Cargo (2017)

2,98

Belgiƫ / Nederland / Frankrijk

geregisseerd door Gilles Coulier
met Sam Louwyck, Wim Willaert en Josse De Pauw

De visserszaak van de drie broers - Jean, Francis en William Broucke - is op sterven na dood. De broers zoeken hun toevlucht tot de criminaliteit om te proberen het familiebedrijf in de visserij te redden van de ondergang. De passie voor hun vak maar ook voor hun geliefden drijft hen echter tot wanhopige acties.

• vanaf 23 februari 2018 te koop op dvd en blu-ray
8 BERICHTEN 1 MENING

kappeuter (moderator)
Vanaf 28 september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Openingsfilm op het komende filmfestival van Oostende met het gouden duo Willaert - Louwyck. We kijken er al naar uit.

Voorstelling in het Casino te Oostende + vier uitverkochte zalen in de Kinepolis Oostende voor de openingsfilm op het FFO. De opkomst is groot!

Mooie maar donkere openingsfilm gisteren op het filmfestival van Oostende over een vissersfamilie die probeert het hoofd boven water te houden. En wat ze daar voor over hebben.

De verdwijnende Oostendse visserij met respect en gedetailleerd in beeld gebracht. Een mannenwereld. Het kruim van de Vlaamse acteurs in één film, dan weet je dat je goed zit.

De sounddesign en de fantastische soundtrack van Liesa Van der AA gaven de film nog een meerwaarde.

Dit alles had positieve reacties tot gevolg ( bij de 3300 aanwezigen ) in de wandelgangen. Benieuwd wat Cargo in Londen en San Sebastian kan verwezenlijken.

avatar van AmazingPP
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geen onaardige film, maar er had veel meer ingezeten. Hoewel de acteerprestaties van een goed niveau zijn vond ik de personages te weinig uitgediept. Wat is aan de hand met het zoontje en van wie is het zoontje? Word alleen maar aangegeven met een tatoeage. Wat is gebeurd tussen de drie broers? Waarom word de "mensenhandel" niet eens aangekaart? Het is er ineens en als kijker zat ik echt mezelf af te vragen waarom deze wending erin zat. Ook was de film ondertiteld door de geweldige mensen van Dutch Film Works waarschijnlijk, dus het gesproken Belgisch was precies hetzelfde ondertiteld. Dus dat had totaal geen nut. Ook teveel beelden van vliegende meeuwen en een kolkende zee. Niet onaardig om naar te kijken, de film bleef zeker boeien, maar er had veel en veel meer ingezeten. 3*

avatar van Kenzomovies
Niet slecht , goede acteerprestaties , film gaat vlot, enkel nogal los einde 3*

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Film verdient de vier sterren van de Volkskrant absoluut niet. Zeer matig scenario, waarin weinig duidelijk wordt gemaakt over de voorgeschiedenis. Zo zie je grootvader nog aan het roer en zo is grootvader plotseling van boord verdwenen. Er wordt bedroevend vlak geacteerd door mannen met doorgroefde gezichten en baarden die voortdurend somber kijken; ze hebben maar twee gezichtsuitdrukkingen (somber / boos). Er wordt weinig gesproken en weinig emotie getoond. Tenenkrommend is de scene waarin de zoon aan zijn stervende in coma liggende vader bekent dat hij de relatie van zijn leven heeft gevonden en voor de 'venten' gaat. Het einde van de film is broddelwerk waarbij Robert, een vriend, wordt vermoord en de schipper uit de schulden komt door een stel vluchtelingen over het Kanaal te zetten, waaronder de (homoseksuele) relatie van de zijn broer. Cliché acteerwerk. Eind goed al goed! EEN ster is al te veel.