Ricki and the Flash (2015)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jonathan Demme
met Meryl Streep, Rick Springfield en Rick Rosas

Ricki Rendazzo, een 54-jarige rockster, zingt met haar band The Flash in een bar in de San Fernando Valley. Ze date met haar gitarist, Greg, maar is bang om zich te binden. Ze ontvangt een telefoontje van haar ex-man, Pete Brummel, dat haar dochter Julie het moeilijk heeft nu haar man Max haar heeft verlaten voor een andere vrouw. Ricki besluit naar Indianapolis te vliegen om haar dochter te troosten maar wordt met minachting ontvangen. Immers liet ze haar jaren geleden achter voor een carrière als rockster.

kappeuter (moderator)
Vanaf 6 augustus in de bioscoop

Trailer geplaatst

avatar van tattoobob
Best benieuwd hiernaar....lijkt mij best een grappige film.

avatar van soom
Meryl en Mamie Gummer zijn schitterend. Ik mag Meryl af en toe niet, maar hier wel. Ze heeft haar spoor verdiend natuurlijk, maar mij kan ze nu wel, en dan weer niet, bekoren. Ik weet niet waar dat aan ligt. Het is wisselend. Ik heb dat wel met meerdere mensen die ik zie. Meryl is daar èèn van. Mamie vond ik slecht in the Ward. Maar hier, ondersteund door mamma Meryl, verdient ze een staande ovatie. Schitterend, mooi begin.
I still haven't found what I've been looking for, kan ik niet meer horen zonder daarbij te denken aan wat Glee met dat nummer deed. En het is reuze ironisch dat dan ook Rick Springfield (die Glee ook heeft verblijd met een nummer) opduikt alhier. Het is tragisch, met een rauw randje erdoor heen geweven. Het luistert mooi, zet de toon, en rolt af als weer een vloeiende, lekkere film. Dramatisch gezien is de situatie goed uiteengezet: Het pakt beet in kleine, wervelende stukjes scene. Mamie lijkt echt uiterlijk tenminste zo op haar moeder, dat vond ik super leuk om te zien. Ze zitten echt op een lijntje naar elkaar te kijken en leveren puik werk. Op naar samenwerking nr 4!

avatar van vranque
slappe tearjerker met af en toe plaatsvervangende schaamte voor Streep. 1 grote clip met mager, bekend verhaal.

avatar van blurp194
Ik mag Meryl af en toe wel, maar hier niet. Haar sterke punt ligt op de sterke karakterrollen, niet op een soort karikatuur van een ouwe rocker die ze hier te doen krijgt. Miscast, en daar maakt het niet meer bij uit dat ze naast haar dochter speelt - die overigens ook wel eens een betere rol neergezet heeft.

Het verhaal is overigens te slap voor woorden en drijft volledig op de soundtrack - vertolkt door Streep zelf lijkt het. Maar ook die is heel slap. Veilige rock and roll, maar zonder rebel yell. Leuk voor bejaarde Amerikanen misschien.

avatar van laurel
Had hier meer van verwacht. Weinig onderhoudende film. En komedie? Zo grappig was hij nou ook weer niet

Makkelijk wegkijkende muzikale komedie.
Streep als rockbitch.
Zou je niet een,twee, drie verwachten.
Het blijft allemaal luchtig.
Ondanks de moeizame relatie met haar dochter en zoons.
Problemen als scheiding, verborgen homo sexualiteit worden oppervlakkig gehouden.
Leuk feelgood einde.

Meryl Streep kan werkelijk alles (acteren, zingen en spelen)! In de rol van een oudere mislukte rockster wist ze zelfs dit clichématig geconstrueerde feelgood familiedrama boven de middelmaat te laten uitsteken. Het verhaal zelf miste helaas, op enkele scènes na, dramatiek en scherpte. Mamie Gummer, in het echte leven ook de dochter van Meryl Streep, liet zich van een uitstekende kant zien.

avatar van jeuletaxi
Lees hierboven bij Gauke dat het een dochter van Meryl Streep is, vond al dat ze goed gecast was
Maar een lekkere weg kijker en Meryl Streep wederom geweldig, daardoor een fijne film om te kijken.
Ik vind het zeker een aanrader en een mooie 7.

avatar van Leo1954
Meryl Streep is zeker een goeie actrice, maar hier was het huilen met de pet op. Ze zet een karikatuur neer, meer niet. Het verhaaltje was slap, de muziek was een aanfluiting. Echt verschrikkelijk dit.

avatar van Collins
Een heel mager plot wordt heel doorzichtig gemaskeerd door heel veel muziek. Het verhaal stelt werkelijk amper iets voor. Wat een flauwe film.
Behalve een paar aardige scenes in het eerste halve uur, brengt de film helemaal niets. De humor is ver te zoeken en de dramatische insteek is beschamend nietszeggend.
Wel, zoals gezegd, veel muziek. Maar echt goed is de muziek niet. De muziek bestaat uit zeer matig uitgevoerde covers van voornamelijk Amerikaanse rocknummers. Erg. Erg. Erg.
Streep is niet op haar best. Ze doet een typetje. Het heeft met acteren niets te maken. De overige castleden, waaronder een paar bekende namen, zijn evenmin indrukwekkend.
Ik heb na afloop nog even gedubbelcheckt, maar Jonathan Demme is echt de regisseur. Ongelooflijk!

avatar van cantforgetyou
Ik vind Meryl juist ook hier weer erg goed spelen. Vooral haar non-verbale gedrag is geweldig en humoristisch, zoals haar wegdraaiende ogen en onzekere houding naar haar kinderen in de film. Ik heb genoten. Klein minpuntje is de net iets te lange songs in de film. Ik heb een hekel aan rock muziek. Geef mij maar synth pop.

avatar van Pazmaster
gauke schreef:
Meryl Streep kan werkelijk alles (acteren, zingen en spelen)!

Nou niet dus! Zingen kan ze toch echt niet, in ieder geval niet mooi! Maar smaken verschillen natuurlijk

Maar goed, de film is best aardig. Hoewel het verhaal nou niet echt heel opwindend is, is het ook niet vervelend om naar te kijken. Waarschijnlijk komt het door de cast die het prima doet, ik vond het leuk om moeder en dochter samen te zien spelen. Wat lijken ze op elkaar zeg! Verder hield ik aan de film een redelijk goed gevoel over, ondanks een aantal clichés. Een middenmoter, maar wel een voldoende.

avatar van Flat Eric
Mwoah...

Ik vond het allemaal niet zo overtuigend. Ik geloofde Meryl Streep gewoon niet in deze rol van verlopen rocker. De rest van de cast was ook niet boeiend.
Het verhaal kwam halverwege ook gewoon niet van de grond en ik kon maar met moeite mijn aandacht erbij houden. Het was gewoon te saai en cliché. Goede cliché is prima maar dit was het gewoon écht niet. Jammer.

lezertje
Wat een vreselijk gênante vertoning. Streep is geen moment geloofwaardig als een rockster, verlopen of niet. Zelfs niet als zij zich van top tot teen in het leer steekt. Daarnaast overschrijdt zij voortdurend de grens van het schmieren, Wat bedoelt moet zijn als een typisch Amerikaanse feel good movie, ontaard in een klef, kleffer, klefst, waarbij de vele muzieknummers het gebrek aan een serieuze poging tot een verhaal te komen moet camoufleren.

avatar van Roodkapje 1964
Zeer slap verhaal zonder enige diepgang.

Streep verbaasde mij compleet, is normaal een zeer goed actrice, maar hier ging ze toch de
verkeerde kant op.
En verrek ze kan zingen!

avatar van Zeriel
Tsja ......verder doe ik geen mededelingen, daar is het ook wel mee gezegd denk ik...

avatar van Popcorntales
Zoveel talent (Diablo Cody, Meryl Streep, Jonathan Demme,...) en er toch zo weinig uithalen. Het verhaal sprak me al niet echt aan en deed het slechtste vermoeden. Maar ik besloot het toch een kans te geven omdat ik Diablo Cody's eerdere scenario's wel kon smaken, en dat in combinatie met Jonathan Demme en Meryl Streep.. Nu ja, blijkbaar verkeerd gedacht. Inspiratieloos, nergens echt grappig, héél voorspelbaar. Weinig tot niets goeds aan dus. Volledige recensie: Recensie: Ricki and the Flash – Popcorn Tales - popcorntales.com

Aardige film waarin een zangeres na jaren haar dochter weer ziet als die gaat scheiden. Een onderhoudende, maar ook nogal voorspelbare film met een goeie cast. Een aantal prima scenes en dialogen, maar het had zeker wel wat scherper gemogen hier en daar (er had simpelweg wat meer in gezeten).

Het verhaal in deze film stelt eigenlijk niet zoveel voor.
Maar het is vooral de muziek die me is bevallen.
En ook moet ik toegeven dat Meryl Streep me aangenaam heeft verrast, als ze zelf zingt in deze film gaat het haar bijzonder goed af en is het een hele verbetering sinds ik haar heb gehoord in 'Mama Mia' waarvan ik toen vond dat ze er weinig van bakte, een hele verbetering dus nu.

avatar van missl
Streep als rocker doet mij niet zoveel. De acteurs spelen leuk maar het verhaaltje heeft te weinig om handen om interessant te worden. Vond ook dat de liedjes te lang door gingen. Ik zie Streep (die echt 1 van mijn favorieten is) liever in een meer diepgaande rol.

Als film geen hoogvlieger maar die zijn nog zeldzaam. Ik hou van Meryl Streep en vond het zeker geen onaardige film. Des te leuker dat ze zelf zingt en dat haar echte dochter er ook in mee speelt. De band was top en voor een actrice zingt ze zeker niet slecht.

avatar van Kahlo
Saaie film. Meryl Streep is een boeiende vrouw en dat zorgde ervoor dat ik niet direct ben afgehaakt. Maar na zo'n 40 minuten heb ik toch de boel af en toe een beetje vooruit 'gespoeld'. Bij de dochter had ik ook al direct het gevoeld dat die goed gekozen was, nu weet ik waarom.

YSV
Leuke film, geen hoogvlieger. Maar geweldig hoe Meryl doet het maar weer. Ze kan echt alle rollen aan. Drama, thriller, komedie. Ik vind haar in alle rollen geweldig. Wat is het toch een topwijf. Wat leuk om haar eens met haar dochter te zien acteren.

avatar van bjerik76
Meryl streep steelt de film, de rest van de cast acteert maar matig.
Zelfs haar ( echte) dochter hadden ze beter kunnen vervangen.
Het is leuk dat moeder en dochter ook in deze film moeder en dochter spelen, ze lijken ook enorm op elkaar, maar helaas had er veel meer diepgang in de film kunnen zitten.
De komische elementen waren niet komisch genoeg.
De film is langdradig zonder uitschieters.

avatar van IH88
“Hey, you guys are fighting; it's like the '80s all over again!”

Het begin van Ricki and the Flash is goed, en vooral de scènes tussen Meryl Streep en haar dochter Mamie Gummer zijn vermakelijk. Scherp geschreven dialogen en het knettert tussen beide. Rockster moeder die haar kinderen heeft verwaarloosd, en nu ze volwassen zijn weer terugziet. Genoeg materiaal voor een vermakelijke dramedy.

De scene in het restaurant waar ze ook haar twee zoons terugziet, en de hele familie bijeenkomt, is dan ook een hoogtepunt in de film. Om onverklaarbare redenen kiest de film er daarna voor om Ricki terug te laten gaan naar haar voormalig rock ‘n roll leven, waardoor alle lucht uit de film wordt geperst. Saai is het goede woord. Zelfs het einde met een nummer van Bruce Springsteen kan daar niets aan veranderen.

De covermuziek, zoals je die in menig Amerikaans café kunt beluisteren (op vrijdag- en zaterdagavond), is beter dan het matige verhaal over een moeder, die haar man en kinderen in de steek heeft gelaten om te kiezen voor een carrière als rockzangeres. Je kunt het wel aan Meryl Streep overlaten om daar wat van te maken. Leuk dat ook haar dochter Mamie Gummer van de partij is. O ja, Kevin Kline staat ook vermeld bij de credits. Hij is mij nauwelijks opgevallen.