• 10.980 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Richard Fleischer

Met onder meer: Neil Diamond, Laurence Olivier en Lucie Arnaz

Gesproken taal: Engels

Plot The Jazz Singer

"His story will make you cry. His music will make you sing. His triumph will make you cheer."

De zoon van een Joodse man moet zijn vader er van overtuigen dat hij popzanger wil worden, wat niet makkelijk is in verband met zijn vaders geloof.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Eddie Gibbs

Paul Rossini

avatar van herman78

herman78

Ik vond hier maar weinig aan. Ik was eigenlijk op zoek naar het origineel (de eerste film met geluid!), maar aangezien ik die niet kon vinden, heb ik deze remake maar gehuurd. En wel, dat had ik beter niet kunnen doen.

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Hartstikke leuke film met echt goeie liedjes van Neil Diamond. Sir Laurence speelt als gewoonlijk erg sterk. Ik denk overigens wel dat je redelijk Neil Diamond minded voor deze film moet zijn.

avatar van FisherKing

FisherKing

Klopt, ik vind zijn stem afschuwelijk.

avatar van Floris22

Floris22

Ik ben die hard Neil Diamond fan, en zijn liedjes in de film zijn vanzelfsprekend harstikke goed.

Maar op de scene in dat cafe voor zwarten, waar het wat uit de hand loopt, vind ik de film eigenlijk niet echt wat.

Als fan moet je hem zien, als neutrale kijker eigenlijk niet.

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Floris22 schreef:

Ik ben die hard Neil Diamond fan.

Zo, dat hoor je veels te weinig tegenwoordig Beste scene vd film, als je het mij vraagt, met die club. Lekker nummer ook.

avatar van NTsuno

NTsuno

Tja, je houdt ervan of niet natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dit een prachtige muziekfilm. Mooie film, veel goede muziek. Ik moet bekennen dat de scene in het cafe iets beter in elkaar gezet had mogen worden zoals 'Floris22' als hieronder benadrukt. Maar dat doet geen afbreuk aan de gehele film. Zeker het kijken waard.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Tja als je niet van Neil Diamond zijn muziek houdt is het lastig een muziekfilm te kijken waarin (gelukkig) heel veel van zijn songs bijna onverkort zitten. Erg genoten, vooral ook van de songs.

avatar van Skimmer

Skimmer

Mooi verhaal en goede muziek. Als kind gezien en goede herinneringen aan. Later nog eens gezien en dat viel dan toch niet mee. 2.5 voor de nostalgische herinneringen...

avatar van 93.9

93.9

Vanavond weer eens zo'n ouderwetse vhs in mijn speler gestopt.

Leuke eind seventies, begin eighties sfeer. Best leuke muziek, aardig verhaaltje, wel simpeltjes..

3 sterren.

avatar van mar007

mar007

ik zie tot mijn verbazing dat er maar 45 stemmen zijn uitgebracht op deze

toch wel mooie film.

ik denk dat je deze film niet gauw zal kijken als je niets met de muziek van

neil diamond hebt en laat ik dat toevallig wel hebben.

nog steeds draai ik zijn muziek regelmatig.

naast de muziek vond ik de film zeker de moeite waard.

liefde,doorzettingsvermogen,religie en discriminatie komen aan de orde in deze film.

een simpele film dat wel maar toch prima neergezet en prettig om naar te kijken.

daarnaast de mooie nummers van neil diamond en ja het kan voor mij niet meer stuk.

weinig neil diamond liefhebbers hier...denk ik.

avatar van BJ*Rockstar

BJ*Rockstar

Als kind hebben we deze film veel gezien.

Mijn ouders waren er verslingerd aan en de liefde voor de muziek van Neil Diamond is altijd gebleven.

Mijn broer en ik oefenden om het Joodse lied in de film (dat door het kind gezongen werd) na te zingen en ik ken het nog vanbuiten

Weet er iemand of deze dvd nog met Nederlandse ondertiteling te verkrijgen is ?

Mijn vader zoekt er al jaren achter.

Alvast bedankt.

Na 1972 heeft de man eigenlijk geen goed album meer uitgebracht, en deze film s gewoon slecht, maar ook weer niet de slechtste film ooit.

Diamand is geen acteur, Olivier overact en Arnaz is alleenmaar als extra een lekkernijtje.

Heb de film na jaren nooit compleet gekeken te hebben, vorig jaar meen ik helemaal bekeken.

Zoals al aangeven slecht dus en bovendien verschrikkelijk gedateerd.

Heeft wel enig cult status gekregen..

Pluspunten: jaren 70/80 sfeer is redelijk, Love on the rocks is aardig, ook grappig in de punk versie en toch interessant om een keer te kijken.

BJ*Rockstar schreef:

Als kind hebben we deze film veel gezien.

Weet er iemand of deze dvd nog met Nederlandse ondertiteling te verkrijgen is ?

Mijn vader zoekt er al jaren achter.

Alvast bedankt.

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Hollywood-west36 schreef:

Zoals al aangeven slecht dus en bovendien verschrikkelijk gedateerd.

Heeft wel enig cult status gekregen..

Neil Diamond is inderdaad geen al te beste acteur maar voor mij zijn de albums t/m de Jazz Singer allemaal dikke voldoendes met als toppers Rainbow ( vol met prachtige covers ) Serenade, Jonathan Livingston Seagull, Beautiful Noise, The Jazz Singer.

Verder heeft elk ander album wel zijn pareltjes, zoals deze op I´m glad You´re here with me Tonight : Neil Diamond - Free Man In Paris - YouTube

Diamiond mot gewoon zijn eigen shit zingen. Ok, een paar covers zijn aardig...

Oer zit op de verkeerde site, vriend! (musicmeter)

Groetjes