Jawbone (2017)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Thomas Q. Napper
met Ian McShane, Ray Winstone en Johnny Harris

Een voormalig bokskampioen in de jeugd, Jimmy McCabe, zoekt wanhopig naar vertrouwen maar zoekt op de verkeerde plaatsen. Wanneer hij helemaal aan de grond zit wendt hij zich tot zijn voormalige boksclub en de enige familie die hij heeft achtergelaten: eigenaar Bill, assistent Eddie en promotor Joe. In een strijd tussen angst en vertrouwen riskeert Jimmy zijn leven als hij probeert om een plek te veroveren in de wereld.

avatar van JM Q
Minimale film maar wist mij door acteerwerk, camerawerk en sterke boksscenes ( vegeleken bij menig boksfilms) te raken

avatar van assowise
Sterke acteerwerk, sfeervol, goede boksscenes. Het maximale halen uit een klein budget is niet makkelijk, maar als je dit niveau aan acteurs weet te strikken én Paul Weller de muziek mag doen krijg je een klein pareltje als Jawbone.

Aardige film over een alcoholist in de goot die weer gaat boksen om zijn leven op de rails te krijgen. Op zich een goed werkende mix van sociaal drama en boksfilm, maar in beide categorieën weet het niet echt indruk te maken. Rauw en realistisch in beeld gebracht. Goed acteerwerk en vooral Johnny Harris is perfect gecast (hij heeft gewoon de juiste smoel hiervoor).

avatar van Pazmaster
Alweer een boksfilm maar toch niet onaardig hoor. Er wordt prima gespeeld en het verhaal, over een aan lager wal geraakte bokser die probeert weer vat op z'n leven te krijgen, is vrij simpel maar met een rauw randje. Geen onnodige poespas en straight to the point, ik hou ervan. Helaas stelt het gevecht niet al te veel voor, bovendien is het ook erg rommelig gefilmd. Halfje eraf daarvoor, maar over het geheel gezien is de film toch wel een voldoende waard.

avatar van schumacher
Leuke boksfilm, verveelde me geen seconde maar natuurlijk geene hoogvlieger.
Maar zeker eens het bekijken waard.

Uitstekende cast in een eindelijk weer eens een goede boks film ,rauw en authentiek.