Snezhnaya Koroleva 2. Snezhnyy Korol (2014)

Alternatieve titels: De Sneeuwkoningin 2 | The Snow Queen: Magic of the Ice Mirror | The Snow Queen 2 | The Snow Queen 2: The Snow King | Снежная королева 2. Снежный король

Rusland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Aleksey Tsitsilin
met de stemmen van Anna Shurochkina, Ivan Okhlobystin en Anna Khilkevich

De trollen hebben de smaak van vrijheid te pakken na hun overwinning op de sneeuwkoningin. De trol Orm is uitgegroeid tot een held door zijn bijdrage aan de overwinning. Dit is echter niet genoeg voor hem. Hij dikt zijn verhalen aan en creëert daarmee een web van leugens.

Vanaf 1 oktober in de bioscoop (Just Entertainment)

Nederlands gesproken trailer

Bantavoer
Het vervolg van deel 1, de sneeuwkoningin. Hoewel deze film niets met de sneeuwkoningin heeft te maken, vertelt de trol Orm zoveel leugens dat er een sneeuwkoning ontstaat, die de wereld wilt regeren. Maar eerst moet hij naar onze wereld zien te komen. Afijn, een leuk verhaal met dezelfde personages. Hoewel ik deze minder vond dan de eerste, bleef ik toch kijken. Verhaal was goed. Ik hoop dat deel 3 spannender wordt en beter.

avatar van Brabants
Leuke animatie voor kinderen met een goed verhaal. Orms geweten wordt op een zeer grappige manier via een hermelijntje als spiegel voorgeschoteld en het levert hilarische scenes op. De animatie oogt wat goedkoop, maar het gaat er zeker mee door. Leuk vervolg op deel 1.