Snezhnaya Koroleva (2012)

Rusland
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Vlad Barbe en Maksim Sveshnikov
met de stemmen van Ivan Okhlobystin, Nyusha en Anna Ardova

Kai wordt ontvoerd door de sneeuwkoningin. Ondanks de strenge winter zet zijn zusje Gerda koers naar het paleis van de koningin. Ze krijgt hulp van vele nieuwe vrienden die ze onderweg maakt. Samen zullen zij proberen Kai te bevrijden.

Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Spetie
Typisch zo’n animatiefilm die erg gericht is op kinderen, ook al zou je dat niet direct zeggen als je het begin ziet. Het verhaal is vrij eenvoudig, de reis is best aardig, maar de animatie zelf is niet al te bijzonder. Wel leuk om bepaalde Russische accenten hierin te zien, wat zo’n film dan weer een andere invulling geeft. De personages vond ik zelf niet zo heel bijzonder. Het zijn vooral het kleine wezeltje en de trol, die voor de broodnodige humor moeten zorgen. Dat lukt ze bij vlagen, maar over het algemeen valt het een klein beetje tegen.

De tijdsduur is gelukkig niet al te lang en bij vlagen is het aardig, maar verder kon ik hier niet al te veel mee. Veelal kinderlijke humor, waar de kleine overigens hartelijk om kon lachen, maar het is zeker geen film die de doelgroep overstijgt.

avatar van teigertje
Zeer verassende en onverwacht mooie animatie.