• 8.351.701 stemmen

Sien Lui Yau Wan III: Dou Dou Dou (1991)

Horror / Fantasy | 104 minuten

Genre: Horror / Fantasy

Alternatieve titels: A Chinese Ghost Story III / 倩女幽魂Ⅲ:道道道

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Siu-Tung Ching

Met onder meer: Tony Chiu-Wai Leung, Jacky Cheung en Joey Wong

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Sien Lui Yau Wan III: Dou Dou Dou

Dit deel speelt zich 100 jaar af na het eerste deel en de boze 'tree-demon' is weer terug. Dit keer moeten een buddhistische priester en zijn leerling, hun krachten bundelen tegen de kwade geesten. Hierbij worden ze geholpen door de geest Lotus (Joey Wong) en door de op geld beluste zwaardvechter Yin.

imageimageimageimage

avatar van You_bastard

You_bastard

Het verhaal is bijna hetzelfde als het 1e deel van de trilogie, dus helaas weinig verrassingen of originaliteit.

avatar van vic

vic

minste van de drie en erg zonde. Was iets teveel religieuze stuff en iets te weinig humor en actie, maar het is al heel lang sinds ik deze heb gezien

avatar van BlueSword

BlueSword

deel 1 en deel 2 waren echt goed, deel 2 vind ik toch het beste.

deze is eigenlijk best slecht vergeleken met die andere, ik mis de oude cast en de humor en actie was hier ook amper te bekennen.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Het laatste half uurtje was nog wel oké, maar voor de rest is het gewoon een saaie herhalingsoefening van de eerste twee delen, die ik ook al niet zo geweldig vond. > 2*

avatar van megaman

megaman

moet deze nog bekijken binnenkort. wat ik hier en daar lees valt me idd tegen. ik was net een beetje op dreef met deel 2, die ik veel leuker vond dan 1. maar ook de eerste is me nergens tegen gevallen. ik hoop dat deel 3 een beetje te pruimen is.

avatar van megaman

megaman

ik heb gisteravond deel 3 zitten bekijken en valt me reuze mee eerlijk gezegd. wel minder aktie, vooral vergeleken met deel 2. zowieso leuk dat dezelfde vrouw er in mee speelt. ook zag ik een ander bekend gezicht uit deel 2, die swordsman. in deel 3 een vergelijkbare rol.

maar vond ook deze Chinese Ghost Story erg leuk. ergens lijkt het verhaal wel weer erg sterk op deel 1 maar er zit genoeg variatie in om te voorkomen dat we met een remake te maken hebben. op zich jammer dat er geen meer delen van gemaakt zijn.

voor de gene die interesse hebben in deze trilogie van Chinese Ghost Story, de hele box kun je voor een redelijke prijs bestellen bij www.bol.com. daar heb ik hem ook gehaalt namelijk. taal; Cantonese (althans de opnieuw ingesproken taal), ondertiteling; nederlands gelukkig. er zitten ook trailers op de DVD's.

avatar van sambal

sambal

deze vond ik opzich wel goed alleen ook een beetje teleurstellend

hij leek namelijk verdraaid veel op deel 1

hoewel deel 1 zeer goed was

ik geef deze film 2,5 *

Onderhond

Voor zover ik weet de beste van de 3. Al moet ik zeggen dat ik de eerste twee niet goed genoeg meer herinner. Ga maar of op m'n scores dan.

Vind dit gewoon uiterst vermakelijk filmvoer. Erg gaaf belicht, veel toffe special effects en lekker wat zandontploffingen. Visueel allemaal zeer leuk en aangenaam om kijken. De effecten zijn redelijk artisanaal maar wel uiterst charmant.

Acteerwerk is zwaar camp, verhaaltje gaat helemaal nergens over, maar de film weet gewoon constant vermaak te brengen en dat te presenteren in een mooi, typisch jasje.

Ik hou wel van dit soort films. Op en top vermaak. Al zijn er blijkbaar nogal wat mensen het daar niet mee eens. 4.0*

avatar van swollenaer68

swollenaer68

Minste van de drie.

Effecten erg nep en het einde is ook afgeraffeld. Verder erg onsamenhangend. Wel leuk vermaak maar niets bijzonders.

avatar van Baggerman

Baggerman

swollenaer68 schreef:
Minste van de drie.

Tja, vond ik ook. Bovendien een erg zemelig en langdradig niet-verhaal. Met daarnaast erg veel ongeloofwaardige acties van hoofdpersoon Fong. Kon hij Lotus in het begin al mantra's en sutra's prevelend nog op afstand houden en hoofdpijn bezorgen, denkt hij daar later niet aan om dat te doen als hij wordt belaagd door Lotus' zuster Jade? Last van zijn kortetermijngeheugen?

Voor de rest is de film toch veel een herhaling van zetten uit de eerste twee delen en sleept het verhaal vaak, zodat ik veelvuldig zat te denken: 'schiet nu eens op en redt die monnik! Dan kan ik te bed!'

Pluspuntje vind ik nog wel dat het geheel qua decors en rekwisieten er erg sfeervol en mooi uitziet.

Onderhond

Fijne herziening.

Al is dat eigenlijk niet zo'n grote verrassing. Moet zeggen dat dit soort films de tand des tijds best goed weerstaan. Komt ongetwijfeld door het razende tempo, ook wel omdat na '93 de hele HK film industrie op z'n gat is gegaan en dit soort films daarna niet écht meer gemaakt werden.

De A Chinese Ghost Story franchise is in ieder geval een belangrijk eikpunt richting '93. De mix van fantasy en martial arts, de maffe comedy, de creatieve folklore en martial arts invloeden. En het oogt ook nog best tof allemaal. En wat niet werkt, ben je zo weer vergeten door het moordende tempo.

Ik zou de eerste twee misschien ook nog een keertje moeten herzien, maar de kwaliteit van deze blijft wat mij betreft overeind. Erg leuke film, 200% gemaakt om te entertainen.

4.0* en een uitgebreide review