• 8.255.632 stemmen

The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marigolds (1972)

Drama | 100 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Paul Newman

Met onder meer: Joanne Woodward, Nell Potts en Roberta Wallach

Plot The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marigolds

Het verhaal over Beatrice Hunsdorfer, een weduwe van middelbare leeftijd, en haar twee dochters Ruth en Matilda. Beatrice is lichtelijk labiel en kan het maatschappelijk leven maar moeilijk aan. Haar dochter Ruth, epileptisch, gaat door de tienerfase en heeft het al even moeilijk met het leven als haar moeder. Alleen zusje Matilda probeert optimistisch te blijven en ze zoekt steun in haar schoolwerk en haar dieren.

image

avatar van Alittleromance

Alittleromance

Deze film van 1972 heb ik een jaar later gezien en vond dit mijn beste film dat ik heb gezien in 1973.

avatar van Movsin

Movsin

Indrukmakende film over een onevenwichtige vrouw, moeder, zonder enige geloof in het leven, haatdragend en cynisch.

Film is gebaseerd op een toneelstuk van Purlitzer Prijswinner Paul Zindel en vertoont een schitterend vertolkte act van Joanne Woodward, even overtuigend bijgestaan door haar eigen dochtertje in de rol van het voornaamste slachtoffer van haar moeders gedrag.

Scherpe uitspraken, indringende scènes en ontroerende beelden van het weemoedig, jonge meisje.

Zo te zien weinig bekeken. Nochtans een zeer goede film.

avatar van Basto

Basto

Een film waar ik volkomen blind in ging. De Indicator blu-ray was in de aanbieding en ik zag dat de film hier goed scoorde. Wist enkel dat het op een Pulitzer winnend toneelstuk gebaseerd was. Soms kunnen dergelijke producties wat statisch zijn, maar hier wordt het verhaal naar buiten getrokken en heeft de film een heerlijke vroege 70’s vibe.

Het bleek uiteindelijk een erg sterke karakterstudie waarover ik niks ga verklappen. Sterk geacteerd door alle dames. Prima film. Blij dat ik de gok gewaagd heb.

Ruime 4

avatar van Darbie

Darbie

Ik vond de film te statisch, onbewogen en ik zekere zin werden wij als kijker, toeschouwer als je wilt, toch op een afstand gehouden.

Wat is dat toch met acteurs die goed in hun acteervak zijn, en dan denken dat ze ook goed kunnen regisseren ? ?