The House (2017)

geregisseerd door Andrew Jay Cohen
met Will Ferrell, Amy Poehler en Jason Mantzoukas

Scott en zijn vrouw komen er erachter dat ze hun dochter om financiële redenen niet kunnen laten studeren op de school waar ze net is toegelaten. Een vriend van hen komt met het idee om een illegaal casino te beginnen in hun kelder om zo snel geld te verdienen. Ze besluiten de uitdaging aan te gaan.

Best amusant.

Al is het maar om Will Ferrell weer eens aan het werk te zien in een standaard comedy. Geen dramady, geen series, geen whatevers. Gewoon een luchtig filmpje dat zichzelf helemaal niet serieus wil nemen. Ook enige realiteitszin overboord gooit en gewoon schaamteloos voor 90 minuutjes rechtdoorzee humor gaat.

Met een leuk Mantzoukas als perfecte aanvulling trouwens. En Poehler als ideale kaatsbal voor Ferrell. Het verhaaltje heeft echt weinig om het lijf en probeert niet eens om enige geloofwaardigheid na te streven. Het wordt na een tijdje zelfs redelijk grotesque, zeker wanneer het Will 'The Butcher' Ferrell gebeuren start, maar net die scenes vond ik het leukst.

Een paar geinige one-liners, een stevige dosis stompzinnige humor en vooral een laatste half uur dat gewoon ongegeneerd doorgaat, ipv langzaam over te hellen naar wat onzinnig drama. Mnee, The House is een luchtig tussendoortje dat ik best kon smaken. Groots en memorabel is het niet, maar ik had ook niet het idee dat men die pretentie had.

avatar van Pazmaster
Een erg leuke komedie met een simpel maar toch wel grappig verhaaltje over 2 ouders die een illegale casino opzetten om de studie van hun dochter te kunnen bekostigen. Will Ferrell vind ik altijd wel grappig, zo ook in deze film in de rol van een bad mofo, maar ook de rest van de cast speelt erg leuk met ook nog een kleine rol van Jeremy Renner. Lekkere over de top humor met een aantal hilarische scènes. Heerlijk. Ik wacht met smart op de volgende Will Ferrell film.

Films met droogkloot Will Ferrell spreken me altijd wel aan. Dit is niet bepaald zijn beste, maar heeft wel een aantal leuke momenten. Wel zo prettig dat de humor hier voornamelijk bestaat uit het in het absurde trekken van een in beginsel heel herkenbaar, menselijk verhaal en dat er weinig goedkope, aanstootgevende poep- en piesgrappen inzitten. Dat gaat althans lange tijd goed, maar in de tweede helft komt toch bovendrijven dat het verhaal wat zwakjes is om anderhalf goed mee te vullen en word The House steeds chaotischer en fragmentarischer. Dan komen er ook een tweetal zogenaamd grappige maar erg bloederige scènes voorbij die mij de wenkbrauwen deden fronsen, en meer geschikt waren voor een volbloed horrorfilm. Zeker niet voor al te jonge kinderen dus. Merkwaardig trouwens dat een bekende acteur als Jeremy Renner zich heeft laten strikken voor een onbeduidende rol van enkele minuten, waarin hij ook weinig komisch talent laat zien. Maar al met al een voldoende voor deze in opzet aardige komedie. Volgende keer wel een sterker script voor Will. Nog één keer zoiets moois als Stranger Than Fiction of desnoods Anchorman, dat verdient ie.

Opzich wel vermakelijk maar totaal niet origineel

avatar van Noodless
Wisselvallige komedie die wel vlot weg kijkt en op zich voldoende vermakelijk blijft, maar daarentegen soms ook de aandacht verliest. Daarom toch geen gemiddelde score. 5/10

avatar van hannes64
Alweer een hele leuke komedie met Ferrell.
Vooral Mantzoukas (Wanneer hij de aandacht probeert te trekken van zijn vrouw in de kapperszaak) zijn rol is soms schitterend.

avatar van john mcclane 2
Ik ben een van de vele verrel fans ,,,dat is wel duidelijk.
En deze is weer genieten . Niet zo hilarisch als je van hem mag verwachten , maar er zitten genoeg humoristisch gedeeltes in om het tot een voldoende te maken .
De chemie met poehler is erg sterk , ze hebben er lol in , net als hun personages .
Vermakelijk . Leuk , en af toe erg grappig !

Matige film waarin een echtpaar zelf een casino begint om het collegegeld van hun dochter te kunnen betalen. Deze komedie wordt nergens echt grappig, maar blijft wel vermakelijk. De korte speelduur is dan ook een pluspunt. Will Ferrell en Amy Poehler doen het wel leuk samen, maar zijn soms ook iets te chaotisch.

Dikkertje Dap
Ook deze film heeft me uitstekend vermaakt, als je van dit genre houdt dan is deze film een aanrader. Geef een 3,5 maar zou ook zomaar een 4 kunnen geven.

avatar van Kondoro0614
Gisteravond eigenlijk de stoute schoenen aangetrokken, en geen zin in een film met een bijzonder goed verhaal, actie of noem het maar op nee, dit keer weer eens zien in ouderwets slechte humor met Will Ferrell en ik zag toevallig dat ‘The House’ uit was gekomen dus gelijk deze mee gepakt en het was toch wel weer ouderwets genieten met deze toch best korte komedie film (88 minuten). Hoewel het verhaal niet verbijsterend goed was, vond ik het concept nog best geslaagd.

Will Ferrell speelt weer leuk, en hoewel het niet zo’n razend bijzondere film is die op veel vlakken niet veel voorstelt, toch heb ik soms weer om deze man moeten lachen en daar doen we het tenslotte allemaal voor. Amy Poehler speelt soms iets te overdreven, blijft leuk maar soms word ze een tikkeltje irritant (zeker in het begin van de film). Jason Mantzoukas deed het ook wel leuk en de rest van de cast kan ik ook nog wel op gaan noemen, er was niet echt iemand die héél irritant was o.i.d.

Toch zou deze mening erg kort blijven, puur omdat de film inhoudelijk weinig te vertellen heeft, net zoals het verhaal. Dit moet je 88 minuten lang gewoon op je af laten komen want het vult zichzelf wel, zonder échte poespas van speciale scénes want dat was nergens.

“Eat her fucking face off, Martha!”

Het verhaal was leuk, maar nergens echt bijzonder. Het echtpaar Scott en Kate hebben samen een dochter genaamd Alex. Alex is op de leeftijd dat ze naar de universiteit mag (college ook wel, ik weet niet precies wat voor niveau) en de ouders zijn dolblij tot ze horen dat het dorp of stad er geen geld meer voor weglegt om kinderen te vergoeden naar school te gaan en daarna kan het echtpaar het geld ook niet zo één, twee, drie ophoesten. Ze besluiten samen met hun vriend Frank om illegaal een casino te beginnen in het huis van Frank.

Dit gaat goed tot dat de politie één keer al het geld weg neemt samen met de burgermeester en het huis vliegt in de fik dus zijn ook nog eens al dat geld kwijt. Ze besluiten later het geld op te halen, hun dochter naar school te sturen en dan eindigt de film eind goed al goed

Over het algemeen dus een redelijk geslaagde komedie film waarom ik toch nog wel een aantal keer om heb moeten lachen en dat is positief. Hoewel de film nooit ontzettend hoog zal vallen omdat het een doorsnee Ferrell komedie is die op zijn tijd leuk is om te kijken, vond ik het toch nog een verassend en aangename zit!

avatar van Daan258
Aardig tussendoortje.
Typisch zo'n film waar je lekker je verstand op nul zet en dat is het allemaal goed te doen.
Misschien is Ferrel niet zo grappig als in zijn andere films maar toch weet hij zeker een paar leuke scene's neer te zetten en kijkt de film gewoon vooral lekker weg. Nergens verveeld.

5,5/10