Vind Die Domme Trut en Gooi Haar in de Rivier (2017)

Alternatieve titel: Find This Dumb Little Bitch and Throw Her Into a River

Nederland

geregisseerd door Ben Brand
met Nino den Brave, Senna Fokke en Wim Opbrouck

De vijftienjarige Remco, zijn vader en jongere zusje Lizzy hebben een illegale puppyhandel. Remco doet er alles aan gezien te worden door zijn vrienden en zijn vader. Bij een van de vele pogingen om zich te bewijzen zet hij een choquerend filmpje op internet, waarin zijn zusje zieke puppy's in een rivier gooit. De impact van het filmpje is veel groter dan hij ooit had kunnen bedenken.

avatar van 606
Donkerwoud schreef:
Oh wow, jij bent hardvochtig.
Jep, kom je aan dieren in welke foute manier dan ook, dan heb je bij mij de lijn overtreden. Dan kan ik niet meer lief praten.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Een waargebeurd verhaal...
Goed verhaal, maar wel rare slot verhaal...
Goed acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Onrustig camera beweging...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van ILDIB
Film pakt toch behoorlijk. En redelijk goed acteren. Alleen die vader was matig. .

avatar van Donkerwoud
ILDIB schreef:

Grappig, die acteur (Wim Opbrouck) duikt in Nederlandse producties vaker op, en bijna altijd vraag ik me af hoe iemand met zo'n platvlaams accent past in de rollen die hij speelt. Hier klopte dat ook niet, zeker omdat zijn kinderen allesbehalve zijn Vlaamse accent hebben.

Met afstand de beste tele film van het jaar.

avatar van Robi
Neem een script en film iedere bladzijde precies zoals het staat. En dan komt de film er ongeveer zo uit te zien als deze. En dat is jammer, want het verhaal had zeker wel wat. Het zag er ook mooi uit en er werd, zeker door de hoofdrolspelers, over het algemeen prima geacteerd. Maar verder was de film zo plat als een dubbeltje. Het miste iedere diepgang. En het einde was zelfs ronduit slecht.

avatar van marximaal
Zoals Robi zegt, toch van mij wel drie ster

vraag me alleen af of het laatste deel ook waar gebeurt is dat met die ton in de rijn gooien want zag dat het in Arnhem afspeelt

Nee het laatste deel is niet echt gebeurd.