I Am Wrath (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chuck Russell
met John Travolta, Amanda Schull en Christopher Meloni

Stanley Hill (Travolta) is een werkloze ingenieur die getuige is van de moord op zijn vrouw Vivian, die door een bende gangsters in een garage werd aangevallen. Stanley wordt verteerd door schuldgevoelens en achtervolgd door het beeld van zijn stervende vrouw. Wanneer rechercheur Gibson er niet in slaagt om de daders te berechten, wendt Stanley zich tot zijn oude vriend Dennis en besluit hij om het heft in eigen handen te nemen.

avatar van Banjo
Een dood gezicht wie wil dat nou..
hij was altijd Mister cool en heeft dat echt niet nodig

avatar van keimpeS
Het viel me iets tegen, maar toch is het geen onaardige film. Het is een beetje het standaard wraakfilmpje met geen toevoegingen vergeleken met andere vele wraakfilms. John Travolta zet zijn rol wel goed neer, wel beetje emotieloos, hij heeft nu een mooie kop gekregen voor dit soort films. Gewoon een lekker tussendoortje, maar geen hoogvlieger...

avatar van Thorak
Standaard wraakfilm-werkje met vrij weinig aktie voor een aktiefilm. Ik zou het ook eerder een thriller noemen dan een aktiefilm.
Deze film blinkt eigenlijk op geen enkel punt uit. Het is nergens slecht te noemen, maar ook zeker nergens goed. Het verhaal en de plot hebben wel al minstens 3000 keer eerder gezien en minstens 1000 keer beter.
Eigenlijk werd ik de hele film door 1 ding heel erg afgeleid:
Heeft Travolta nou een pruik op of niet?!?

Ik zou zweren van wel! En meerdere facelifts en botox behandelingen, die zijn wel heel erg overduidelijk!

avatar van Spoelworm
Zelfs voor een no brainer actie film is dit toch wel behoorlijk slecht. Het acteer vermogen van john is van gtst kwaliteit. Een hulpeloze huisvader valt in een val maar eenmaal in de kapperstoel hoord hij een scheermes en heeft hij super reflexen . Samen met zijn broeder van de senioren vechtclub gaan ze als rambo de plaatselijke boefjes aanpakken inclusief het gebrek aan enige spanning, verhaallijn of acteer vermogen. Tuurlijk, actie films behoeven niet altijd hoogstaande qualiteiten te bezitten om er plezier aan te beleven (swarzenegger!!) Maar dit is bijna een belediging. Natuurlijk komt er nog uit een onverwachte hoek een " twist " waarbij de "hoofd boef" er wel heel makkelijk bij aan komt waaien want ach, er waren nog geen clichés genoeg te moeten slikken. Travolta in een steven seagal film. Dat is de beste omschrijving.

Travolta is voor de tweede keer (en waarschijnlijk ook de laatste) op z'n retour tijdens z'n carriere. Waar bijvoorbeeld From Paris with Love nog aardig te pruimen was in het genrewerk is dit niet om aan te zien. Op alle fronten mislukt. Ik had een paar jaar terug niet verwacht dat Travolta in dit soort troep zou eindigen. Triest

Redelijke thriller , Met een paar min puntjes .
Ik vind dat de film heel hard lijkt op GTA SAN ANDREAS .
Toch lukt het hem niet om te overtuigen en is het acteer werk van Travolta en zij Collega' s niet om aan te zien !!!!

avatar van Collins
Een combinatie van wraakfilm en buddy film die geen opzien baart.
Het verhaaltje is standaard en erg over the top. Enigszins ongeloofwaardig en niet heel spannend. De held kan alles en overleeft alles. Ach, niets nieuws onder de zon.
De actiescenes zijn ok. De humor is er in de vorm van gekibbel tussen de buddies, maar houdt in kwaliteit niet over. Dat had wat smeuïger gemogen.
Meloni is met zijn perfecte kop goed gecast. En ach, Travolta toch. Het is niet eens heel erg wat hij laat zien, maar zijn verschijning in een film van de B-garnituur met een wankel en onoriginele script, lijkt het begin van een carrière in films van de B-garnituur.

avatar van john mcclane 2
ach ja,,,,ik noem een:
Death Wish (1974)
The Punisher (2004)
of bijvoorbeeld een,,
A Man Apart (2003)
Oftewel de actie/ wraak films en dit is nummer zoveel.
En het voegt helemaal NIKS toe.
Maar er is blijkbaar behoefte aan.
En als actie liefhebber kom je redelijk aan je trekken.
Travolta doet het okay,niet bepaald een highlight in zijn in oeuvre , maar vooruit.
Het is leuke afleiding voor een regenachtige avond in dit geval.

avatar van bjerik76
Film begon toch wel goed en spannend, uiteraard wel beetje simpel, maar ik zat wel in het verhaal tot.... de vecht scene in de kapperszaak.

1 man zonder wapen die even 3 gewapende mannen met wat acrobatiek en op de centimeter nauwkeurig iedereen omlegt zonder zelf een schrammetje op te kopen. op een zere scheenbeen na Toen had ik al gelijk door dat het zo'n film was.

dus verstand verder op 0 zetten en verder kijken.
Ik blijf toch ook kijken naar het witte gezicht en de opvallende haarlijnen van Travolta...

avatar van jankiebold
heerlijke film.....prima vermaakt

avatar van ikkegoemikke
“What could be worse than the man who killed my wife walks out of here like it’s a joke!”

Liam Neeson schitterde in de “Taken” trilogie. Denzel Washington deed het in “The Equalizer”. Keanu Reeves in “John Wick”. En nu mag John Travolta zichzelf bewijzen in “I am wrath”. De vier heren hebben de volgende eigenschappen gemeen : ze zijn allen voorbij de 50 (Neeson, Travolta en Washington al voorbij de 60), hebben een respectabele carrière achter de rug en zien er voor hun leeftijd nog viriel genoeg uit. De vier grepen hun kans om te tonen dat ze nog in staat zijn om een fysiek zware en actierijke rol tot een goed einde te brengen. En is dan zo’n wraakfilm, vol beheerst koelbloedig ingrijpen en onbewogen afmaken van irritant in de weg lopende boefjes, niet het geschiktst hiervoor? Ik begin zelfs te geloven dat dit een midlife bucket-list item is van elke oudere Hollywoodster. Je moet er alleen niet in overdrijven zoals Bruce Willis! Maar dat is naast de kwestie.

Travolta dus als de self-made wraakengel Stanley die in actie schiet, samen met zijn oud-collega Dennis (Christopher Meloni), op het moment dat zijn vrouw Vivian (Rebecca De Mornay) door zinloos geweld om het leven komt. De dader van dit feit dat zich afspeelde in een ondergrondse garage wordt opgepakt, herkend door Travolta en vervolgens terug vrijgelaten. Tijd om het recht in eigen handen te nemen. Stanley plant zijn elleboog in een flinterdunne muur in zijn kleerkast, en tovert een goed verborgen zak tevoorschijn, vol speelgoed voor volwassenen. Komt dit niet bekend voor? Yep. Reeves beukte de vloer in zijn kelder aan stukken, om de goed verborgen vuurwapens terug boven te halen.

En dat is wat deze actierijke wraakfilm eigenlijk een beetje de das omdoet. Het is zeker niet barslecht, maar het is ook niet echt uitzonderlijk goed. Het is al ontelbare keren ergens anders getoond. Zelfs de manier van afvuren van een handwapen, heeft veel weg van John Wick. De enige die een beetje entertainment bracht, is Dennis die zichzelf tot kapper gepromoveerd heeft. Een prachtige kapperszaak als dekmantel met in de kelder een volledig arsenaal aan vuurwapens die kunnen getest worden op de (waarschijnlijk geluidsdichte) schietstand. Dat zijn verleden voor staalharde scheenbenen heeft gezorgd kan je achteraf zien, als hij een groepje crimineeltjes met twee vingers in de neus tot moes slaat. Blijkbaar maakten de beide heren deel uit van een speciale eenheid en kan je ze beter te vriend houden. Toch raar dat Stanley, ondanks zijn professioneel verleden, zich zo eenvoudig in de luren laat leggen door zo’n ordinair straatboefje.

Het zou echter oneerlijk zijn om deze “straight to video” volledig met de grond gelijk te maken. Inderdaad hebben we het allemaal al eerder gezien en is het vergelijkbaar met andere films in zijn soort. En ja, je kan zonder al teveel moeite veel betere wraakfilms opsommen. Maar buiten “Criminal Activities” waren al de films waar Travolta zijn medewerking aan verleende van hetzelfde niveau. Geen uitschieters, maar gemiddeld. Zo ook “I am wrath”. Deze film biedt wat je verwacht. Een actievolle wraakfilm vol knok en schietpartijen. Het duo Stanley en Dennis was bij momenten redelijk humoristisch en telkens Meloni in beeld verscheen, werd het interessanter. Ligt dit aan Travolta of Meloni? Geen flauw idee, maar vergeleken met wat Meloni deed in “Small Time” is dit toch een aangename verrassing. Ik hoop dat Travolta me volgend jaar zal verrassen in “The life and death of John Gotti”.

Travolta heeft in het verleden wel hele puike acteer prestaties geleverd, maar dan heb ik het wel over de jaren 70 en later ook de jaren 90.

Ik ben benieuwd of hij ooit nog dat niveau gaat halen.

avatar van konynewortel
lekkere wraakfilm zonder na te denken

avatar van mixmaster
Voorspelbare wraakfilm die toch wel lekker weg kijkt.
Travolta speelt best goed met zijn karakteristieke kop en de vaart zit er ook goed in.
kortom...... gewoon een lekkere actie-wraak film.

avatar van Gerlof1378
Hahaha Liam Neeson wannabe, kom op zeg John Travolta ga please met pensioen

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van xxERWINxx
Redelijk wraak filmpje waar we al vaak films van hebben gezien in hetzelfde soort.
Ik vond deze film nogal tegenvallend, weinig aktie over het geheel gezien en niet echt spectaculair.
Het einde vond ik ook niet echt explosief of spannend.
Er ontbreekt dus veel aan deze film, heb hem wel uitgezeten maar had dus er meer van verwacht.

avatar van Daan258
Redelijk tegenvallende, standaard actie film vol clichés.
De actie was in de film was erg weinig en zeer matig, waar ik juist de film voor had aangezet. Even een lekkere nobrainer actie film. Maar helaas.
Verder stelt het verhaal ook niks voor en de cast was ook niet erg bijzonder en deed het ook maar matig.
Travolta had geen interessante rol en z'n acteerwerk was daarom ook niet zo boeiend. Alleen Christopher Meloni wist nog een geinige rol neer te zetten waardoor het gelukkig allemaal net ietsjes vermakelijk was.

kleine 2,5*

Tegenvallende film over een man die wraak wil nemen als zijn vrouw tijdens een overval vermoord wordt. Een wel heel erg slap en verre van origineel verhaal voor deze dertien-in-een-dozijn wraakfilm. Het plot is voorspelbaar en ongeloofwaardig. De film neemt zichzelf te serieus. De cast doet het nog wel aardig, maar kan de film niet redden.

avatar van aburex
Recht toe recht aan wraakfilm. Goed voor een klein anderhalf uur vermaak

Dank Moviemeters...klikte de film net aan op Netlix...maar lees hier dat ik hem moet overslaan...
(ooit een goede film gezien op Netlix? )....ja...2 op de 100
Wie kan mij een goede filmprovider aan bevelen??

avatar van Kliko_Green
Ondanks alle negatieve reacties hier moet ik zeggen dat ik het een lekkere weg kijk film vind. Geen hoogvlieger maar ook geen b film.

avatar van hoffhaan
Toch wel een aardige film. Niet bijzonder 2.5 / 3.0

avatar van Basto
Op zich hou ik erg van dit soort wraak films. Maar als de makers geen enkele moeite doen om er iets van geloofwaardigheid in aan te brengen of het er mooi uit te katen zien, houdt het ook bij mij op.

Slecht 1,5

avatar van nathaniel177
Best wel redelijk nog

avatar van AJK
AJK
Ja best leuk Travolta speelt goed.3.0

avatar van ILDIB
prachtig poppenhaar bij travolta. het meest stoorde me ineens de mega voorraad wapens ala 007 ineens. verder aardig wraak filmpje.. niks bijzonders.

avatar van jippie2010
Oei, het begin is echt tenenkrommend.
Gelukkig maakt de actie het een en ander goed.
Prima voor een doordeweekse avond,
maar zeker niet voor herhaling vatbaar. *2,5

Kijkt lekker weg ,maar het gaat wel allemaal iets te makkelijk