Savageland (2015)

Mockumentary / Horror

geregisseerd door Phil Guidry, Simon Herbert en David Whelan
met George Lionel Savage, Len Wein en Edward L. Green

De gehele bevolking van het grensstadje Sangre de Cristo (Arizona) wordt dood aangetroffen. Het gaat om maar liefst 75 mensen. De enige overlevende - een illegale immigrant genaamd Francisco Salazar - wordt door de politie gearresteerd. Francisco zit onder het bloed van de slachtoffers. De politie is ervan overtuigd dat hij de dader is, maar de foto's die Francisco die avond nam vertellen een heel ander verhaal...

avatar van mcdaktari
Hier ben ik heel benieuwd naar. Het verhaal klinkt mij in ieder geval heel aardig. Ik weet niet of deze film al te vinden is op het web.

avatar van leatherhead
Fijne ontdekking. Faux-doc in de stijl van films als Lake Mungo, dit keer rondom een mysterieuze massamoord. Het is een genre wat me sowieso wel lijkt te liggen, de faux-doc aanpak brengt ook hier weer een soort extra laag mysterie met zich mee. Maar met het sfeertje zelf zit het ook wel goed. Vooral de fotobeelden van Fransicsco zijn echt behoorlijk unsettling. Vaag, suggestief en soms serieus creepy. Soms onder begeleiding van voice-overs of een lekker brommende, krakende soundtrack om het effect enkel te versterken. Stuk met de familie van de pastoor sprong er wat betreft nog het meest uit, intens stukje cinema was dat.

Interviews waren soms een beetje aan de matige kant dankzij wat stroef acteerwerk en een nogal overbodige politieke ondertoon. Wat kleine minpuntjes die de flow van de film af en toe onderbreken. Maar verder een dikke aanrader voor liefhebbers van dit genre, jammer genoeg lijkt deze hier op MM wat in de vergetelheid geraakt. 3,5*