L'Année Prochaine (2014)

Frankrijk / België

geregisseerd door Vania Leturcq
met Constance Rousseau, Jenna Thiam en Julien Boisselier

Clotilde en Aude zijn 18 en hartsvriendinnen. Zij moeten beslissen wat ze volgend jaar na hun afstuderen zullen doen. Clotilde kiest ervoor om hun dorpje te verlaten en te gaan studeren in Parijs en ze neemt Aude met zich mee. Maar dit nieuwe leven zal alles veranderen voor de twee vriendinnen.

avatar van Boenga
Sterk coming of age-drama.

Twee Belgische jongedames die voor hun studies naar Parijs trekken, en daar met de nodige problemen geconfronteerd worden: niet de verhoopte resultaten op school, financiële zorgen, elkaar beter leren kennen,...

Sober en realistisch, al zijn hier een daar een paar onduidelijkheden of onbeantwoorde vragen; bijvoorbeeld de reden waarom Clotilde op haar 18de verjaardag onmiddellijk bij haar vader weg wil.

Sterkste punt: twee jonge actrices die er helemaal in opgaan.