Yoga Hosers (2016)

Komedie / Horror

geregisseerd door Kevin Smith
met Johnny Depp, Harley Quinn Smith en Lily-Rose Melody Depp

Colleen en Colleen (Harley Quinn Smith en Lily-Rose Melody Depp) zijn twee yogaliefhebbers die een bijbaantje bij een kleine supermarkt hebben. De twee zijn uitgenodigd voor een feestje waar ze heel graag heen willen. Maar dan dreigt alles in de soep te lopen wanneer een kwaadaardig iets monsters loslaat vanuit de aardkorst bij Canada. Ze besluiten hulp in te roepen van legendarische monsterjager Guy Lapointe (Johnny Depp) en gaan het gevecht met de monsters aan.

avatar van tattoobob
Leuk....ik vond het personage van Depp in Tusk hilarisch dus laat maar komen.

avatar van Fortune
Met de dochter van Kevin Smith en van Johnny Depp.

avatar van james_cameron
Zo te zien een soort vervolg op Tusk; de twee hoofdrolspeelsters doken daar ook al op in bijrolletjes.

avatar van %%%%%%
Ben toch wel benieuwd naar dit vervolg. Vind Tusk wel een leuk eigenzinnige filmpje.

avatar van Corcicus
Ben geen fan van Johnny Depp, maar wel van Guy Lapointe. Wat een heerlijk typetje.

Hmm vond het typetje niet zo eerlijk gezegd. Het is wachten op Clerks 3.

Corcicus schreef:

Ik vond hem ook erg leuk dat typetje.

avatar van MH040
Fortune schreef:
Met de dochter van Kevin Smith en van Johnny Depp.
Neem aan dat je dochterS bedoelt, of hebben Smith en Depp een dochter samen?

avatar van Fortune
MH040 schreef:
Neem aan dat je dochterS bedoelt, of hebben Smith en Depp een dochter samen?

Haha, dat wilde ik eigenlijk op die manier schrijven maar heb er enkelvoud van gemaakt anders lijkt het alsof Smith en Depp samen meerdere dochters hebben. Maar volgens mij zeg ik het goed door twee keer van te gebruiken. Ter verduidelijking: Met de dochter van Kevin Smith en de dochter van Johnny Depp.

avatar van Donkerwoud
Die trailer ziet er overigens bizar slecht uit...

avatar van Corcicus
Donkerwoud schreef:
Die trailer ziet er overigens bizar slecht uit...

Exact. Ik had er pokkeveel zin in, maar de trailer belooft een girly poppenkast.

avatar van Richard_Voorhees
De trailer spreekt mij ook niet echt aan. Niet mijn type humor, dus ik ga deze waarschijnlijk maar overslaan.

avatar van Sjan
Tijden geleden dat ik zo'n tenenkrommend slecht filmpje gezien heb...ontzettend ongrappig en vervelend slecht geacteerd. Ik blijf Kevin Smith altijd wel volgen en kan enkele van zijn laatste pogingen zelfs nog behoorlijk waarderen (Red State en Tusk bijv.), maar dit is gewoon om te janken. Enige stuk dat me nog enigszins kon bekoren was de scene in de kelder. De stemimitaties van de Duitser waren redelijk grappig. Vreemd dat het daar ineens ook heel snel afgelopen was. Ik had uiteindelijk het idee dat ik een film van 20 minuten had zitten kijken. Hopelijk is de volgende Smith weer wat beter.

avatar van blurp194
Familiefeestje.

De Smith- en Depp-clans doen een projectje samen. Met wisselend succes, de eerste helft vond ik best geslaagd en af en toe ook behoorlijk grappig. Vooral omdat de meiden samen best leuk zijn, en de grappen van de maffe yogaleraar en de rare accenten best goed werken. Maar in de tweede helft als de brazi's te voorschijn komen wordt het me veel te flauw allemaal - zoals de tekst op de poster 'do your wurst' al duidelijk aankondigt. Wellicht had dat deel van het plot beter weggelaten kunnen worden.

avatar van tattoobob
Echt een film voor de liefhebber van dit soort onzin filmpjes.
Ik vind het Lapointe (het typetje van Depp) ten eerste gewoon hilarisch.
We zien heel wat bekende voorbij komen in deze film zoals Stan Lee,Justin Long,Vanessa Paradis etc.
Rose Depp vind ik toch beter van het scherm afspatten dan Harley Quinn Smith maar allebei best leuk om naar te kijken.
Film gaat helemaal nergens over dus wees gewaarschuwd

avatar van Richard_Voorhees
Om te janken.
Deze familiereünie van Smith is echt te slecht voor woorden.
Als het flauwe hoogtepunt Johnny Depp die een aantal flauw besmeurde boekcovers laat zien is, zegt dat wat over de kwaliteit van de rest.
Het flauwe gespot met Canadese accenten was ook nog wel geinig, maar daarmee is ook alles gezegd ook.
De liedjes tussendoor waren werkelijk tenenkrommend.
Smith heeft wel een aantal leuke werken gemaakt, maar dit is dan weer regelrechte troep.
Ik had beter naar mezelf moeten luisteren en deze moeten laten voor wat het was.

Matige film over twee vriendinnen die op een vrijdagavond moeten werken in de supermarkt. Het eerste gedeelte is nog wel vermakelijk, met hier en daar wel grappige dialogen. Het hele belachelijke plot omtrent de nazi's is totaal niet grappig. Verder wel leuk om de dochters van Johnny Depp en Kevin Smith aan het werk te zien hier (die overigens in het echte leven ook vriendinnen zijn).

avatar van Matt81
haha, wat een ongein. Soms best komisch, en soms zo slecht dat 't weer leuk werd. De liedjes waren wat overbodig. Maar heeft t in zn dwaasheid nog in zich om n cultfilm te worden.

avatar van james_cameron
Pijnlijk onleuke komedie, een soort vervolg op Tusk, die toch een heel stuk beter was. Hier wisselen de flauwe grappen en vervelende dialogen elkaar in bijzonder laag tempo af. Het familie-onderonsje van Kevin Smith en Johnny Depp (die hier ook komt opdraven in een tergende cameo) pakt fataal uit, mede door het matige akteerwerk van hun dochters, al valt hen weinig te verwijten. Het script is gewoonweg bizar slecht en ook visueel steekt alles bijzonder knullig en amateuristisch in elkaar. Vermijden.

avatar van umbra
Vind dat deze hoedanig niets met Tusk te maken heeft, buiten dat het van dezelfde regisseur is en J. Depp in beide films zelfde rol speelt, vond ik Tusk gewoon grauw en luguber op bepaalde manier, terwijl deze Yoga Hosters gewoon absurde comedy is à la scary movie, naked gun,...snap echt de link niet qua beleving...de ene is gewoon donker de ander luchtig.

Haha.

Smith is al een tijdje echt goed bezig. Had vooraf eigenlijk niet zoveel zin in deze film omdat het toch meer richting comedy leek te gaan, maar dat viel achteraf gezien echt dubbel mee. Nu niet dat de horror wat voorstelt, maar ik kon de humor echt wel smaken.

Het jammere is wel dat Smith te weinig budget lijkt te hebben om het ook naar waarde uit te voeren. Dit soort films zijn logischerwijs lastig te financieren, het doelpubliek is redelijk klein en wie buiten die niche valt, valt al snel in het hate kamp. Maar nét iets meer budget om alles wat extra glans te geven had deze film toch nét nog wat beter kunnen maken.

Laat je dat los, blijft een film over die echt ongegeneerd simpel is, maar wel vol overgave wordt neergezet. Typetjes zijn zo dik aangezet, de accenten zijn zo énorm over the top, dat het gewoon toch weer grappig wordt. Verder ook veel onzinnigheid die op mijn goedkeuring kon rekenen. Het is een film die luchtig is, blijft verrassen en pretentieloos overkomt.

Dat laatste, in combinatie met een soms matige afwerking, zorgt er dan misschien net voor dat het niet nog net wat hoger scoort, maar als filler met een uniek randje is dit een heerlijk filmpje. Heb me er meer dan mee vermaakt.