The Emoji Movie (2017)

Alternatieve titels: The Emoji Movie | De Emoji Film

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tony Leondis
met de stemmen van T.J. Miller, Patrick Stewart en James Corden

Verstopt in de berichtenapp ligt Textopolis, een bruisende stad waar alle emojis wonen, in de hoop te worden geselecteerd door de gebruiker van de telefoon. In deze wereld heeft elke emoji slechts één gelaatsuitdrukking. Met uitzondering van Gene, een uitbundige emoji die zonder filter werd geboren en meerdere uitdrukkingen heeft. Gene is vastbesloten om "normaal" te worden net als de andere emojis. Hiervoor roept hij de hulp in van zijn handige beste vriend Hi-5 en de beruchte codekraker Jailbreak. Samen beginnen ze aan een episch avontuur door de apps op de telefoon om de code te vinden om Gene te repareren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Al 100.000 bezoekers voor De Emoji Film|Prive| Telegraaf.nl

Wtf, 100.000 bezoekers in Nederland...

Nederlandse stemmen van Jandino en Patty Brard.

Please, shoot me

avatar van horizons
Ajax&Litmanen1 schreef:
Al 100.000 bezoekers voor De Emoji Film|Prive| Telegraaf.nl

Wtf, 100.000 bezoekers in Nederland...

Nederlandse stemmen van Jandino en Patty Brard.

Please, shoot me

Er zijn gewoon veel kinderen die dit leuk lijkt. Wie de stemmen doet maakt niet eens uit.

En inzet vanuit de studio. In de vue was dit afgelopen weekend gewoon de grote film die de grote zalen in beslag nam.
Valerian draait in een kleine zaal...

En prooi trekt maar 20.000 man

avatar van rep_robert
horizons schreef:

Valerian draait in een kleine zaal...

Tal van die kinderfeestjes idd. Allemaal. Emoji versieringen en al. Verschrikkelijk. Dit schijnt ook een van de meest schaamteloze product placement films aller tijden te zijn, met een superslecht moraal. Ik zou als ouder zijnde m'n kind hier niet mee willen vervuilen. Er zullen uiteindelijk vast heel veel boze ouders in de zaal gezeten hebben.

feym0vie schreef:
Doe mij en jezelf een plezier en neem geen kinderen.

ik moet zeggen dat de smileys hier ook minder zijn geworden. Deze rofl smiley was vroeger veel leuker. Toen deed de smiley eigenlijk wat je in de code ook ziet. Met de hand op tafel slaan - > _O ^

Of moet ik dit nu ook emoji's noemen?

avatar van Antonev
Na alle negativiteit rondom deze film werd ik toch wel een beetje nieuwsgierig. Zoals verwacht geen hoogvlieger, maar gewoon een luchtig filmpje met een heleboel vrolijke nonsens. Als je je kritische bril eens afzet, dan heb je best een vermakelijk 1,5 uurtje.

En het verwijt dat het een film is die bol staat van de "product placement", so what? De film doet ook helemaal geen poging om het verdekt te doen. Ik vond het overigens best meevallen allemaal. Je ziet een paar keer een Facebook en Youtube logootje langskomen en Candy Crush en Spotify spelen een wat grotere rol. In een film waarin een smartphone centraal staat mag dat best vind ik, zeker als je je bedenkt dat vrijwel iedereen met een smartphone Facebook en Youtube gebruikt.

Als je op deze film het commentaar hebt dat er veel reclame wordt gemaakt, dan zou je bijvoorbeeld iRobot ook helemaal met de grond gelijk kunnen maken. De reclame die daar voor merken als Audi en Converse werd gemaakt was ook gewoon overduidelijk.

Film met weinig diepgang maar kon er wel op lachen. De meeste humor is zo slecht dat het gewoon grappig is. Alleen Smile vond ik zwaar irritant.

Qua product placement, tja zoals bovenstaande al zegt. Ik denk dat 90 % van alle smartphones wel Youtube en Facebook heeft. Dus dan zou je wel andere logo's kunnen bedenken maar dit is voor kinderen(waar de film ook eigenlijk voor bedoeld is denk ik) veel herkenbaarder. Ik vond hem best aardig voor een donderdagavond filmpje. De film heeft de allerslechtste film (volgens mij) nog niet van die nummer 1 plek afgestoten in ieder geval.

Niet zo erbarmelijk slecht als ik op basis van de scores op IMDB en hier had gedacht, maar matig is het wel. Beetje tegenhanger van Inside Out. Waar die film intelligent en speels creatief met hetzelfde basisgegeven omging, is The Emoji Movie wat te gemakzuchtig. Deze film probeert voortdurend grappig en vindingrijk over te komen maar de jokes zijn van een niveau welk u en ik ook binnen no time kunnen verzinnen aangaande dit onderwerp. Helpt misschien als je dit, zoals ik, kijkt op een lome en druilerige zondagmorgen, bij voorkeur als je de klok net een uur achteruit hebt gezet zodat je meer tijd hebt om dit te verwerken. Dan ben je waarschijnlijk ook iets vergevingsgezinder en minder chagrijnig dan op andere dagen, en realiseer je je dat je na het zien van deze film nooit meer hetzelfde zult kijken naar al die info op je eigen apparaat. Samengevat, te flauw voor woorden deze film, daarom:

avatar van Fonzzz002
The Emoji Movie staat bekend als één van de slechtste bioscoopfilms van 2017. Deze reputatie vind ik niet onterecht: met uitzondering van de kleurrijke vormgeving kan ik bijna niets positiefs over deze film zeggen. Waar The Emoji Movie vooral de mist ingaat is de grote hoeveelheid slecht uitgewerkte clichés en het feit dat de film te hard probeert de moderne trends te volgen, waardoor het eerder ongemakkelijk werd. Een aardig deel van de film bestaat uit voorspelbare woordgrappen maken rondom de verschillende emoticons die je ziet. Grappen die voor pijnlijke stiltes konden zorgen. Het verhaal lijkt van allerlei hoeken uit andere films te zijn geplukt, zonder begrip waarom deze clichés in andere films wel konden werken (het hoofdpersonage is een outsider die erbij wilt horen, volg je dromen, het belang van liefde etc). In plaats daarvan lijken deze clichés eerder te dienen als een opstap om de personages langs verschillende apps te krijgen, dan dat het diend als personage ontwikkeling. Over de personages gesproken: het zijn lege stereotypes die niets origineels met zich mee lijken te dragen. Als gevolg was de Emoji Movie één van de meest voorspelbare en saaiste films die ik in 2017 gezien heb. Zelfs voor een jeugdfilm was dit opmerkelijk lui.

Waar The Emoji Movie ook een walgelijk gehalte bereikt is de schaamteloze reclame die het maakt voor smartphones en apps. Ik heb niets tegen een beetje reclame, The Lego Movie of Wreck It Ralph lieten zien dat reclame goed kan werken, maar The Emoji Movie voelt eerder aan als een 80 minuten durende salespitch dan een film. Regelmatig komen de personages verschillende apps tegen waarbij ze een korte uitleg geven over hoe deze app werkt, gevolgd door feest vieren om hoe leuk de app wel niet is. Het voelde alsof ik naar een reeks reclames zat te kijken die mij probeerde over te halen Candy Crush of Just Dance te gaan downloaden, maar het wist geen leuke draai te geven aan het presenteren van deze apps. Smathphones worden neergezet alsof het het belangrijkste is in het leven van een mens, en een verkeerde emoticon kan het verschil maken tussen geluk of ongeluk. Waarom de gebruiker niet gewoon besloot op het meisje af te stappen en een normaal gesprek te houden is mij een raadsel.

Qua positieve dingen zijn de enige dingen die ik kan opmerken dat de film er prettig kleurrijk uitziet en dat er soms een grinnik moment was, maar daar hield het bij op. The Emoji Movie is een walgelijke jeugdfilm die de goede inkomsten die het heeft gekregen niet verdiend. Slecht verhaal dat bestaat uit een torenhoge hoeveelheid clichés, schaamteloze salespitches voor apps en de wijze hoe het mobielgebruik aanbid, alsof het de topprioriteit in het leven is, was onsmakelijk om te zien.

avatar van jeroentjuhhhhh
Onofficieel vervolg op The Greatest Movie Ever Sold (2011) waarin kinderen én ouders schaamteloos worden gewurgd door verschrikkelijk onsubtiele branding. Zum kotsen.

avatar van Ste*
Hoe slecht kan een animatiefilm zijn? Nou, heel slecht (en weinig bekeken), getuige het gemiddelde hier en op IMDB. Ik hou meestal wel van dit soort films en eigenlijk ook wel van de emoji's gebruiken in Whatsapp, dus ik was wel benieuwd wat er dan zo slecht was en waarom.

En ja, de grappen zijn vaak enorm flauw en elke emoji komt even obligaat zijn flauwe grapje afleveren. Geen enkele inspanning geleverd door de schrijvers daar. Ook de kritiek op bijvoorbeeld Facebook die even 'subtiel' voorbij komt is gaapverwekkend en zwak.

Maar heus niet alles is hemeltergend slecht. Sommige dingen zijn best leuk gevonden, zoals de Spotify-streams, en de wallpaper met de verschillende apps waar ze even een kijkje kunnen nemen.
Verhaaltje is natuurlijk wel flinterdun en staat alleen in dienst van alle smartphone'humor' en verwijzingen die eruit gepeurd kunnen worden.

Tja, als film inderdaad absoluut geen hoogvlieger, maar voor mensen die veel op hun telefoon zitten misschien wel leuk om alles voorbij te zien komen.

avatar van nathaniel177
Mooie kleurtjes maar dat is ook het enige. Die high five vind ik heel irritant. Verhaal mist heel veel diepgang.

avatar van umbra
Lol, mensen zagen hier over het ontbreken van diepgang, dat is nu niet het doel van zo'n film I guess xD Het kleurenfestijn was wel leuk, maar indd die 'highfive' deed irritant. Middelmatig dat wel maar niet barslecht. Voor de rest leuk voor een keer.

avatar van delanodw_
slecht vehaal, ronduit slecht.

avatar van Shadowed
Oei.

Ik wist al geen hoogvlieger te zien, maar de grootste flop van het jaar vind ik het ook nog niet. De leuk bedachte satire op de tegenwoordige samenleving is duidelijk herkenbaar en de kleurrijke omgeving en prima animatie helpen het wat omhoog.

De karakters zijn echter allemaal strontvervelend, zowel Gene, HI-5 als Jailbreak zijn stuk voor stuk niet om uit te staan en is de film soms vervelend harteloos. Scene waarin HI-5 die kar wegtrapt was te triest voor woorden en is de humor vaak wat bedenkelijk en zeker richting het begin erg flauw.

Leuke ideeën, dat dan weer wel. Er hadden van mij nog wat meer apps de revue mogen passeren, want die waren vrij leuk uitgewerkt. De piratenapp bijvoorbeeld was best prima, maar jammer dat het verhaal zelf eigenlijk zeer dom is bedacht.

Niet aan al te beste film inderdaad, barslecht is het nog niet, maar nee, dit is niet al te best. Ik had graag wat betere karakters willen zien, er was bijna geen enkel karakter waar ik sympathie mee kon hebben. Dat is waar de film toch wel de fout ingaat.

avatar van Fisico
Geweldig! Als ramptoerist vraag je je af of hij werkelijk zó slecht is. Benieuwd of de slechte commentaar navolging krijgt. Straks wordt deze cultfilm nog een hit...

Misschien deze week even naar de plaatselijke bib hollen (want ervoor betalen gaat me ook even te ver).

avatar van Shadowed
Fisico schreef:

Goed is hij niet, maar wel een slachtoffer van de negatieve hype

avatar van Fisico
Soit, woord bij daad gevoegd en met erg lage verwachtingen en voorbereid op het ergste de film aangevat. Ik moet zeggen dat het al bij al wel meeviel. Geen superslechte animatiefilm, maar vooral een erg irritante en vervelende film. De karakters waren één voor één pokkesaai en onuitstaanbaar met op kop de smiley en dat handje. En de Meh was eigenlijk al minstens even erg. En van diens ouders zwijg ik liever.

Wat wel goed was, waren de verwijzingen naar de verschillende apps. Niet alles was supergoed uitgewerkt, maar er zat wel potentieel in Spotify, Dropbox, Facebook, de firewall, de prullenbak, die dansapp en de piratenapp etc... Grappig was de film zeker niet, daarvoor was het wat te flauw. De film kreeg dus de Razzie award als slechste film van het jaar, mja, zit iets in, zeker met het potentieel dat eruit te halen was sowieso een gemiste kans. Film deed me lichtjes denken aan Inside out waarbij ook interne wezentjes iets groters sturen. Daar zag je wel hoe het beter kon. Jammer ...

De kinderen genoten er wel van, maar die zijn nog jong natuurlijk. Fijn voor hen, minder voor mij. Pech!

avatar van BlueJudaskiss
Leuker dan The Incredibles, Finding Nemo en Cars bij elkaar.

De grootste meevaller van het jaar is nu absoluut The Emoji Movie: gaan kijken met de laagst mogelijke verwachtingen, en uiteindelijk een heel vermakelijk anderhalf uurtje mee gehad. Nee het is geen diepgaand animatispul maar heel veel van bovenstaande kritiek kan ik makkelijk ook loslaten op welke commerciële animatiefilm dan ook.

Dat het één grote reclamespot zou zijn vind ik ook schromelijk overdreven. Sterker nog: in de eerste paar minuten geeft de film zelfs een paar speldenprikjes naar het mobiele telefoongebruik door jongeren, onder andere door het hoofdpersonage in de voice-over te laten zeggen dat je als kijker 'nu toch waarschijnlijk al je aandacht kwijt bent door je mobiel'. Een aantal apps: ja, ze worden genoemd en soms wordt er wel een tijdje bij stil gestaan, maar reclame ziet er voor mij toch anders uit. En product placement? iRobot, Transformers en World War Z gezien, of inderdaad een film als The Greatest Movie Ever Sold? Alsof The Emoji Movie het zou hebben uitgevonden.

De kritiek op de woordgrappen: de woordgrappen worden gebracht op een manier waarbij het voor mij duidelijk was dat de figuurtjes zelf ook wel wisten dat het niet de meest hoogdravende humor was. Ik vond de film juist ook erg creatief in de vormgeving van allerhande computerspul zoals virussen, bots en trollen.

Prachtige, kleurrijke animaties - die streams! - maakten het voor mij compleet. Het is allemaal niet hoogdravend, maar de kritiek die dit krijgt is buitenproportioneel.

3,0*, met een half bonuspuntje als proteststem.

avatar van princesspeach
Zo slecht? Nou valt meeee. ( dit is trouwens mijn neefje v 10 zijn lievelingsfilm.. ja echt..)

High 5.... de woordgrapjes elke keer beetje flauw. Wil je m’n handtekening, wat is er aan de hand. Talk to the hand. Ik brand mijn handen hier niet aan.. hij vroeg om haar hand... handwerk juffrouw... nou op zich wel grappig. De voorbijkomende Apps zijn wel leuk voor kinderen.

avatar van mjk87
Pijnlijk slecht. Disney bewees met Ralph Breaks the Internet dat met dit basisidee (er zijn wel connecties) dat er een leuke film kan worden gemaakt, zeker als dat internet vindingrijk wordt getoond, dus ergens had ik nog hoop. Maar deze film heeft niets van dat alles. Matig saai stemmenwerk, vervelende personages, saai verhaaltje, visueel niet denderend en de wereld is qua design ook weinig bijzonder. Buiten dat is de film soms irritant schreeuwerig. Hier kon ik niets mee. 1,0*.