ad

Met onder meer: Olga Kurylenko, James Purefoy en Morgan Freeman

Releasedatum: 15 oktober 2015

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Momentum

"The heist gone wrong is not her only problem"

Alex Faraday, een knappe en meedogenloze femme fatale, pleegt met een stel handlangers een grote misdaad. Het gaat echter niet helemaal volgens plan. Alex is getuige van de brute moord op een van haar handlangers door een zeer gespecialiseerd internationaal syndicaat dat op zoek is naar een sleutel. Als Alex probeert te ontsnappen wordt ze gezien door de heer Washington, de knappe, kille en meedogenloze leider van het syndicaat. Vanaf dat moment moet Alex vechten voor haar leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tarkus

Het verhaal is er eentje van dertien in een dozijn, dus niet echt goed.

Maar hoofdrolspeelster Olga Kurylenko zoet er als altijd heel aantrekkelijk uit en weet zich goed in te leven in haar rol.

Veel actie en geweld in deze film met James Purefoy als, hoe kan het ook anders, de slechterik.

scorsese

Matige film waarin een bankoverval niet geheel volgens plan verloopt. Een standaard actie-film met een wat rommelig plot dat er verder ook weinig toe doet. Ook de personages zijn clichématig. De film kent wel genoeg vaart en de actie-scenes zijn wel aardig.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

n8n schreef:

Wat een schijtfilm

Hahahahaha, dat is duidelijke taal!

avatar van DragQueen

DragQueen

Vrij matige Actie/Thriller, met een weinig verheffend verhaaltje. De actie ziet er bij vlagen wel prima uit, en de film verloopt in een aangenaam tempo. Het acteerwerk ging er mee door. 2 Sterren.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Ondanks een redelijke opening die helaas niet meteen losgaat, komt Momentum niet helemaal op gang. Het is een film die regelmatig wel een aantal vermakelijke actiescènes bevat, maar waarin de spanning niet de gehele speelduur aanwezig is. De rollen werden redelijk ingevuld, waarbij James Purefoy als badguy nog het best zijn rol vertolkt.

avatar van Toontje G

Toontje G

Het begin was goed, maar naar het einde toe wordt het allemaal wat minder. Purefoy blijft maar door ouwehoeren, Jammer. Een gemiddelde B film.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Idd die blijft ouwehoeren, maar ik vond dit wel een fijne film om te zien. Goed opgezet iig.

avatar van eka81

eka81

bij deze film krijg je precies wat je verwacht

avatar van Daan258

Daan258

Niet goed maar zeker niet slecht.

De film begint gelijk met een heerlijke vaart en gave intro. Actie, spanning en toffe overval scene.

Dan is de eerste helft ook nog heel vermakelijk met aardig wat actie en ook nog steeds een lekker tempo ( wat eigenlijk wel de gehele film goed aanwezig was.) Maar toch was de laatste helft ietsjes minder. Het was allemaal nog steeds goed om naar te kijken maar de actie werd iets minder, dit had van mij sws meer gemogen in de film maar het verhaal, daar is waar het probleem een beetje zit bij de film. Was dit beter gedaan en uitgewerkt had dit gelijk een veel betere film geweest. Beetje zwakjes.

Maar gelukkig is James Purefoy toegevoegd aan de cast van deze film. Heerlijke rol zet hij neer en mede dankzij hem was de film voor mij toch goed te doen. Het laatst dat ik hem heb zien spelen was in de serie: The Following. Hij weet erg goed lekker donkere personage's neer te zetten.

Ook Olga Kurylenko ( die ik eerlijk gezegd van naam niet ken maar wel weet dat zij in de film Hitman speeld die ik overigens binnenkort nog is opnieuw ga bekijken) deed het zeker niet slecht in de film.

Morgan Freeman vind ik dan niet veel voorstellen, puur omdat hij gewoon zo'n vreselijk kleine rol in de film heeft en hij ook verder niet veel aan de film weet toe te voegen.

Als ik heel kritisch moet zijn kan ik hier net geen 3,0* voor geven. Alleen door het verhaal wat me gewoon een klein beetje tegenviel en het eind niet echt bevredigend vond.

Mijn cijfer zou eigenlijk een 5,5 zijn maar vind ik 3,0* net iets teveel, daarom wel een dikke 2,5*

Nogmaals: dit is zeker geen slechte film. Heb je zin in een lekkere actie film is dit wel het kijken waard.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Thriller/Actie is geslaagd, ondanks de minieme inhoud.

Onderhond

Vlot actiefilmpje.

Echt verheffend is het niet, daarvoor is het plotje veel te simpel en missen de actiescenes iets die het écht geweldig maakt. Momentum is dan ook een eenvoudig genrewerkje, maar wel gestroomlijnd genoeg om van start tot finish te entertainen.

Leuke intro die net iets moderner oogde dan de rest van de film, beetje jammer dat niet op dat elan verdergegaan werd. De actie ziet er gelukkig netjes uit, is ook ruim genoeg aanwezig en weet af en toe best te spetteren. Al is het uiteindelijk vooral het kat en muis spel tussen Kurylenko en Purefoy dat het allemaal erg kijkbaar houdt. De twee hadden er duidelijk zin in.

Verder blijft het netjes onder de 90 minuten, is Kaapstad ook wel een leuke locatie en zitten er wat kleurrijke randfiguren in, al blijven die doorgaans niet al te lang leven. Het is simpel actiegedoe, maar op een goede manier neergezet en zonder echt vervelend of saai te worden. Vond het een leuk tussendoortje.

avatar van terschelling

terschelling

Wat even stroef begon, ontwikkelde zich tot een vlotte actiefilm die me wel wist te boeien.

Maar wat een deceptie aan het eind. Daar wisten de memorabele woorden van Freeman ook geen verandering in te brengen. Hij had zich voor deze film ook niet laten lenen, zonde. Minnetjes voor hem en de film.

avatar van woeler82

woeler82

Lekker vlotte actiefilm die me niet verveelde van begin tot aan het einde.

Het jammer daarvan is dat er geen verhaal aan zit voor de is het best wel een herhaling waard

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Slechte film, maar mooie vrouw: Olga Kurylenko, bekend van Hitman (2007) en Quantum of Solace (2008). Maar haar schoonheid is niet genoeg om een minderwaardige film goed te maken.

Een stom verhaal, slechte acteerprestaties, gevechtscenes waar je niets van ziet omdat de camerapositie te snel verspringt. En het open einde dat zo open is dat het hier gaat tochten, is gewoon alle hoop op een vervolg zetten; een vervolg dat er hopelijk nooit gaat komen. Toch nog een leuke oneliner van Morgan Freeman: "You know what someone has to be in order to be a martyr? ...Dead."

avatar van mrklm

mrklm

Een goed voorbereide overval krijgt een flink staartje wanneer de identiteit van Alexis [Olga Kurylenko] wordt onthuld. Buiten haar weten om blijkt de roof namelijk ook te gaan om een drive met gevoelige én levensgevaarlijke informatie die van belang is voor een senator [Morgan Freeman] met snode plannen. Die stuurt een meedogenloze huurmoordenaar [James Purefoy] op Alexis af om de drive terug te krijgen.

Het verhaal is dertien-in-een-dozijn en het scenario is dan ook vrij formulematig. De actiescènes zijn wisselvallig gefilmd en gemonteerd, maar dit is wel een film waarin niet één, maar twee vrouwen hun mannetje staan (en desnoods in elkaar slaan) en regisseur Stephen S. Campanelli houdt het tempo hoog genoeg om het oppervlakkige plot te doen vergeten.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Aardige actiefilm. Niet meer en niet minder. Kurylenko is heel goed te pruimen als actieheldin. Voor de rest is het acteerwerk maar magertjes. Ook Freeman kan het niveau niet omhoog tillen, maar dat komt ook door zijn kleine rol. Purefoy is irritant bijdehand waarvan je ook weet dat hij het uiteindelijk gaat afleggen. Het open einde suggereert een vervolg. Met een beter gekozen cast kan een vervolg echt de moeite waard worden. Al met al net aan 3 sterren.

avatar van des1

des1

Wat een nare, sadistische film is dit, zeg. Waarbij geweld bijna verheerlijkt wordt. Onderhand mogen acteurs en filmmensen zich schamen dat ze meewerken aan de toestandkoming ervan. En Freeman mag zich ook schamen om in zo'n schamel complotverhaaltje op te willen treden.

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Matig verhaal met een onbevredigend einde. De actie maakt het nog enigszins goed.

avatar van stratmans

stratmans

rommelige film met veel actie, goeie sound

avatar van jekker

jekker

Lekkere film, zo eentje waar je met een biertje en een zakje chips de avond prima mee doorkomt. Niet iedere film hoeft een Oscar te winnen, toch?

avatar van Kooiker

Kooiker

Wat een vreselijk slechte film. Ja, Olga is prachtig, maar het verhaal is helemasl niets en alleen een aanleiding voor veel overdreven geweld en achtervolgingen. En dat acteren , zo overdreven stoer. En Olga heeft altijd het juiste wapen en plotseling ook explosieven. Waar zaten die ? In haar handtasje ? Na driekwart van de film heb ik het maar opgegeven. Pure tijdsverspilling.

Dat Morgan Freeman zich hiervoor leent verbaast me.