I Am Wrath (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chuck Russell
met John Travolta, Amanda Schull en Christopher Meloni

Stanley Hill is een werkloze ingenieur die getuige is van de moord op zijn vrouw Vivian, die door een bende gangsters in een garage werd aangevallen. Stanley wordt verteerd door schuldgevoelens en achtervolgd door het beeld van zijn stervende vrouw. Wanneer rechercheur Gibson er niet in slaagt om de daders te berechten, wendt Stanley zich tot zijn oude vriend Dennis en besluit hij om het heft in eigen handen te nemen.

avatar van des1
"en besluit hij om het heft in eigen handen te nemen"... Hé, nieuwe invalshoek
Wat zegt het over Amerikanen dat ze constant maar verhalen op het doek projecteren en geprojecteerd willen zien worden waarin vet wraak wordt genomen. Geen wonder dat er zoveel geweld en venijn zit in de samenleving.

Death Wish , nu met John Travolta

avatar van Hans Gruber
Deze film viel niet mee. Dacht ook meteen aan Death Wish. 13 in een dozijn film maar dan ook nog eens heel matig. Travolta is echt op zijn retour qua acteren. En wat heeft hij allemaal aan zijn gezicht laten doen? En ook die pruik. Tenminste dat denk ik dan toch dat het dat is. Vroeger 1 van mijn helden maar hij is diep gevallen. Positief dat De Mornay weer eens voorbij kwam. En ook Meloni speelde wel aardig. Al met al net aan 2,5* waard.

avatar van ILDIB
Vooropgesteld de dialogen en scenes met zijn dochter slaan nergens op. Zijn toupet ach.
Blijkbaar is een oppas niet zo heel belangrijk.
Verders redt happy de film want t verhaal en gebeuren is vreselijk.