The Pick-up Artist (1987)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door James Toback
met Molly Ringwald, Robert Downey Jr. en Dennis Hopper

Jack Jericho heeft er een hobby van gemaakt vrouwen te verleiden en te versieren. Zijn "oefeningen" beginnen 's morgens voor de spiegel en geen enkele dame kan zijn perfekt ingestudeerde toenaderingstechniek weerstaan. Totdat hij Randy ontmoet. Zij heeft Jack door en gaat niet voor hem door de knieën. Dit is Jack's eer te na en hij richt al zijn aandacht nu op Randy. Zij blijkt echter in nogal duistere zaken verwikkeld te zijn, waar Jack ook bij betrokken raakt.

avatar van matthijs_013
Wat een ondergewaardeerde film, zeg. Ik vond hem uiterst vermakelijk. Molly Ringwald in een totaal verrassende rol (eindelijk speelt ze eens een zelfverzekerde vrouw). Echt een van de betere romantische komedies.

avatar van stephan73
Romantische komedie, die ik heel lang geleden voor het laatst zag. Toen ik hem weer vond, dacht ik (dankzij de rollen van Molly Ringwald en Robert Downey Jr.) dat het meer de kant op zou gaan van de John Hughes films, maar helaas.
De hele film heb je een irritant hoofdpersonage (Jack Jericho), die als een dolle hond achter de prachtige Molly Ringwald aanloopt.
Pas tegen het einde krijgt de film een dosis gevoel en emotie die je de hele film al gemist hebt. Gelukkig maar, want daardoor krijgt deze film toch net nog een voldoende.

Aardig, maar niet meer dan dat!

Gelukkig (!) duurt dit maar 81 minuten.

Vreselijk generieke 80s comedy, met een redelijk vervelende Downey die er toch nog in slaagt als beste van de hele cast naar voren te komen.

Het is allemaal enorm duf en saai. Aardig voorspelbaar ook, met een debiel gokplotje wat helemaal nergens toe leidt en op hoogst vreemde wijze afgesloten wordt. Dat neem je dan wel bij als er nog iets anders te beleven viel, maar grappig, dramatisch, mooi of eender wat positief is het gewoon niet.

Bandwerk, en aardig slecht bandwerk bovendien. Eentje om erg snel weer te vergeten. Zelfs de RIP van Hopper kan daar helemaal niks aan veranderen vrees ik.

Aangezien ik zelf een echte pick-up artist ben, heb ik deze film als studie materiaal bekeken.
Ik heb me werkelijk groen en geel zitten ergeren aan deze film.

Wat een wanprestatie, heeft niets met pick up te maken en het verhaal was slecht en weinig romantisch. Zelfs het acteerwerk van Harvey keitel was onder de maat. Ik ben een fan van jaren 80 films met grootheden als Steve martin en John Candy.

Robert Dowley rent letterlijk de halve film en dat is vreselijk irritant om te zien, vooral van het oogpunt van een echte pick-up artist die NOOIT zal rennen voor een meisje maar eerder langzamer gaan lopen.

Neil Skywalker. 1*

Neil Skywalker schreef:
Ik heb me werkelijk groen en geel zitten ergeren aan deze film.

Neil Skywalker. 1*

avatar van Filmkriebel
Ik ben nooit een pick up artist geweest zoals Neil Skywalker... moest daar geen moeite voor doen, de vrouwen kwamen zelf op mij af. Nee, dit was geen echt leuke film. Het gambling plot kon ik maar niet snappen en verder is het allemaal weinig tot de verbeelding sprekend en ondermaats geacteerd. Downey speelt echt een irritant ventje... hoe kan je op zo'n praatzieke opdringerige manier een vrouw aan de haak slaan? Het zag er even naar uit dat Downey in de jaren '90 definitief zou verdwijnen van het grote scherm. Ringwald is een 80s icoon mede dankzij "Pretty in Pink" maar kort na deze film was haar tijd definitief voorbij. Zelfs Keitel, die ik normaal redelijk hoog zitten heb, kan zijn ding niet echt doen. En bovenal : waar is de romantiek?? Een mislukking.

Tegenvallende film over een jongen die aan de lopende band vrouwen probeert te versieren, totdat hij verliefd wordt. Een slap verhaaltje dat nergens interessant wordt en dat soms wat slordig is gemonteerd. Alhoewel Robert Downey Jr. en Molly Ringwald op zich niets verkeerd doen, is er van chemie weinig sprake. Dennis Hopper en Harvey Keitel in de bijrollen krijgen maar weinig te doen. Vervelend wordt het niet echt (grotendeels ook vanwege de korte speelduur).