The Lovers (2017)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Azazel Jacobs
met Debra Winger, Tracy Letts en Aidan Gillen

Michael en Mary zijn reeds lang gehuwd en hebben een nuchtere kijk op het leven. Beiden zijn ze echter verwikkeld in een ernstige relatie met een andere partner en worden daar in toenemende mate bij betrokken. Maar net op het moment dat ze dit officieel aan elkaar bekend willen maken springt bij hen weer een vonk over die hen onverwacht herenigt. Hun impulsieve romance dwingt hen te navigeren door hilarische verwikkelingen waarbij ze hun respectievelijke minnaars nu moeten "bedriegen".

Matige film over een getrouwd stel die allebei een buitenechtelijke relatie hebben. Dit relatiedrama begint alleraardigst en heeft ook zeker wel een aantal goeie scenes. Maar het tempo ligt te laag en de film valt soms in herhaling. Bovendien komt de hernieuwde liefde tussen de twee wat uit de lucht vallen en had wat beter uitgewerkt mogen zijn. Aan de acteurs ligt het niet, maar hier had wat meer in gezeten. Net geen 3.0 sterren.

Geen film om verliefd op te raken. Zeer gezapige film die te toneelmatig oogt en bovendien de plank mis slaat aangaande over wat men nou precies wil duiden. Zal iets te maken hebben met hoe gecompliceerd het is om relaties op te bouwen, te onderhouden of indien nodig te verbreken, maar nergens wordt een duidelijk punt gemaakt. Acteurs zijn goed, maar het trage tempo en het tamelijk emotieloos gebeuren rondom de personages maken dat je al vlug de aandacht verliest, who cares?