• 8.303.787 stemmen

Geregisseerd door: Gerard McMurray

Met onder meer: Trevante Rhodes, Alfre Woodard en Steve Harris

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Burning Sands

Zurich (Trevante Rhodes) is een aankomende eerstejaars student aan een zogenaamde HBCU (Historically Black Colleges and Universities). Voorafgaand gaat hij naar de introductieweek van een studentenvereniging. Deze ontgroening loopt enorm uit de hand. Zurich moet een een keus maken tussen zwijgen of in opstand komen tegen de wrede ontgroening.

image

kappeuter (crew films)

Gaat in première op Sundance.

Vanaf 10 maart 2017 op Netflix

avatar van N_SANE

N_SANE

Ik zag de film voorbij komen op Netflix en dacht: die moet ik zien! Ik ben namelijk een groot fan van ‘blackmovies’. Maar gaandeweg kon de film mij weinig bekoren.

Ik heb tijdens de gehele film zitten twijfelen of het nou om een ontgroening voor een studentencorps ging, of om een ontgroening voor een Amerikaanse bende. Het gaat er vrij rauw en agressief aan toe en dat maakt het ook een stuk minder realistisch. Overigens vraag ik me af of realisme de bedoeling was.

De film zou ik overigens niet aanbevelen. Nergens was het van enige inhoud en keer op keer bleef ik met een leeg gevoel achter. Wellicht zou de film bekeken kunnen worden voor het acteerwerk en de dramatiek. Maar wie ‘m links laat liggen, mist er ook niets mee.

avatar van Diederik58

Diederik58

Niet al te best.

Slaapverwekkend drama. Wanneer gaat er nu echt iets gebeuren. Een beetje studentje pesten in een simpelere vorm dan bij de serie Feuten het geval was. Een verhaallijn kan ik niet ontdekken. Het hobbelt maar voort. De acteurs doen hun best maar hebben de neiging te overdrijven.

Fijn dat ze in de US een universiteit hebben voor Afro Americans. In elk geval heeft de film er voor gezorgd dat ik dat nu weet. Zulke universiteiten bevorderen vast de integratie. Het doet mij eerder denken aan jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Dat ze daar ook nog doen aan blanke ontgroeningspraktijken met de nodige slachtoffers is wel helemaal te zot voor woorden. Progressief Amerika dus....?

Nee, mijn film niet. Heb het vehikel uitgekeken. Dat was een hele prestatie.

kappeuter (crew films)

avatar van keimpeS

keimpeS

Over het geheel wat een slap verhaal over ontgroening met een te lange speelduur. Zwaar overdreven lijkt mij op een gegeven moment leek het wel op Fightclub...

avatar van Waku

Waku

Film die begint en eindigt met diverse ontgroenining acties.

Het ontbreekt "Burning Sands" een beetje aan diepgang.

Hierdoor weet de film ondanks de soms best pittige scenes niet te raken.

Ook zijn een aantal situaties nogal overdreven en bijna ongeloofwaardig.( gedwongen groep sex)

Verder kijkt de film wel prima weg.

scorsese

Matige film over een aantal nieuwe studenten die zich onderwerpen aan een zware ontgroening. Een simpele opzet waarbij de ontgroening wellicht iets teveel centraal staat. Ook blijft het op slechts een paar momenten na nogal oppervlakkig. Het einde zie je ver van tevoren aankomen en de film had hierna nog wel even door mogen gaan.

avatar van alacer9

alacer9