Happy (2015)

Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jordan Goldnadel
met Arthur Jalta, Isabelle Ryan en Jordan Goldnadel

Florent, een 23-jarige Parijzenaar, ontmoet Alessia, een jonge Amerikaanse vrouw uit Texas die niet weet wat ze met haar leven aan moet. Beiden zijn net afgestudeerd en overwegen de vele mogelijkheden die de globaliserende wereld hen biedt. Maar beiden lopen ook tegen de vele verplichtingen aan die het volwassen leven heeft. Er is een band, maar is die sterk genoeg om hun dromen na te jagen? Florent wil naar Amerika; Alessia wil juist in Frankrijk blijven. Door de interacties met elkaar en hun vrienden leren ze veel over de wereld waarin ze leven. En over elkaar.

avatar van IH88
Happy

Matig. Dit soort ‘slice of life’ films kunnen goed uitpakken, maar dan moet je wel sympathieke personages hebben en sterk acteerwerk. En een regisseur die weet wat hij doet, want de regie en het camerawerk is soms zeer amateuristisch. Dat kan ook aan het budget liggen, maar dan nog moet je toch wel weten hoe je een camera vasthoudt. De acteurs proberen het wel, maar ze missen acteertalent en moeten het doen met matige dialogen en slecht uitgewerkte personages. Wat dan overblijft is Parijs als locatie en de soms sfeervolle muziek, maar daar red je het uiteindelijk niet mee.