Night of the Living Deb (2015)

Komedie / Horror

geregisseerd door Kyle Rankin
met Maria Thayer, Ray Wise en Michael Cassidy

De onhandige Deb wordt wakker in het huis van een zeer knappe man, Ryan, na wat mogelijk een onenightstand was. Zeker weet ze het niet, ze was nogal dronken, maar blij is ze wel. Ryan legt haar uit dat het een vergissing was, omdat hij zijn verloofde terug wil winnen en hij wijst haar de deur. Maar wanneer Deb wegrijdt merkt ze op dat hun kleine stadje overspoeld is met zombies. Ze heeft geen andere keus dan zich vechtend een weg terug te banen naar het appartement van Ryan.

avatar van Corcicus
Dit zal wel weer niets zijn. Infestation was ook niet veel soeps.

avatar van Richard_Voorhees
Het begin is eigenlijk gelijk ook het slechtst. Maria Thayer probeert in de eerste helft van de film op krampachtige wijze grappen te maken. Niet alleen lanceert ze de ene na de andere op de kijker af, maar 9 van de 10 keer is het ook gewoon echt niet grappig en eerder irritant.
Gelukkig bied Michael Cassidy een stuk minder irriterend personage en word het later nog wel redelijk geinig met leuke toevoegingen van Chris Marquette en Ray Wise als de broer en zoon van Cassidy's personage.
Verder ook wel leuk hoe ze al die youtubers erin monteerden toen de discussie oprees over of de nieuwsuitzending van Thayer's personage wel/niet echt was.
De tweede helft van de film is duidelijk leuker/vermakelijker, maar de eerste helft is bij vlagen tenenkrommend.

avatar van Kondoro0614
Night of the Living Deb

Ik vond persoonlijk Night of the Living Deb toch nog wel een leuke film. Deze komedie / horror film over zombie's is mij bijzonder goed bevallen en ik heb eigenlijk helemaal geen doorspoel neigingen gehad, wat ik zo af en toe bij b-matige zombie films veel heb aangezien sommige echt niet om naar te kijken zijn en gewoon eigenlijk super bagger. Toch doet Night of the Living Deb veel goed want ik heb veel om hem moeten lachen en heb achteraf prima genoten.

Ik vond het acteerwerk van sommige wel wat achterwegen en dat had de film dan toch wel wat beter kunnen doen. Het verhaal is klein, simpel maar prima om te volgen en het concept is wel herhaald. De film heeft veel weg van Shaun of the Dead (2004) en dat is wel jammer. Toch nog een prima filmpje en zeker het kijken wel waard, het is zo af en toe wel een film die veel doorspoeld uit zich zelf, geen introductie of wat dan ook maar je zit direct al een meid die een jonge graag wil versieren. Toch zien de zombies er goed uit en de film was, voor de zoveelste keer, wel vermakelijk waardoor ik zelf een prima avontuur heb beleefd in Night of the Living Deb.