfeervol.
Met een rustig opgebouwd verhaaltje, maar nergens werdt het saai.

avatar van Brabants
The Lodgers is verhaaltechnisch ontzettend boeiend uitgewerkt waarbij de sfeer adembenemend is. Het kabbelt in een rustig tempo voort, maar het verveelt geen seconde. De beelden zijn mooi en het acteerwerk erg goed. Prima mix tussen drama en een vleugje horror. Heb hier zeker van genoten.

avatar van alexspyforever
In het begin vreesde ik een beetje dat het weer zo een Del Toro vehikel zoals Crimson Peak ging worden met lelijke CGI en felle kleurtjes die allesbehalve een creepy sfeer bezorgen. Die vrees bleek ongegrond want het is grauw gefilmd beetje zoals The Others en dat zet meteen een griezelig sfeertje neer waar ik wel van hou. Door dat versje legde ik ook meteen de link naar The Innocents met het creepy wijsje O Wilow Waly.

Ik ben het wel eens met joolstein dat dit eerder voor de liefhebbers is van de oudere gothic. Het blijft uiteindelijk vrij braaf. Er is inderdaad wat erotiek en naakt al blijft dit veilig binnen de mainstream normen. Het verhaal is mysterieus genoeg om een uur te blijven boeien totdat dit eigenlijk vlakaf uit de doeken wordt gedaan. Die onthulling is niet meteen ontzettend vernieuwend al past het wel. O'Malley lijkt de mosterd te hebben gehaald bij Virginia Andrews met haar Dollanganger saga. Ook daar poogt een vrouwelijk hoofdpersonage een gelijkaardige 'vloek' te doorbreken.

Charlotte Vega speelt deze rol met overtuiging. Van de 2 mannelijke protagonisten ben ik minder overtuigd. Het is natuurlijk moeilijk om binding met hen te krijgen als het merendeel afspeelt door de ogen van Rachel. Edward is eigenlijk te saai, voorspelbaar en zwak om sympathie voor te krijgen.

Wat love interest Sean betreft moet ik het eens zijn met tbouwh er is nauwelijks chemie tussen hem en Rachel, het voelt geforceerd aan. Ook de opgestelde regels zijn voor interpretatie vatbaar, hoe lang kun je Sean als een vreemdeling beschouwen, als Rachel inkopen gaat doen laat ze haar broer toch helemaal alleen. Er was geen regel die zei dat ze de godganse dag op het domein moesten blijven dus eigenlijk konden ze gewoon naar buiten zolang ze maar om middernacht in hun bed lagen. Toont nog maar eens aan dat binnenzitter Edward niet bepaald met veel lef en intelligentie bedeeld is.

Nu kan ik de film nog wat verder afbreken op onregelmatigheden en onlogica, maar het is wel een van de betere in het genre uit deze eeuw en dat is grotendeels te danken aan de sfeerschepping, de setting en Charlotte Vega. Maar om het niveau van films als the Innocents, The Haunting, the Others of zelfs House on haunted Hill te halen, daarvoor heeft de regisseur toch nog aardig wat werk voor de boeg.

Beter dan joolstein kan ik het niet verwoorden. Dit is zoals horror en gothic dient te zijn. Dus doe ik er nog een halfje bij. Vind dat dit eigenlijk wel een vijf sterren film is. Ik werd namelijk geen minuut afgeleid door iets wat ik (binnen de context van het verhaal) ongeloofwaardig vond. Heb op het puntje van m'n stoel zitten kijken. Dat huis, dat kerkhof, die kraai, ik zat met kippenvel te genieten. Deze film is ook heel erg Iers. Daar zijn begrippen als een vloek en de geschiedenis die doorwerkt tot in het heden heel wat natuurlijker te begrijpen dan dat in onze cultuur het geval is.

Charlotte Vega is een plaatje waar je je ogen niet vanaf kunt houden. Mooi ook dat doorkijkje naar het Ierland van de jaren twintig waar Sean als een verrader wordt beschouwd omdat hij in de Eerste Wereldoorlog voor de Engelsen heeft gevochten. Ierland was nu eenmaal een deel van het Britse Imperium en zou al snel in een burgeroorlog geraken, met een onafhankelijk Ierland als gevolg.

avatar van remorz
Mooi.

Rachel en Edward leven in een groot, slecht onderhouden landhuis, hun ouders zijn overleden. Sindsdien leven zij onder het strenge regime van een vloek. Drie regels die zij onder geen beding mogen overtreden, vormen hun enige mogelijkheid op zelfbehoud. En de striktheid waarmee zij het aanvankelijk navolgen, geeft aan dat het menens is. Uiteraard tasten bepaalde scenes af wat er mocht komen te gebeuren, zou een grens overschreden worden; je voelt aan alles dat dat nie best zou zijn.

Opdringerig water, geestverschijningen, een broer die steeds vreemder gedrag begint te vertonen en al het hout in het huis, dat onheilspellend kraakt en piept. Zelfs windvlagen lijken dreigementen te fluisteren. Een uiterst sfeervolle omgeving, waar beeld en geluid samenwerken om je langzaam-maar-zeker de film in te trekken. Aanvankelijk gaat dat namelijk wat stroef.

Zo wordt er bijvoorbeeld wel goed geacteerd, maar heeft niemand de acte de présence om écht de aandacht op te eisen en je als kijker mee te nemen. Ook de dialogen zijn goed geschreven, maar het verhaal komt wat langzaam op gang. En de camera neemt soms een tikje afstandelijk positie in ten opzichte van de personages. Af en toe wat meer op de huid was intiemer geweest, benauwender. Zeker het eerste half uur meer dan welkom.

Maar goed, een slowburner dus, al impliceert dat woord volledige ontbranding. Natuurlijk, de visuele pracht neemt geleidelijk aan toe en - wanneer het mysterie begint te ontrafelen - de spanning ook. Maar net zoals de wereld onderwater het bovengrondse huis weerspiegelt, vormt de onthulling niet meer dan een simpele reflectie op de leefregels die we inmiddels zo goed kennen: zij dienden nooit om Rachel en Edward te beschermen, maar om de onsterfelijkheid van [wat er ook leeft] mee voort te kunnen zetten. Hun lot kon niet voorkomen worden door navolging van de regels, het werd er juist door bezegeld.

Een subtiele omkering als grande finale, het zal voor vele horrorfans niet genoeg kunnen bekoren. Maar ben je gevoelig voor de bezwering van de elegante gothic-sferen van het huis, het verhaal en de beelden, is het belonend genoeg. Met nét wat meer opsmuk en intimiteit was het waarschijnlijk een klein meesterwerk geweest en had het fier naast soortgenoot The Others kunnen staan. Het is nog altijd een delicate parel binnen een grofgebekt genre, dat wel. En ik heb er vol van genoten. 4*

P.S. Wéér Ierse horror. Op naar Hole In the Ground.

avatar van Shadowed
Saai.

Niet helemaal mijn film geworden, terwijl het verhaal zelf me best aansprak. Bovendien liet O'Malley wel degelijk met zijn debuut zien dat hij iets anders probeert, al was zijn debuut ook nog niet perfect. Maar waar die nog best bruut uitpakte, is dit weer heel subtiel.

Het beste aan de film is wel ongetwijfeld het acteerwerk. Erg Brits geacteerd, maar niet slecht daardoor. Vooral Vega zet een sterke prestatie neer in een rol die normaal gesproken gedoemd is. Er zijn er niet veel die dit soort rollen overtuigend kunnen neerzetten.

Qua horror is er niet veel te zien. De film moet het vooral van de sfeer hebben, maar is daarnaast eigenlijk ook eerder een drama dan een horror of thriller. Het slakkentempo maakt het daarnaast nog een saai drama ook. De horror zelf komt eigenlijk dan ook pas bij de laatste 15 minuten om de hoek kijken.

Alhoewel het niet slecht verfilmd is, is het trage tempo en niet werkende romantiek toch de moordenaar van de film. Ik kwam er erg moeilijk doorheen, en de 92 minuten leken niet over te gaan. Nergens heel spannend of ultiem sfeervol, maar vooral traag en af en toe een bijzonder moment.

Veel meer krijg je niet, en vanwege de ervaring zelf dus ook een onvoldoende. Het acteerwerk is wel knap, maar O'Malley mag van mij weer gewoon terug gaan naar wat hardere, lompere horrorfilms.

avatar van wibro
Zeer aangenaam verrast door dit uiterst sfeervolle filmpje waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Op visueel vlak een pareltje en bovendien uitstekend acteerwerk van vooral Charlotte Rega in de rol van de zeer mooie Rachel.
Om dit filmpje te kunnen waarderen kun je denk ik in eerste instantie het beste de "Wat betekent het allemaal" vraag achterwege laten en je gewoon laten onderdompelen in het schitterende mysterieuze wereldje van wat je voorgeschoteld krijgt. Voor mij was dat al een reden om deze film hoog te waarderen. Maar er zit natuurlijk wel degelijk een goed verhaal achter. Het e.e.a. is al uitstekend verwoord door EIGER3970 in wiens uitleg ik mij wel kan vinden.
Misschien deze film toch nog maar eens opnieuw bekijken maar dan niet met Engelse- maar met Nederlandse ondertiteling. Dan is het verhaal nog beter te volgen.

4,0* met kans op verhoging

avatar van Left4Dead
Brian O'Malley's werkje Let Us Prey al gezien en was daar wel redelijk tevreden mee. Een prachtige setting en redelijk acteerwerk. De regie is goed en de soundtrack is oké te noemen. Helaas is er een grote maar bij deze prent, het verhaal. Het verhaal is erg mager en daardoor is de prent langdradig.

Eng wil het niet echt worden, wel ben je heel erg benieuwd waar het zich nu allemaal om speelt. Anderhalf uur is niet lang maar voor mij had ik momenten met het gevoel van schiet nou eens op. Ach voor een keertje wel aardig, ben zeker niet overdonderd.

3** voor de setting en regie. 6,5/10

avatar van SmackItUp
Wederom prima film van O'Malley.

Vooral weer heel erg sfeervol. Brengt uiteindelijk natuurlijk niets anders dan een kleine variatie op een al vaak aangehaald thema. Niet erg, de aanpak is uiteindelijk belangrijker. Maar daardoor zal het nooit echt een klassieker worden.

Daarnaast niet echt tevreden over het einde. Had wat mij betreft wel grootser aangepakt mogen worden. Ik begrijp wel dat het beter past bij het wat lome sfeertje in de rest van de film, maar op deze manier bloedt het een beetje dood.

Daardoor zal het nooit een topper worden, maar toch valt er genoeg te genieten.

P.S. Leuk vrouwtje trouwens.

avatar van Daan258
Weinig horror te bekennen!

De film ziet er visueel best mooi uit en daarom ook niet echt vervelend om naar te kijken.
Helaas weet het nergens spannend te worden maar hetgeen waarom je blijft kijken was voor mij vooral voor de mooie beelden en om te zien waar het verhaal heen ging. Maar helaas was dit achteraf allemaal niet zo boeiend.

Visueel mooi, maar verder niet veel interessants.