Sien Nui Yau Wan II Yan Gaan Do (1990)

Alternatieve titel: A Chinese Ghost Story Part II

Hongkong
Horror / Fantasy

geregisseerd door Siu-Tung Ching
met Leslie Cheung, Jacky Cheung en Michelle Reis

In dit tweede deel wordt Cheung aangezien voor een ander en belandt hij in de gevangenis. Hij komt in een cel met een wijze man. Deze helpt hem te ontsnappen, maar zelf blijft hij lekker in de gevangenis omdat hij zo ongestoord verder kan werken aan zijn boeken. Eenmaal buiten treft hij een Taoist tovenaar/krijger waarmee hij samen overnacht in een huis waar het spookt. Ze worden aangevallen door een team krijgers, aangevoerd door twee zusters, maar als zij het amulet zien die hij gekregen heeft van de wijze man wordt hij voor deze aangezien. En aangezien dit hun meester is volgen ze hem blindelings.

avatar van You_bastard
Mijn favoriet van de drie delen.

vic
ja deze is echt erg goed. De chinese monk die geesten bevecht is gewoon erg goed en erg grappig
Deze is voor mij gewoon 4 sterren ook al zie je dat hij verouderd is en de special effects er matig uitzien

Vond de eerste toch iets leuker.

Vooral de monsters (die daar nog vooral stop-motion waren) zien er nu nogal droog en onnozel uit. Wat op zich wel weer voor wat gelach zorgt, samen met enkele typische Chinese sketches.

Wat minder gevechten, maar verder wel een erg leuke en entertainende film. Veel nonsens, maar Chinese nonsens is zoals steeds leuke nonsens.

avatar van Prudh
Wil niet vervelend zijn maar deze bagger film heet Sinnui yauwan II, dus met een W

1* voor dit misbaksel btw

BlueSword
een erg leuke film die zich nergens serieus neemt.
iets beter dan deel 1, deel 1 was meer romantiek en deel 2 meer actie.
leuk om die bekende personages weer terug te zien, en die spreuken vind ik echt geweldig gedaan.
die monsters zijn echt verschrikkelijk lelijk net zoals deel 1 maar ondanks dat vind ik het juist komisch.
zitten ook een aantal leuke grapjes in waar ik wel om kan lachen.
gewoon weer erg vermaakt dus, op naar deel 3.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Net als zijn voorganger erg sfeervol en dit keer met iets betere effecten, maar helaas is ook dit deel erg chaotisch en rommelig en is de humor nu nog knulliger... > 2.5*

sambal
veel beter dan deel 1 ook veel enger
dit is naar mijn mening de beste horror film van aziatische bodem
5 *

avatar van Derekbou
Even goed als deel één vind ik. Qua opbouw ongeveer hetzelfde en de special effects zijn wat opgeschroefd, de stop-motion zombies hebben plaats gemaakt voor een iets realistischer monster. De mix van fantasy, kung-fu, humor en horror blijft nog steeds zeer vermakelijk. Daarom dezelfde beoordeling als het eerste deel. Ben benieuwd of deel drie ook nog stand kan houden.

avatar van Baggerman
Met deel 1 heb ik me meer vermaakt. Misschien was ik gisteren niet zo in de stemming, maar ik vond het verhaal teveel van de hak op de tak-springend en wat flauw.

De monsters zien er wel gigantisch nep uit en hoewel je in de Efteling overtuigendere monsters tegenkomt, past dat wel in deze film. De duizendpoot vond ik wel gaaf!

Toch amusant genoeg voor een voldoende.

avatar van swollenaer68
wel heel iets beter dan de eerste, maar niet genoeg om 4 punten te geven. Te weinig actie en het monster was te nep.
Verder weer erg onderhoudend.

Deel 1 had overduidelijk het beste verhaal, maar toch vind ik de toename van monsters en actie in dit deel toch ook wel erg prettig, waardoor ik niet kan kiezen welke van de twee ik beter vind. Leslie Cheung blijft in ieder geval sterk en aandoenlijk als goedhartige sukkel, terwijl Jacky Cheung een fijne aanvulling is op de cast. Jammer alleen dat Ma Wu minder screentijd heeft en op het einde even snel erbij wordt gehaald, hij was absoluut het beste onderdeel van de eerste film en komt er nu een beetje matigjes van af.

Qua humor en actie zit het in ieder geval weer goed. Of de special effects een verbetering zijn ten opzichte van het eerste deel (die stop-motion was vrij crappy) weet ik nog niet, want soms is het best effectief en op andere momenten ziet het er te knullig voor woorden uit. Maar ach, het sfeertje blijft onmiskenbaar en de romance tussen Cheung en Wang werkt nog steeds goed. Gewoon een erg leuke film, die net iets minder diep gaat dan het vorige deel, maar nog steeds een fijne Hong Kong klassieker genoemd mag worden.