Belzebuth (2017)

Mexico
Horror

geregisseerd door Emilio Portes
met Joaquín Cosio, Tobin Bell en Tate Ellington

Terwijl hij aan het kruis stierf, beloofde Jezus terug te keren op aarde. Duizend jaar later volgde de eerste poging. Maar het kwaad slaagde erin de herrezen Messias te doen omkomen. Toch besloot Jezus een nieuwe poging te ondernemen. Deze keer is niemand op de hoogte, maar sommige waarschuwingssignalen kunnen niet genegeerd worden. In Mexico-Stad richt een verpleegster een bloedbad aan op een kraamafdeling.

avatar van Daan258
Ben ik de eerste die hier een bericht plaatst?

Na best wat reviews gelezen te hebben op het internet waren mijn interesse wel gewekt.
Je leest dat de film erg schokkend is en dat vooral de openingsscène heel erg heftig zou zijn.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de gehele film best tegen vond vallen hoe erg en schokkend het nou allemaal was. Valt reuze mee en heb het zeker erger gezien.
Desalniettemin is de film redelijk vermakelijk die je toch wel doet blijven afvragen hoe het verhaal in elkaar zit. Zelf miste ik wel wat spanning en creepy momenten, gelukkig dat het verhaal nog wel geinig is en was het heel tof om naar Tobin Bell te kijken. Wat zag hij er uit als een badass zeg haha.

Een erg kleine 3,0*

avatar van umbra
Nog eens abo'tje gepakt op Horrify, kreeg terug 14 dagen gratis blijkbaar (voor zolang deze nog blijft bestaan natuurlijk, kijk nr Fearunlimited) en deze was de eerste. Best nog wel fijne Mexicaanse devil-christ horrorfilm, met de ouwe rakker 'Jigsaw' Er zat een deftig tempo in, oké en nergens word je omvergeblazen, maar gewoon standaard genietbaar zonder poespas. Ook een cast die degelijk werk levert.

avatar van AniSter
Naast de standaard horrorfilmpjes was dit eindelijk weer eens een film binnen dit genre die ik behoorlijk goed vond. Mooie effecten bij een prima verhaal dat ook nog eens aardig geacteerd werd.

avatar van Left4Dead
Begint aardig, een leuk stuk verhaal die wat thriller en horror leek samen te brengen.
Eerlijk gezegd, de eerste helft van de prent ben ik aardig het verhaal ingezogen.
Maar helaas, de film verzand in een te goedkoop slotakkoord.

Jammer, beetje afgerafeld dat het overkomt. Toch ben ik nog vergevingsgezind door 3** toe te kennen.