ad
  • 8.148.364 stemmen

Brittany Runs a Marathon (2019)

Drama / Komedie | 103 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Paul Downs Colaizzo

Met onder meer: Jillian Bell, Michaela Watkins en Utkarsh Ambudkar

Releasedatum: 13 november 2019

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Brittany Runs a Marathon

De 27-jarige Brittany Forgler (Jillian Bell) is een grappige, sympathieke New Yorker die meer feest dan slaapt. Maar na een bezoek aan de dokter krijgt Brittany een reeks diagnoses; verhoogde hartslag, hoge bloeddruk... de lijst gaat maar door. Er zit niks anders op dan een gezonder leven te gaan leiden. Brittany geeft hardlopen een kans en al snel heeft ze de smaak te pakken. Ze heeft eindelijk een doel gekregen in haar leven, maar is dit wel het juiste pad?

imageimageimage

Aangekocht door The Searchers. Releasedatum nog niet bekend.

avatar van schumacher

schumacher

Saaie film die maar wat zit aan te modderen.

Dikke lelijke meid die veel te zwaar staat en gezonder moet gaan leven en begint dan te lopen en valt dan ook af en dat is het zowat. Vond het zo saai dat ik gestopt ben met kijken. Niks voor mij.

avatar van Fieke_28

Fieke_28

Voor mij niet echt een komedie, maar ondanks dat niet minder geslaagd!

Goede acteerprestatie van Jillian Bell in een fijne film.

avatar van IH88

IH88

Brittany Runs a Marathon

Als fervent hardloper (twee marathons) zijn de strubbelingen van Brittany wel herkenbaar. Hoe gemakkelijk Brittany contact maakt met andere lopers (en vriendschappen sluit) gaat wel heel erg snel, maar dit is dan ook een regelrechte feel good film.

Brittany loopt (uiteraard) met een jeugdtrauma rond, en ze moet eerst dit trauma zien te verwerken voordat ze uiteindelijk de New York Marathon uit kan lopen. Voorspelbaar en volgens het boekje, maar de uitwerking is sterk gedaan en Bell doet het ook goed in de hoofdrol. Met Watkins, Howery en Ambudkar in leuke bijrollen, en tegen het einde wil je Brittany het liefst zelf over de finish heen schreeuwen. Dan doe je als film wel iets goed.

avatar van Waku

Waku

Heerlijk warm verhaal over de aan de forse maat zijnde jonge vrouw Brittany die het roer helemaal omgooit en zich richt op een gezondere levensstijl met als uiteindelijk doel de marathon van New York. Verwacht geen melige komedie waarin je van de ene komische situatie naar de andere grap rolt van het lachen. De film heeft meer drama in zich dan humor. De komische momenten zitten hem vooral in de sarcastische opmerkingen van Brittany en de zelfspot."Brittany runs a marathon" is een mooie film geworden waarin je heel snel de symphatie krijgt voor de bijzondere hoofdpersonage. 4*

avatar van macrobody

macrobody

Niet echt boeiend, af en toe grappig en ik heb 'm zelf ook eens gelopen die marathon van New York. Wel een slechtere tijd dan Brittany dus respect voor haar

BBarbie

Luchtige film over een jonge vrouw, die na waarschuwingen van haar dokter wat wil gaan doen aan haar overgewicht. Dat gaat met vallen en opstaan. Het levert niet alleen een paar nieuwe vrienden op, maar uiteindelijk ook het nodige zelfvertrouwen. Als tussendoortje niet onaardig.

Best wel leuke romcom eigenlijk. Stuk leuker dan veel van die andere Hollywood meuk met bekende acteurs.

Gaat eigenlijk ook niet echt over hardlopen. Wel leuke sympathieke karakters.

scorsese

Aardige film over een vrouw met overgewicht die besluit te gaan trainen voor de marathon in New York. Uiteindelijk gewoon een romcom over een vrouw die het beeld dat ze van zichzelf heeft veranderd. Alhoewel het verloop van de film wat voorspelbaar is, kijkt het als geheel toch gemakkelijk weg. Jillian Bell is goed gecast

avatar van Macmanus

Macmanus

Prima romcom.

Niet mijn favoriete genre, maar deze is voor Amerikaanse begrippen goed te doen. Komt vooral omdat het allemaal wat minder schreeuwerig is. De grapjes die ze maakt zijn iets meer low-key en de bijrollen hoeven niet allemaal hilarisch te zijn.

Ik ga ook weer niet overdrijven want het blijft allemaal wel redelijk voorspelbaar maar het is een prima tussendoortje.

3 sterren.