• 8.607.857 stemmen

Releasedatum: 7 mei 2015

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Get Hard

"An education in incarceration."

Een rijke bankdirecteur, genaamd James King (Will Ferrell), wordt ten onrechte veroordeeld voor fraude en zal in een maximaal beveiligde gevangenis terechtkomen. Om zich voor te bereiden op zijn opsluiting wendt hij zich tot Darnell Lewis (Kevin Hart), de man die zijn auto wast, om zich 'harder' te laten maken in de laatste 30 dagen van zijn vrijheid.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van keimpeS

keimpeS

Superflauwe humor, niets voor mij, daarnaast kon ik er ook niet echt om lachen. Soms een klein glimlachje, maar daar blijft het dan ook bij. Het verhaal is ook niet echt veel soeps, viel mij erg tegen deze film. 1 punt voor die schuddende billen

avatar van Leno

Leno

Enorm platte komedie vol stereotype humor en een flauw verhaaltje. Voor Ferrell is dit echter geen probleem om toch erg grappig uit de hoek te komen. Dat het verder uiterst voorspelbaar is en er een geforceerd actie element in moet nemen we dan voor lief.

avatar van ricone

ricone

geinige film, waarin de hoofdrolspelers een klik hebben, Hart is bij vlagen briljant....

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Matig goed.

Get hard is een heel amusant filmpje met echt geinige scenes o.a. als het duo in crenshaw is, en de training als ze in de zogenaamde cel binnenspringen en Ferrel raakt gewond met het mes in zijn voorhoofd.

Kevin Hart vind ik een niet echt speciaal acteur, soms vind ik zijn films goed, en soms zijn ze niet eens kijkbaar maar Ferrel en Hart als komisch duo vond ik nog wel erg leuk en heb heel goed kunnen genieten.

Verder ook een aantal goede nummers door de film heen.

avatar van Remedy

Remedy

Een film met Ferrell wordt en blijft een Ferrell film. Je houdt van Ferrel of juist niet. In ieder geval kan ik niet veel meer zinnigs zeggen over deze (Ferrell) film. Naar mijn mening een vette film om te zien en Hart maakt het een paar tandjes meer Ferrel..

Overigens zag ik net voor het beoordelen van Get Hard de trailer van "A Deadly Adoption". Als je weet wie Ferrell is, dan kijk wel heel vreemd naar die trailer

avatar van Daan258

Daan258

Slecht was de film niet maar ik had er absoluut meer van verwacht.

Ik ben altijd wel fan van Will Ferrell, maar in dit filmpje vond ik hem toch wat zwakjes.

Het was allemaal zeer vermakelijk om naar te kijken en er zaten zeker wat grappige momenten in maar ik heb vele male betere films gezien met will Ferrell die stukken grappiger waren.

Ook vond ik de film erg veel weg hebben van Big Stan (2007)

leuk voor tussendoor maar net geen 3,0* van mij

avatar van Romani

Romani

Ik vond de film van begin tot eind super grappig. Het verhaal best goed uitgewerkt. Zowel de Afro Amerikaanse als de blanke cultuur worden flink op de hak genomen en daar hou ik persoonlijk van. De taferelen in op het gay terras, en het optreden van de " bediening" van mister Ferrell levererde bij mij in ieder geval ernstig de slappelach op.

avatar van milannn

milannn

Best geinig filmpje, met af en toe leuke humor zoals Romani beschrijft, maar wat mij betreft niet meer dan dat.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Een van de leukere komedies die ik de laatste tijd heb gezien.

avatar van Madrox

Madrox

Slappe hap en de grappen zijn ongrappig, een dikke 1 voor het synchroon laten lopen van beeld en geluid.

avatar van wess16

wess16

Ik moet al lachen als ik dat smoelwerk van Will Ferrell zie, dus dit was een kolfje naar mijn hand. Prima mee vermaakt hoewel het verhaal niet erg hoogstaand is.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 2037 berichten

Typische Will Ferrell film die het hier moet doen met de hyper actieve dwerg Kevin Hart. Hier en daar levert dat een aantal erg leuke scenes op en af en toe heb ik hard gelachen maar deze hoort zeker niet tot het beste werk van Ferrell.

Desondanks nog steeds boven gemiddeld.

avatar van frolunda

frolunda

Balanceert een beetje tussen erg leuk en erg flauw maar in zijn totaliteit heb ik me toch wel vermaakt met Get hard.Ferrell behoort zeker niet tot mijn favoriete acteurs maar als comedy man heeft ie toch wel iets unieks en weet hij van het meest waardeloze script toch nog wel iets te maken.

Wat voor deze film ook meehielp was de goede wisselwerking met Hart,wat de echt flauwe stukken (die gay bar bijvoorbeeld) toch iets beter verteerbaar maakten.

Het verhaal was zeker niet slecht bedacht al had de uitwerking wel wat beter gekund.

Verder is het gewoon veel "hit and miss" werk maar uiteindelijk geraakt Get hard nog wel aan een kleine voldoende.

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Ferell kan ik altijd wel waarderen, deze film wat minder. Het wordt eigenlijk nooit echt grappig, maar op zich wel leuk om te kijken.

De hyperactiviteit van Kevin Hart is niets voor mij.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Ik kijk en herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie, dus ook Get Hard. Als je er niet te veel van verwacht, dan kun je met deze komedie een leuke avond hebben. Gewoon verstand op nul en kijken. Ik heb mij vanavond met deze herziening er weer prima mee vermaakt Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten. Een 3.0

avatar van Xastur

Xastur

Erg gelachen om deze film goede acteurs

avatar van Tamz

Tamz

Goed gespeeld door de hoofdrolspelers,

passen goed bij elkaar qua humor

Echt genoten van deze film

avatar van Sherrytjuh

Sherrytjuh

Film was opzich wel leuk, maar ik keek hem dus samen met mijn 11 jarige zoon. En dit was echt niet geschikt voor kids. Had van mij wel vanaf 16 mogen zijn.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik kon altijd - en kan nog steeds - genieten van het merendeel van komedies met Will Ferrell in de hoofdrol. Anchorman, Blades of Glory, Step Brothers… allemaal behoorlijk flauw, maar ik kan er goed mee lachen. Toch zit er geregeld ook een misser tussen. Holmes & Watson, van dezelfde regisseur als Get Hard, is daar een voorbeeld van. Aangezien deze film gemiddeld een stuk hoger scoort, liet ik me daar echter niet door leiden.

Des te meer is het een teleurstelling dat ook Get Hard niet helemaal aanslaat. Het begint nochtans best leuk met typische Ferrell-lompigheid (onder meer het poedelnaakt voor het raam staan). Vanaf het moment dat hij zich echter met Kevin Hart gaat voorbereiden op zijn gevangenschap, wordt de humor nogal geforceerd. Het lijkt alsof men heel erg aan het proberen is de kijker aan het lachen te krijgen, maar verder dan een flauwe glimlach kwam ik meestal niet. De chemie tussen beide heren was op zich best aardig, maar Hart's performance lag mij niet helemaal. Ik heb hem, op een enkel bijrolletje na, niet eerder in een film aan het werk gezien, maar ik vond hem hier bij vlagen érg druk op de niet-grappige manier. Ferrell weet wat dat betreft het een en ander wel recht te trekken. Het komt dan eigenlijk wel alleen op hem neer, want ook met de bijrollen van Allison Brie, Craig T. Nelson en een uit de lucht gegrepen cameo van John Mayer wordt maar weinig gedaan.

Get Hard is op zijn leukst als Ferrell's personage een van zijn typische 'man baby' momentjes heeft; iets dat hij naar mijn mening dus succesvoller kon toepassen in bijvoorbeeld Step Brothers, waar het script beter was. Je merkt ook dat tijdens het zoeken naar bewijzen (inclusief clichématige tegenslag), de film langzaam wat begint te rekken. Tevens is de film bij vlagen erg fragmentarisch; het voelt soms letterlijk als een reeks aan elkaar geplakte sketches. Prima om eens een keer te hebben zien langskomen, maar de grappen beklijven niet en ik had hier ook oprecht wat meer van verwacht.

avatar van Mescaline

Mescaline

Leuker dan ik had verwacht eigenlijk! Natuurlijk is de film in alle opzichten voorspelbaar maar dat weet je eigenlijk al zodra je aan de film begint.
Will Ferrell & Kevin Hart weten er gewoon wel een leuke draai aan te geven en lijken ook goed op elkaar te zijn ingespeeld, en vooral het eerste uur is het tempo aangenaam hoog.

Er zijn veel van dit soort filmpjes te vinden, betere maar ook zonder twijfel een hele hoop mindere. Get Hard zit eigenlijk een beetje in het midden, een typische what you see is what you get film en als je deze 2 acteurs kan hebben zorgt deze film best voor een vermakelijke en met tijden zelfs grappige kijkervaring. Will Ferrel die zichzelf keer op keer in elkaar laat slaan bijvoorbeeld, behoorlijk flauw maar door zijn gekke bekken moest ik er toch wel om lachen.

Not bad at all!

avatar van mrklm

mrklm

Je kunt je natuurlijk storen aan de parade aan stereotypes, vooral omdat het scenario geschreven werd door drie witte mannen, maar de belangrijkste grap is dat beide hoofdrolspelers zélf geloven in stereotypes. Ferrell en Hart zijn perfect gecast als respectievelijke James King, een financieel succesvolle, maar verder volstrekt geminachte multi-miljardair die zich moet opmaken voor een gevangenisstraf in Saint Quentin en Darnell Lewis, de eigenaar van een garage in geldnood die zijn steenrijke klant helpt om zich voor te bereiden op een leven in de gevangenis, ook al is hij een modelburger die nog nooit met de politie in aanraking is geweest. Darnells geïmproviseerde trainingskamp geeft James’ personeel de kans om hun baas eens met gelijke munt terug te betalen in deze vaak hilarische komedie die zo nu en dan heel dicht op het randje van het ontoelaatbare balanceert.

avatar van cales77

cales77

Ik verbaas mij er zelf over. Maar ik vond hem leuk.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

De slechtste Ferrell-film die ik tot nu toe zag. Get Hard is qua humor wat grover dan bijvoorbeeld een Daddy's Home, en je zou verwachten dat dat in het voordeel van de film speelt, maar dat is jammer genoeg niet het geval. Verder dan wat infantiele seks-grappen komt het vaak niet, en elke punchline van een opgebouwde grap is steevast ontzettend standaard en flauw. Ik heb nauwelijks moeten lachen in ieder geval, al weet Will Ferrell gelukkig wel weer wat gekke bekken en quotes uit zijn hoed te toveren. Een grappige acteur die zelden in een echt geslaagd grappige film speelt; zo kan je zijn carrière wel samenvatten. Kevin Hart is individueel ook niet slecht, maar de wisselwerking en band tussen beide hoofdacteurs wordt op geen enkel moment geloofwaardig, grappig of pakkend. Aangezien er dan ook nog eens bitter weinig leuke zijpersonages in de film zitten, heb je echt een probleem. Het is gelukkig geen lange zit, maar dit was echt heel erg pover. 2*.