• 10.518 nieuwsartikelen
  • 8.961.419 stemmen

Captain Underpants: The First Epic Movie (2017)

Animatie / Actie | 89 minuten

Releasedatum: 11 oktober 2017

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Captain Underpants: The First Epic Movie

George en Harold zijn twee herrieschoppers die bij al hun leraren bekend staan als storend en onbeschoft.Ze houden ervan om grappen uit te halen met de hulpeloze leerlingen en leerkrachten op school. Daarnaast maken ze ook strips onder de naam "The Adventures of Captain Underpants". Ze hebben vele vijanden, maar degene die hen het meest haat is het schoolhoofd, Mr. Krupp. Als ze wederom in de problemen zitten, besluit George zijn 3D Hypno-ring te gebruiken om Mr. Krupp te veranderen in hun eigen superheld, Captain Underpants.

Social Media

George Beard (stemrol)

Mr. Krupp / Captain Underpants (stemrol)

Professor Poopypants (stemrol)

Mr. Rected (stemrol)

Tommy (stemrol)

Mr. Fyde (stemrol)

kappeuter (crew films)

Vanaf 11 oktober 2017 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

ziet er geinig uit .

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Wel apart, maar ziet er grappig uit.

avatar van huppelepup

huppelepup

Fantasierijk verhaal, dat is zeker, maar niet echt humorrijk.

Misschien dat kinderen het beter kunnen waarderen, hoewel het best veel Engelse woordgrappen bevat, die waarschijnlijk in het Nederlands verloren gaan.

avatar van cosper

cosper

puur voor kids

ik vond de film echt super grappig.. heb echt hard gelachen, en dat gebeurd niet echt vaak met films de laatste tijd.. echt een aanrader als je van onderbroekenlol houdt..

avatar van tattoobob

tattoobob

Erg saaie animatie dit....ook de stijl vond ik niet zo leuk om naar te kijken.

Het verhaaltje was wel leuk bedacht maar de uitwerking vond ik wat karig en saai.

Verder valt er niet zoveel over te zeggen.......next!

avatar van The Director

The Director

Voor de kinderen prima, maar verwacht zeker geen niveau als huisdieren geheimen.

Wel een erg flinterdun verhaal lijntje met weinig diepgang.

avatar van WesleyX16

WesleyX16

Zelfs mijn dochter vond het een beetje saai. Dat klinkt jammer voor een meisje altijd heel positief is.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Een iets te kinderlijke animatiefilm met aan de ene kant leuke zelfbewuste humor (met o.a het doorbreken van de fourth wall) en geinige wisselingen in animatiestijl, maar de basis is niet sterk genoeg om het te dragen. Behoor uiteraard niet tot de doelgroep, maar de kwaliteit van de main animatie is mij véél te doorsnee en daar doet het verhaal nog een schepje bovenop. De stem van Kevin Hart is overigens irritanter dan ooit.

avatar van missl

missl

Saaie animatie, duidelijk voor de kleine kinderen.

avatar van coumi

coumi

Eén van de minste animatiefilms die ik de laatste jaren heb gezien. Een poging om in te haken op de succesvolle absurditeit van films als Megamind en Despictable Me maar meer dan een poging wordt het helaas niet. Zeker excentriek, maar qua humor enorm flauw(zelfs geen goede onderbroekenlol, wat je eigenlijk wel zou verwachten), en de rommelige verhaalstructuur doet deze Captain ook geen goed. Nergens leuke kwinkslagen voor volwassenen zodat alleen kinderen zich wellicht nog enigszins kunnen amuseren met deze. Moet wel gezegd dat de animatie zelf wel redelijk gelukt is, maar dat is dan ook eigenlijk wel de hedendaagse standaard. Voorspelling: ondanks de belofte in de filmtitel komt er geen vervolg.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

zeer matige film. Dat ze maar bleven praten tegen de kijker ipv het verhaal door te spelen ... ieuw. Na 20 minuten af gezet.

avatar van K. V.

K. V.

Deze met de kinderen bekeken en ze vonden hem wel leuk. Een kleurrijke film met een leuk verhaaltje. De animaties waren wel tof, eerder cartoonie ipv realistisch.

De film doelt meer op een jonger publiek, maar we hebben er met de hele familie wel van genoten.

avatar van Shadowed

Shadowed

Tussenin.

Boek waar de film op gebaseerd is heb ik nooit gelezen, maar volgens mij volgt die redelijk braaf de trend van jeugdboeken die enkel en alleen nog uit plaatjes en gekkigheid bestaan om de slechte concentratie van tegenwoordig aan te spreken. Die indruk geeft de film ook af, want het gaat er zeker behoorlijk maf aan toe.

Het probleem is dat het me niet erg aanspreekt op deze leeftijd, en ik had het waarschijnlijk heroverwogen als ik wist waar ik met deze film aan begon. Omdat deze van Netflix af ging en hij me nog wel vermakelijk leek opgezet, maar ik moet zeggen dat ik niet voorbereid was op de grote dosis kinderachtige toiletgrappen die de revue passen. Geschikt voor een specifiek publiek, maar niet voor mij.

Toch kent de film tussendoor wat geslaagde momenten die voornamelijk worden veroorzaakt door de energieke animatie en constante pogingen om dit nog wat meer ADHD te maken. Er gebeurt van alles en nog wat binnen deze film en het tempo loopt in sneltreinvaart. Je zal onmogelijk verveelt raken tijdens deze film, want als dat wel gebeurt ligt het toch echt aan jou.

Captain Underpants hamert erg lang door op grappen die niet zo leuk zijn en herhaalt ze 30 minuten later opnieuw. Voelt erg drammerig en geforceerd aan, alsof de film op z'n knieën voor je gaat om je vervolgens te smeken even te lachen. Soren probeert erg hard om een lach uit de kijker te persen, maar al die redelijk dommige pogingen gingen me na enige tijd eerder irriteren.

Als je van humor houdt waarin een centraal personage "Dr. Poopypants" heet dan is Captain Underpants helemaal voor jou. De energieke animatie staat garant om je aan de buis gekluisterd te houden want er gebeurt constant wat, maar het mag erg duidelijk zijn dat dit op de jeugd is gericht en weinig richting de volwassenen spreekt. Dat wist ik ondanks de duidelijke signalen vooraf niet waardoor het me vanzelfsprekend tegenviel.

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Kom op zeg. Dit is een verhaaltje, verteld door twee belhamels, die alles doen om maar hun geliefde stripjes te kunnen schrijven. Kortom, de anarchie van twee kinderen van het mannelijk geslacht. Ondeugdend, ongehoorzaam en toch bang.

Ik vind het leuke humor.

Druk en rommelig? Jazeker.

Schreeuwerig en hysterisch? Uiteraard.

Maar dit is toch een perfecte weergave van de huidige wereld. Allerlei mensen die lopen te schreeuwen en hysterisch doen over de meest onbenullige zaken.

De humor in deze film spreekt me enorm aan, want het is de humor van de kleine man.

Jij en ik dus, zogezegd.

Nee hoor, prima film, goed gemaakt.

En kudos voor de schrijver van deze verhalen.

Heb puur toevallig twee van de boekjes in huis en heb ze met veel plezier gelezen.

Tip van mij: je moet de film(s) en de serie meerdere keren bekijken, dan snap je wel wat ik bedoel.

avatar van mrklm

mrklm

Boezemvrienden en belhamels George is de schrijver [Kevin Hart] en Harold [Thomas Middleditch] de illustrator van hun eigen strip over ‘Captain Underpants’, een persiflage op het vervelende schoolhoofd Mr. Krupp [Ed Helms]. George en Harold slagen erin om Krupp te hypnotiseren, zodat hij denkt dat hij Captain Underpants is, maar dat blijkt minder lollig dan ze hadden gedacht. En een nieuwe aartsvijand dient zich aan in de vorm van de nieuwe natuur- en scheikundeleraar Professor P. [Nick Kroll], die met hulp van de brave, humorloze Melvin [Jordan Peele] een plan in werking zet waarmee hij de wereld kan “bevrijden” van plezier. Voldoet aan de verwachtingen, maar dat is nog geen aanbeveling. Kostte ongeveer $ 38 miljoen dat duidelijk niet is besteed aan de animatieafdeling. Het themalied van “Weird Al” Yankovic is geinig.