P.O.E. Project of Evil (P.O.E. 2) (2012)

Frankrijk / Italië
Horror

geregisseerd door Giuliano Giacomelli, Domiziano Cristopharo, Donatello Della Pepa en Edo Tagliavini
met Angelo Campus, Dario Biancone en David D'Ingeo

Zeven korte horrorverhalen. In 'The Pit And The Pendulum' wordt een man wakker in een witte kamer zonder uitgang en een gat in de vloer dat steeds groter wordt. In 'Alone' wordt een man gemarteld door iemand die hij vroeger pestte. In 'Loss of Breath' beledigt een pornoster de verkeerde man door te zeggen dat hij een kleine penis heeft. In 'Morgue Street' krijgen twee prostituees bezoek van een moordlustige man en zijn wellustige gorilla. In 'The Tell-Tale Heart' vermoordt een man zijn vriend, gevolgd door diepe spijt. In 'The System of Dr. Tarr & Prof. Fether' gaat een journalist langs bij het onderkomen van Dr. Tarr en Prof. Fether om hun controversiële methodes te bespreken. Hij komt erachter dat de twee volledig gestoord zijn. Tot slot wordt in 'The Premature Burial' een man wakker in een doodskist, diep onder de grond.

avatar van HALVE TAMME.
Mijn interesse is gewekt.

avatar van Filmkonyn
7 korte verhalen met allemaal een verschillend onderwerp.

The Pit And The Pendulum: Goed stukje over een man die hallucinaties krijgt en langzaam aan gek wordt

Alone: Had er meer van verwacht... acteurs zijn middelmatig en het verhaal is ook al tig keer gezien. Einde is al vrij snel duidelijk qua opzet.

Loss of Breath: Begint als stille film in het Duits en later in het stukje komt de persoon als narrator die dingen zegt wat hij denkt, doordat ie zijn stem is verloren. En hij verliest nog meer op het einde Verhaal zelf is slecht, acteurs zijn slecht, dus deze kan je makkelijk overslaan.

Morgue Street: Naarmate de hele film vorderde, werd het mij al snel duidelijk dat het 1e verhaal het beste is... de verhalen daarna werden steeds slechter. Zo ook deze... 2 prostituees en een aap.. en dan geen goeie CGI, maar gewoon een simpel apenpakje.(wat uiteraard ook niet anders kan voor dit budget.) Verhaal sloeg wederom nergens op, zoals in verhaal 3 ook hier weer veel goedkoop naakt (zowel vrouwelijk als mannelijk...) en over het midden van de film is het een perfecte opzet naar een sterk slot (als die man dood gaat), maar dat laten ze dan weer liggen.

The Tell-Tale Heart: Dit is de meest wazige van de 7... Nergens in het stukje wordt duidelijk dat hij depressief is doordat hij zijn vriend heeft vermoord. Nergens wordt het interessant of is er ook maar iets van horror te bespeuren. En dan op het einde zie je hem een huis ingaan als travestiet... Als iemand mij dit allemaal kan uitleggen???

The System of Dr. Tarr & Prof. Fether: die 2 zijn inderdaad compleet gestoord.. maar dan niet in een leuke manier. Wederom te veel mannelijk bloot (wat ook totaal niet nuttig is in het verhaal.) Verhaal is slecht te volgen door wederom gebrekkig gesproken Engels. De brede man deed mij vooral denken aan Jean-claude van Damme met z'n houterige manier van acteren en zijn belgisch-engels accent

The Premature Burial: ik had gehoopt op een sterk einde, aangezien het vehaal wat weg heeft van BURIED en het viel me gelukkig niet tegen. De man in kwestie is uiteindelijk wel dood, aangezien als hij ontsnapt in uit de kist, te zien is dat hij een grote wond op zijn achterhoofd heeft. Daarna komen de anderen ook tevoorschijn en blijken het dus zombies te zijn..

Al met al een tegenvaller en mijn advies is alleen de 1e en de laatste te kijken.. de rest kan je overslaan . Teveel slecht Engels, teveel nutteloos naakt (zowel mannelijk als vrouwelijk) en het overgrote deel van de 7 heeft weinig tot niets met horror te maken.

Verder geeft de poster 8 verhalen aan, maar zijn het er maar 7...

avatar van john mcclane 2
lijkt een soort The ABCs of Death (2012)
het zelfde concept.dat was deels een best goede horror,en raar.