An American Werewolf in Paris (1997)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Luxemburg / Nederland / Frankrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Anthony Waller
met Tom Everett Scott, Julie Delpy en Thierry Lhermitte

Andy McDermott gaat samen met twee vrienden op reis naar Parijs. Andy wordt door zijn vrienden opgestookt om een stunt uit te halen en hij is van plan van de Eiffeltoren af te springen. Eenmaal bovenop de toren ziet hij een meisje een poging tot zelfmoord doen. Hij redt haar, maar zij wil eigenlijk niets met hem te maken hebben. Ze begint steeds vreemder gedrag te vertonen en het blijkt dat ze een weerwolf is. Als hij in de gaten heeft wat er met haar aan de hand is, verandert hijzelf ook in een weerwolf.

avatar van umbro01
In 1 woord super!! einde was ook heel mooi.

avatar van nightbreed
Na lange tijd weer eens gezien.
Kep me weer prima vermaakt met dit pulpwerkje

Milan07
Misschien zijn de special effects erg uit de computer gestampt. Deze film is niet met An American Werewolf In London te vergelijken. Wel zelfde uitgangspunt. Ik vond deze film erg leuk indertijd. Volgens mij was hij meteen uitgebracht op video. kan mij niet herinneren dat het een bioscoop film was. Erg grappige film, moest wel erg lachen en het verhaal loopt constant lekker in het honderd. De achtervolgingen bij het huis, met die man die zijn hond uitlaat en alleen maar half naakte gasten voorbij ziet schieten, ook de stunt op de Ijffeltoren en Miss Liberty waren komisch. Julie Delpy is wel een lekkere verschijning. Een dikke 4,5

avatar van maerk
Leuke film. Ik kon er erg hard om lachen soms. Alleen jammer van die neppe CGI.

Krappe 3,5*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De humor van de klassieker An American Werewolf In London ontbreekt in deze vermakelijke maar gemiddelde horror sequel.

avatar van guylopez93
wat een lage waardering zeg hierzo
ik vond het een enorm goeie film en met veel spanning erin en bloed dus voor mij een geslaagde horror film. Ok de special effects waren niet geweldig en het zag er af en toe wat nep uit maar ja

AC/DC
Ooit een Amerikaan horen vragen aan een Franse dame:
Parlez-vous Anglais? Echt, ik lag echt dubbel

Tamelijk goede film dit vervolg op An American Werewolf In London.
Er komen zowel leuke- als wat horror-momenten in, en ook de vertolkingen zijn best goed.
Deze film is natuurlijk geen topper, maar ik heb me er toch mee geamuseerd.

Geen hoogstaande horror, maar wel lachen, dikwijls goeie (domme) humor.

Bitking
Een paar jaren geleden gezien op tv, erg goede film! Ik herrinner mij niet alles meer goed, maar ik vind dat deze toch wel onder gewaardeerd is...

avatar van kirk douglas
de eerste keer dat de weerwolf effecten uit de computer kwamen volgens mij. de acteurs zijn waardeloos maar de weerwolven zijn toch nog erg redelijk neergezet dat is ook de reden waarom je de film gezien moet hebben.

avatar van yeyo
De eigenzinnige sfeer en zwarte humor van AWIL is nergens te bespeuren in deze "in name only" sequel.

De film probeert althans grappig te zijn, maar op een soort lauwe high school manier. Alsof we dat nog niet genoeg hebben gezien. Het hoofdpersonage (Tom Everett Scott) is maar een triestige vent en Vince Vieluf, die de komische, gelijkwaardige rol van Griffin Dune uit AWIL overneemt, faalt hierin grandioos. Altijd wel een plezier om Julie Delpy te zien acteren, al loopt ze er heel de tijd met een gezicht bij van "hoe in godsnaam ben ik in dit project verzeild geraakt?". We kunnen haar geen ongelijk geven.

Maar dit is ook zeker geen gigantische flop. De film weet vrijwel heel de tijd te boeien en al zijn de computereffecten om te huilen, de actiescènes tussen weerwolven en slachtoffers mogen er best wezen. De bad guys zijn ook sterk: door en door slechte mensen die er zelfs van genieten weerwolf te zijn. Best een origineel gegeven en hun macabere feestjes zijn al helemaal geweldig.

Kortom een genietbare film, maar kan de vergelijking met z'n origineel nooit of te nimmer doorstaan en dat speelt enorm in het nadeel van deze film.

avatar van Bottleneck
Ben het met Yeyo eens. Vermakelijke weerwolf-film die de aandacht goed weet vast te houden met erg vlotte scenes, maar enigszins faalt vanwege de high school-achtige hoofdpersonages. Niet zo goed als de London-versie (die ik nodig moet herkijken voor een waardering) maar toch goed te pruimen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film die zeer goed voldoet aan de verwachtingen. Een tienerkomedie met een groot 80's gehalte (ondanks het jaar '97). Wat humor hier en daar, maar evengoed ruimte voor de horror en zelfs wat verhaal. Ik heb zeker genoten van deze film. Veel horrorfilms nemen zich al te serieus. Soms draait dat goed uit, maar een snuifje humor en zelfrelativering mag wel.

avatar van wimaroca
Een slechte komedie/horror,de wolven zijn zeer slechte computerpoppetjes,en acteren kunnen ze ook al niet

*0.5

Het vervolg is niet veel soeps, maar dat was het origineel ook al niet.

Ook hier weer is het begin nog het meest te pruimen. Beetje lollige nonsens zonder verder veel voor te stellen. Eens het weerwolven gedeelte begint is het beste er eigenlijk wel vanaf.

Effecten zijn niet meer rubber maar nog steeds brak, enkel het "weerwolven-view" is nog wel aardig. Daarnaast valt er visueel jammer genoeg erg weinig te beleven.

Horror is het amper, spannend zeker niet en de humor is gewoon te flauw om te overtuigen. Het is wel zo (net als bij het eerste deel) dat de humor de film in ieder geval wel kijkbaar maakt. Je moet ergens blij mee zijn.

avatar van eavymetal
De film is erg goed, maar hij kan toch niet tippen aan An American werewolf in London die een ware Horrorklassieker geworden is.

avatar van candymancandyman
Leuke weerwolvenfilm met iets te veel windows 2000 wolven (oftewel teveel uit de computer), humor was aardig. Heb toch wel genoten.

avatar van Boeikens
Zeker niet in één adem te noemen met An American Werewolf in London, maar op een andere manier toch best een vermakelijke horrorfilm.

Goede vaart, voldoende actie en wat gore momenten.

avatar van Insignificance
Nauwelijks doorheen te komen, deze mix van puberale ongein en malle weerwolven. In Londen zagen de lycantropen toch heel wat beter uit. Via bedenkelijke pogingen tot humor en misvormde CGI beesten is de film al naar de vaantjes voordat het goed en wel op gang is gekomen. Met een kleurloze cast die maar wat doet en zouteloze oprispingen die voor horror, actie of iets dergelijks moeten doorgaan, is er ook geen redden meer aan. Hopeloos.

ipman-99
"Who do you have to sleep with to get a guy to have sex with you?" ... " !!!

Genieten van deze (Heropfrissing) !!! 'An American Werewolf In Paris' is een
'soort' van vervolg op het deel uit 1981 en zich afspeelt in Londen !
Meer humor met geschifte dialogen ... en je ziet dat de effecten ditmaal
uit de 'computer' komen !
Met de vaart en gebeurtenissen is niks mis en de combinatie met
een vleugje Humor/Horror werken prima.
Het verhaal kent de nodige spanning die nodig is
om het geheel te laten doen scoren !

Geniet keer op keer weer van deze film vindt de weerwolven zeer goed gemaakt, zeker als ze van gedaanten veranderen. De grappen van de zombie's vind ik wel vaak stom, zou niet in de film moeten komen en dan was hij ook in een klap serieuzer. Maar voor de rest, zeker als de weerwolven veranderen op de zogenaamde lok fuif en de mensen aan beginnen te vallen vind ik deze film supergoed en prachtig gemaakt. Deze vind ik één van de beste weerwolf films ooit gemaakt! Heb hem op videotape maar waarom ze hem nooit op dvd uitgebracht hebben kan ik niet begrijpen.