Klumpfisken (2014)

Denemarken
Drama / Komedie

geregisseerd door Søren Balle
met Henrik Birch, Susanne Storm en Lars Torpp Thomsen

Kesse is bijna 60 en vertegenwoordigt de derde generatie vissers in zijn familie in een kleine haven in Jutland. Vissen is zijn leven. Het zijn moeilijke tijden. Krimpende visbestanden, strenge milieuregels, de financiële crisis: Kesse staat met zijn rug tegen de muur. Hij wordt gedwongen om zijn enige bemanningslid te ontslaan en ongewild gaat hij akkoord met een deal: voor een extra opbrengst zal hij een zeebioloog meenemen op zijn volgende vaart. Aanvankelijk is de interactie tussen de twee moeilijk, maar beetje bij beetje wordt de visser minder stug...