American Flyers (1985)

geregisseerd door John Badham
met Kevin Costner, David Marshall Grant en Rae Dawn Chong

Marcus vader stierf aan een hersenziekte en hij zal er ook aan sterven, maar is te bang om het aan zijn broer te vertellen. Hij vreest ook dat zijn broer David de ziekte heeft en spreekt met zijn moeder af om hem op zijn sportschool te laten testen. Hij wil ook na jaren weer met hem op trekken en hem te trainen voor een zware wielerronde. Dit zal misschien de laatste keer dat ze samen met elkaar zullen optrekken.

Gister op tv en ik had niks anders te doen maar anders had ik niet gekeken.

Boring fietsen.

Zeg, Eddy Merckx doet mee hé !!

** 2 op 5 **

Tony

avatar van Yak
Yak
Zeg, Eddy Merckx doet mee hé !!

** 2 op 5 **

Heeft het één met het ander te maken?

't was maar om te lachen hoor !
Eddy Merckx geeft gewoon een startschot, dat is al.
Anders ... saaie film ...

erg goede film die meer bied dan alleen FIETSEN!!!

Aangrijpende en mooie familiefilm.
Goed voor een avondje brok in de keel.

avatar van brabusRUS
Ik heb deze film net gezien. Absoluut niet saai. Heb mij geen enkel moment verveeld.

Kijken waard.

avatar van Filmkriebel
Helemaal niet mis deze film, en redelijk ondergesneeuwd. Heeft nooit een release gekend in ons land. Een positieve mix van familiedrama en sportfilm, met een Kevin Costner met pornosnor als één van de broers die meedoet aan the Hell of the West. Het verloop van die competitie komt knullig over als je vergelijkt met nu : haha, iemand van de weg rijden, trainen in fitnesszalen, wielrenners op hoogtes van 4000 meter doen rijden... . Soms viert de onzin hoogtij en de cheesy momenten komen bij de vleet, maar het was allemaal zeer vermakelijk en heb me geen moment verveeld.

Redelijke film over twee broers die meedoen aan een wielerronde genaamd hell of the west. Een roadmovie en sportdrama die gemakkelijk wegkijkt. Genoeg mooie plaatjes van het Amerikaanse landschap en ook de wieler-scenes zijn mooi in beeld gebracht. Niet overal even goed uitgewerkt, vooral op het dramatische vlak.