Hot Girls Wanted (2015)

Documentaire

geregisseerd door Jill Bauer en Ronna Gradus
met Kendall Plemons, Tressa Silguero en Rachel Bernard

Filmmaaksters Jill Bauer en Ronna Gradus merken dat het internet daadwerkelijk overspoeld wordt door porno. En dan met name amateur-porno. Het is erg lastig om te achterhalen wat de beweegredenen zijn om de filmpjes te verspreiden en wie de mensen zijn die ze maken. Bauer en Gradus proberen een tipje van de sluier op te lichten met deze documentaire.

avatar van Macmanus
Matig.

Duurde nog wel even voor de ware aard naar boven kwam van deze docu. Je volgt wat meisjes die niet zo moeilijk doen over een porno scene hier en daar. Hoewel als ik kinderen zou hebben ik niet zou willen dat ze dit doen, hebben deze meisjes andere normen en waarden. To each her own. Het is tot dan toe niet heel boeiend. We observeren wat meisjes die bij hun pimp Riley komen. De docu lijkt ze nog niet echt te veroordelen.

Eerst dacht ik nog even dat ze ook echt geen mening wouden vormen. Helaas toont de docu haar ware gezicht dan toch. Het wereldje is toch niet zo leuk allemaal. Het thuisfront laat wel erg veel drama zien. De meisjes die erg van seks houden zien we ook niet meer. En we blijven achter met meisjes die toch gaan twijfelen of het wel zo leuk is allemaal.

Het niveau blijft een beetje hangen tussen MTV teen age mom en een minder schreeuwerige versie van jersey shore. De kritiek mag zeker maar het is zo jammer dat het zo Amerikaans is. Dat hele begin met het willen vertellen aan de vader en de moeder die het al weet en moet huilen. Het werkt totaal niet. En het worden daardoor helemaal geen meisjes van vlees en bloed. Het blijft zo nep aanvoelen. Misschien is dat ook wel de onderliggende gedacht die je mee kan nemen van deze docu. Meisjes willen vooral aandacht en porno is in de states een manier omdat te vergaren. Net als in Dr. Phil, Jerry Spinger, Oprah of een mtv serie komen omdat je out of control/ofwatdanook bent.

Er zit ook wel een boeiend onderwerp in, maar de focus is er niet en de boeiende paden worden vermeden door preuts/amerikaans sentiment.

1.5 sterren.

avatar van MJP10
Een documentaire met een interessant onderwerp. Helaas is de uitvoering wel wat minder.

De meisjes worden kort voorgesteld en vervolgens vang je een glimp op van de wereld achter de schermen in de pornindustrie. Dat het zo werkte wist je diep van binnen wel maar de reacties van de meiden zijn toch wel verbazend. Ze doen het allemaal voor het geld, maar de ene heeft er minder moeite mee dan de andere. Eerst zijn ze aardig positief over het werk. Hun bankrekening is opeens goed gevuld en ze worden razend populair. Alleen na een paar shoots word je als 'teen' te bekend en moet je andere scenes gaan doen. Deze scenes betalen weliswaar meer maar zijn toch van andere klasse. Hier gaat de documentaire dieper op in. Het stukje met de ouders van één van de dochters had van mij niet gehoeven. Dit zag er allemaal gespeeld uit. Voor de rest vind ik het wel een onderwerp wat meer aandacht nodig heeft. De cijfers die de film prijsgeeft zijn schrikwekkend.

Prima docu!

3.5 ster

avatar van John Milton
als ik de reviews op Letterboxd mag geloven, is deze docu niet al te best. Staat op Netflix overigens en gaat met die poster daar vast veel bekeken worden

Verwacht daarom dat er ook hier nog wel wat recensies bij gaan komen

Hoewel slechts enkele vrouwen wat langer aan het woord komen, is de documentaire toch wel informatief. De motivatie is geld en beroemheid, maar wel als middel om te ontsnappen aan een uitgestippeld lot, namelijk trouwen en levenslang voor te lage minimum lonen te werken en vast te blijven zitten in small town America.

avatar van opa-ben
yesplease schreef:

Ben het er helemaal mee eens. Valt me overigens wel op dat er alleen blanke meisjes in voorkomen, zouden "latina's" en donkere meisjes het niet doen?

opa-ben schreef:

Haha, de hoofdpersoon is zelfs een Latina.

avatar van Naomi Watts
Geen slechte docu en gelukkig behoorlijk neutraal maar meldt voor de rest niets nieuws. Af en toe wordt de industrie iets te negatief belicht maar voor de rest vind ik wel dat Gradus en Bauer een open minded benadering hebben. Bottomline: tieners zijn naief en als pornoactrice moet je geen eendimensionale seks hebben. Boohoo. Ook die 'persoonlijke' situaties had wel met meer depth belicht kunnen worden, komt niet echt aan.

avatar van John Milton
Naomi Watts schreef:

In de /Filmcast hadden ze deze als companion piece besproken: Cam Girlz, juist vanwege het totaal andere beeld dat geschetst wordt. trailer, beetje nsfw.

John Milton schreef:

Interessant, al is de camwereld wel net iets anders maar daardoor niet minder interessant. Ook draait dat wat minder snel uit op een teleurstelling. Ik had op wat meer gehoopt omdat deze op Sundance werd vertoond.

avatar van mjk87
Ik vroeg me aan het eind nu vooral af wat de makers nu echt wilden laten zien. Uiteindelijk is dit een vrij oppervlakkige docu die wat meisjes volgt die de porno ingaan (en er weer uitgaan). Maar echt interessant is het allemaal niet, net als dat het wat saaie gefilmd is. Wel leuk als de meisjes het hebben over vieze kerels en seks dat ze echt zien als hun werk als er weer een totaal niet-sexy man hun tegenspeler is. Kijkt verder wel makkelijk weg en wat leuke sfeerbeelden van Miami. 2,0*.

avatar van Demeter
MJP10 schreef:

Prima docu!

3.5 ster

Ik ben het voor het grootste deel eens met deze recensie, behalve over het stukje met de ouders. Ik vind dat dit de documentaire juist extra interessant maakt. Waar we, met name in het begin, van de meiden zelf alleen maar horen hoe geweldig het allemaal is, horen we van de mensen in haar omgeving een heel ander geluid. Het kwam op mij juist oprecht over: ik kreeg het idee dat de filmmakers er een heel weekend bij mochten zijn (en dat zelfs twee keer) en dat ze de meest interessante conversaties tussen porno-actrice en ouders in de film hebben gestopt en dat komt op mij dus juist niet gespeeld over. Het geeft mooi weer hoe zij worstelt tussen haar eigen behoeften en die van haar naasten en hoe zij zich ontwikkelt gedurende de periode dat ze in het wereldje zit.

Achter de schermen bij Don en Ad. Laat maar komen!

avatar van UltraMovieKiller
Deze documentaire vond ik al niet zo heel sterk, maar ik ben inmiddels te weten gekomen dat er onwaarheden in zijn verwerkt. De docu geeft een heel verkapt beeld van de industrie en is opgezet om meisjes af te schrikken en waarschijnlijk regels door te kunnen drukken die de mogelijkheden in de industrie beperken. Lees het artikel dat ik in de link heb bijgevoegd maar. Een van de dames die hier verkondigd gestopt te zijn speelde een dubbel rol en heeft de documentaire eigenlijk gebruikt als een springsplank voor haar succes, dat vind ik dan wel weer humor.
Artikel over onwaarheden docu

avatar van Donkerwoud
Oh lol, ik heb de documentaire niet gezien, wel een programma over Ava Taylor. Haar verhaal raakte me wel, maar dat blijkt dus kennelijk een publiciteitsstunt om verder te kunnen werken in de business. Het schrijnende vind ik dat dit soort 'shock doc's' de aandacht afleiden van (vaak niet-westerse) productiestudio's waar niet zo moeilijk wordt gedaan over vrouwenhandel, verkrachting en exploitatie van minderjarigen.

avatar van john mcclane 2
Ja dit was wel een Eye opener voor me.
Stond er nooit zo bij stil.
Maar jonge meisjes zijn gewild vandaar te titel ,,en dan echt jong.
Ze denken het allemaal te gaan maken,maar die illusie word ze uiteindelijk allemaal afgenomen .
Iets wat ook ter sprake was dat door de hoeveelheid die er vandaag de dag te krijgen is ,,,mannen steeds ziekere filmpjes nodig hebben.
Ik heb dat nooit begrepen,,,( gelukkig maar) vernederen ,,,spugen, wurgen,tot huilens toe.
En de meiden worden allemaal Na dat ze gebruikt zijn,,,al vrij snel afgeserveerd .
Ik heb me nooit verdiept in deze wereld ,,,op het kijken na wat vrouwelijk schoon na .
Het is een wereld op zich die dit de moeite van het kijken waard is.
Maar deze wereld,,,,de porno industrie is,,,
Het is lelijk ,,,,hoe mooi de meiden ook zijn.
Weer een voorbeeld van het zieke internet

Opzicht wel een aardige Documentaire film over de amateur-porno industrie, die tegenwoordig vooral plaatsvindt in Florida i.p.v. Californië, omdat er in Californië een wet is aangenomen, waarbij alleen porno mag worden gemaakt als daarbij een condoom wordt gebruikt en dat is niet populair bij de porno kijkers en vandaar dus Florida (vooral in Miami ). Porno kijken is overigens nog steeds zeer populair, want er wordt aangegeven dat er maandelijks meer mensen naar porno kijken, dan naar Netflix, Amazon en Twitter bij elkaar opgeteld. Opzicht kan dat best wel eens kloppen, want zowel Netflix, Amazon en Twitter bekijk en gebruik ik niet en porno heb ik zeker wel eens bekeken (o.a. "Caligola (1979)" en laatst nog "Debbie Does Dallas (1978)")

In deze documentaire komen een aantal jonge amateur-porno actrices (leeftijd van 19 t/m 25 jaar) aan het woord, die verblijven in het huis van een zekere 23 jarige man Riley in Florida, die jonge vrouwen ronselt (en daar een leuke som geld mee verdient) voor de amateur-porno industrie via de advertentiewebsite "Craigslist". Deze jonge meiden zijn in eerste instantie heel enthosiast over het maken van porno, omdat ze daarbij op een makkelijke en snelle manier veel geld kunnen verdienen. Maar al snel blijkt de praktijk toch iets anders in elkaar te steken qua hoeveelheid geld (ze verdienen wel makkelijk veel geld, maar geven daarvan ook weer veel geld uit aan o.a. huur, ondergoed, Bh's, schoenen, nagelverzorging, make-up, eten, reiskosten en 10% van hun inkomsten gaat naar Riley) en ze stuiten ook snel op de ongemakken voor het maken van porno (seks met onaantrekkelijke mannen, seksueel misbruik in de vorm van o.a. "facial abuse", vernedering, angst waardoor ze zich wel eens voelen alsof ze verkracht zijn geworden en medische ongemakken aan hun vagina's, zoals een pijnlijke "Bartholin cyste" zo groot als een golfbal aan één van de schaamlippen van Tressa, die vooral centraal staat in deze documentaire. In het ziekenhuis moest overigens het vocht uit deze "Bartholin cyste" worden gehaald), waardoor de meesten (gelukkig) na een aantal maanden stoppen met het maken van porno.

De vijf jonge amateur-porno actrices (beter gezegd, jonge meiden die net van school af zijn en een eenvoudig baantje hebben) die vooral aan het woord komen en ook allemaal wonen bij de eerder genoemde Riley, zijn de 19-jarige Tressa (haar pornonaam is "Stella May") uit Texas, de 19-jarige brildragende Rachel (haar pornonaam is "Ava Taylor") uit Illinois die destijds schijnbaar heel populair was bij porno kijkers (er wordt o.a. in deze documentaire aangeven, dat een porno filmpje van haar maar liefst 34.393.206 keren is bekeken en de teller liep maar op), de 25-jarige latino Jade (haar pornonaam is "Ava Kelly") uit Florida, de 19-jarige Karly (haar pornonaam is "Lucy Tyler") uit Washington en de 19-jarige Michelle (haar pornonaam is "Brooklyn Daniels") uit Florida. Met name de eerste drie genoemde personen komen het meest aan woord, waarvan Tressa de meest interessante is. Dit omdat in deze documentaire ook haar moeder (zeer bezorgd) en vader (waarmee ze doet jagen op dieren) aan het woord en in beeld komen. De moeder heeft al snel door dat haar dochter werkt in de porno industrie en haar vader wilt het vooral maar niet geloven, totdat ze het zelf tegen hem zegt.

Met Tressa is het overigens wel goed gekomen, want na 4 maanden is ze gestopt met amateur-porno (waarbij ze in totaal 25.000 dollar verdiende en haar kosten waren 23.000 dollar, dus na 4 maanden heeft ze slechts 2000 dollar verdient ! Er werd haar ook een aanbod gedaan van 1000 dollar door een producer, als ze een gigantische dikke en lange dildo voor ongeveer de helft in haar vagina zou stoppen), waarbij ze met haar mobieltje, zittend op de bank samen met haar moeder en vriend Kendall (die het maar niets vindt dat ze aan porno doet), het bericht "Hey, I'm done with porn" verstuurt naar Riley. Ze leeft nu samen met Kendall in Texas en ze is manager in een restaurant (ik vermoed in een "Hooters" Restaurant ).

Ook met Rachel is het uiteindelijk goed gekomen (schrijnend om te zien, was dat ze op een gegeven moment een scene moest doen met een oudere gespierde man, waar ze totaal geen klik mee had en waarvan ze eigenlijk ook alleen maar van walgde), want zij is na 6 maanden gestopt met amateur-porno en is nu bezig om haar droom te verwezenlijken als een professionele fotografe. Jade is weliswaar ook gestopt met amateur-porno, maar verdient nu geld via de webcam, waarbij ze wel zelf in controle is over haar lichaam (dus geen "facial abuse" meer voor haar, zoals ze wel te zien was in deze documentaire, waarbij ze ook nog eens haar eigen kots moest opslurpen van de grond). Zowel Karly en Michelle werken nog steeds in de amateur-porno industrie. Althans dat werd op het einde van de documentaire aangegeven en daarbij werd tevens aangegeven dat er nu 8 nieuwe jonge amateur-porno meiden verblijven bij Riley, waar als vraag aan gesteld wordt:

"What's the thing that made you girls wanna do porn ?"

Waarop ze dan in groepsverband antwoorden:

"Sex. Definitely money. A little bit of both, I'd say. Sex and money. Yeah, sex and money. I don't like sex".

Al met al best een aardige en interessante documentaire (duurt circa 80 minuten) m.b.t. de jonge meiden in de amateur-porno industrie, die in deze documentaire aan het woord komen en vertellen over hun ervaring daarin. Degene die wat meer willen weten of zien van deze jonge meiden, moeten maar eens zoeken op het internet naar hun pornonamen.

avatar van comely
Onzinnig, fake, saai en slaapverwekkend. Oh ja...en ook nog eens erg slecht.

Goeie samenvatting, Theunissen.

avatar van david bohm
Tja, onthutsend om te zien hoe makkelijk en haast zonder nadenken jonge meisjes in de toch weinig glamoureuze wereld van de harde porno stappen. De manier van leven die wordt getoond daar wordt je als kijker ook niet direct vrolijk van.
Cinematografisch niet bijster interessant al wordt de façade zoals die op social media wordt getoond wel vakkundig gesloopt.