• 8.564.379 stemmen

Los Santos Inocentes (1984)

Drama | 107 minuten

Releasedatum: 30 augustus 1984

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Los Santos Inocentes

Het verhaal speelt ergens op het Spaanse platteland in de jaren '60. Paco en zijn vrouw Régula zijn erg arm. Ze werken als leenboeren voor een rijke landeigenaar. Hun kinderen kunnen niet naar school, omdat de baas hun werk 'niet kan missen'. Wanneer Régula's broer na 61 jaar wordt ontslagen, komt hij bij haar en Paco een tijdje op bezoek.

imageimageimage

avatar van david bohm

david bohm

We maken kennis met een familie van landarbeiders die werken voor een rijke familie. Ze wonen in een soort stal. Schrijnend om te zien dat in de zestiger jaren van de twintigste eeuw deze vorm van slavernij nog heeft bestaan. Het verschil tussen de rijken en de armen is niet slechts een kwestie van geld, maar van alles in het leven. Omgangsvormen, educatie et cetera.

Het acteerwerk is prima en ook de beelden van het platteland zijn mooi. Wat de film ook sterk maakt is dat we niet met door en door slechte bazen hebben te maken, dit wordt wel genuanceerd weergegeven. Mooi einde ook.

avatar van arno74

arno74

Aardige film, en een van de Spaanse klassiekers. Het is een boekverfilming en biedt ons een kijkje op het platteland uit de tijd van Franco, waar het land eigendom was van landheren waar de gewone man/vrouw afhankelijk van waren. Het verhaal is eenvoudig en toont de moeilijke omstandigheden waarin arme mensen leven, en hun ondergeschikte rol versus de landheren en hun luxe bestaan.

Acteerwerk en sfeer zijn uitmuntend, de harde omstandigheden maken de film soms onprettig om naar te kijken.

Ruim 3,5*

avatar van 93.9

93.9

Films waar ik van hou. Geen opsmuk, maar het echte leven zoals het is.

Uitstekende acteerprestaties.

Die ouwe Elsevier tape deed nog prima z'n werk!

avatar van CINEMATEKbe

CINEMATEKbe

We spelen de film op 25.05.2019 in Brussel CINEMATEK - Programma - Los santos inocentes

avatar van Darbie

Darbie

Wat een geweldig eind, . . . . . én verdiend !!