Ghost Ship (2002)

Verenigde Staten / Australië
Horror / Avontuur

geregisseerd door Steve Beck
met Julianna Margulies, Gabriel Byrne en Desmond Harrington

Kapitein Murphy en zijn bergingsbemanning verdienen de kost met het lokaliseren, opknappen en naar de wal slepen van verlaten schepen. Als op een dag piloot Ferriman hen attendeert op een vreemd schip dat hij bij de kust van Alaska zag drijven, besluiten ze het schip te onderzoeken. Het oude verroeste schip lijkt verlaten, maar behuist iets onmenselijks. Het team komt er al snel achter dat het spookt op het schip en de bemanningsleden van Murphy's schip vallen een voor een ten prooi aan het kwaad dat op het schip huist.

avatar van white viking
Ik meende deze film nog nooit gezien te hebben tot ik de eerste 5 seconden zag.
Die scene is me dus altijd bijgebleven maar de rest van de film kan ik me niet meer herinneren.
Ik ben benieuwd

avatar van white viking
white viking schreef:
Ik meende deze film nog nooit gezien te hebben tot ik de eerste 5 seconden zag.
Ik ben benieuwd

Meh... Het had dus wel een reden waarom deze film me niet is bijgebleven.
De personages reageren dus inderdaad alsof ze al ergere dingen hebben meegemaakt.
1* voor het verhaal
1* voor de moeite
0,5* voor de pronte tietjes van de zangeres

avatar van xxERWINxx
Spannende horrorfilm met een mooie griezelige sfeer.
Goede begin scene en de film verveeld nergens, ook een goed einde.
Allemaal erg griezelig en vermakelijk.

avatar van Shadowed
Prima.

Zo slecht als hij beoordeeld wordt vind ik hem dan ook weer niet. Uiteindelijk was het namelijk allemaal best onderhoudend en vermakelijk gebracht. Meer dan een normale popcornhorror hoef je hier dus ook niet bepaald te verwachtten.

Nergens is het heel spannend, maar de film verveelt niet en kent een aantal behoorlijk memorabele scenes. Vooral die opening was een van de heerlijkste openingen die ik heb gezien. De cast is best herkenbaar, en doen het allemaal ook stuk voor stuk best prima.

Leuk dat Urban ook een andere rol dan normaal speelt hier. Voor de rest zitten er een aantal leuke twistjes in en een verhaal dat gewoon niet blijft vervelen. De film mist alleen wel behoorlijk wat spanning en sfeer, dat was wel jammer.

Leuk dat de kleine Browning even langskwam, hier speelt ze ook verrassend overtuigend. Ik heb me prima vermaakt, maar een hoogschieter is het nergens.

avatar van joeygamer2
De film begon sterk en was blij verrast dat ik Karl Urban ook nog zag. Heel af en toe geschrokken, maar verder is deze film niet echt eng. Vond deze film ook eerder een thriller met een paar horror trekjes. Verder niks bijzonders aan deze film, alleen blijft de film interessant om naar te kijken. Acteren was bij sommigen beter dan bij anderen. Ook werd de film steeds vager tot het op het eind nog vager werd. Ik denk dat ik het einde snap, maar nog niet helemaal denk ik.