Vice (2015)

Alternatieve titel: Viceworld

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Brian A. Miller
met Thomas Jane, Bruce Willis en Ambyr Childers

Op een luxe resort in een dystopische toekomst worden rijke en beroemde gasten in de watten gelegd door kunstmatig gemanipuleerde medewerkers. Wanneer door een storing een staflid haar eerder weggevaagde herinneringen herbeleeft besluit ze wraak te nemen op degenen die haar hebben geschaad.

avatar van Noodless
Ondanks het leuke gegeven toch maar een zwakke uitvoering. Het eerste half uurtje valt nog wel mee en ga je mee in de fantasiewereld van het luxe resort, maar gaandeweg ebt die aandacht wat weg door matige actiescènes, de aanpak van het verhaal en de kleine rol ( overigens matige rol ) van Bruce Willis.
4/10

avatar van wimaroca
1.72 sterren

Doorsnee scifi.

De film wordt in ieder geval niet geholpen door z'n cast. Willis is gewoon zichzelf, dat wat verveeld airtje heeft hij eigenlijk altijd en dat gaat hem ook gewoon het beste af. Geen probleem mee. Maar Jane is een compleet nontalent en Childers kan best ook maar een andere job gaan zoeken. Kans verkeken denk ik.

Visueel aardig al blijft het toekomstbeeld eerder beperkt. Verhaaltje is vooral een doorslag van wat een 20-tal jaar geleden hot was. Nu het hele AI/robot gebeuren weer wat dichterbij komt zie je plots weer een hoop films die ermee aan de haal gaan. Wel positief is dat het geen typische "oh noes, AI" filmpje geworden is, maar het eerder de wat overtrokken angst van de mensheid zelf in de schijnwerpers zet. Dat zie je toch niet zo vaak.

Verder degelijk genrewerk, maar het stijgt nooit of nergens uit boven zichzelf. Duurt gelukkig niet al te lang en het tempo is ook wel in orde, dus een beetje scifi liefhebber zal hier best mee uit de voeten kunnen, maar veel mee dan dat is het niet.

avatar van Pastaman
Flutfilm

avatar van Albert020
Ben eerlijk gezegt midden in de film zo inslaap gevallen, zo zaai is ie !!!

avatar van bawimeko
Beproefd gegeven, matig verhaal, personages van bordkarton.

avatar van edwinoudenes
Leuk idee.. Belachelijke uitvoering.
Die neppe conversaties waarbij de één een bepaalde situatie wordt uitgelegd aan een ander alsof deze een totale imbeciel is. Bah..

avatar van Morice80
Ik ben 'm nu aan het kijken, Tot nu toe (ik zit op de helft) is het gewoon een goede film
Al die 1en en 2en vind ik onterecht, Misschien is deze film wel een 3 waard (tot nu toe)

Of eerder een 2,5

Maar als je er over na gaat denken
Is Deze film wel maar een 2 waard! (Haha)

Ik ga hierna nog Earth to Echo (2014) kijken..

avatar van rkdev
Het basisgegeven had best een goede film op kunnen leveren, maar meteen vanaf de eerste scène weet je dat dit van het kaliber B-film is. Al waren de decors nog wel Okay.
En wat heeft Bruce Willis bezielt om twee films achter elkaar te maken van de regisseur en de schrijver van deze film (en dus ook The Prince)?

Beetje te vaag voor mij en vind em niet zo boeiend.... jammer...

avatar van ikkegoemikke
Ik vrees dat geen enkele film deze abominabel slechte creatie kan verstoten van de eerste plek in de top 10 van “Meest te vermijden films 2015”. Na het bekijken van rampzalige films zoals “The Cold light of Day”, “ Fire with Fire”, “Red 2”, “The Prince” en “A good day to die hard”, hoopte ik de oude Bruce Willis weer te zien. Wat een ontgoocheling echter. Ik ben er zeker van dat er bejaarden zijn die meer animo vertonen dan Willis hier laat zien. Hij is dan wel bekend door zijn nonchalante houding en koelbloedigheid in eerdere films, maar de desinteresse die hij hier toont en het totale gebrek aan gezichtsexpressies gedurende de hele film (zelfs tot op het laatste fragment) tart alle verbeelding.

Lees verder hier ...

avatar van clubsport
een behoorlijk matige b prent ook wat special effects betreft
het verhaal had wel wat in zich maar de uitvoering was niet best

avatar van MovieHolic
Wat een zwak acteerwerk zeg! Dat Willis zich hiervoor heeft geleend... Geinig verhaal maar zoals iedereen zegt zwak uitgevoerd

avatar van Triple G
Jammer. Best leuk gegeven dat in eerste instantie aardig leek te worden. Helaas is alles na de ontsnapping saai, emotieloos en zonder enige vorm van spanning. Zo zwak had ik een film met Willis niet ingeschat.

Westworld met yul brynner uit 1973 was toen te gek!

avatar van Ethicus
Beroerde film. Alles van plot tot acteerwerk is ver ondermaats. De dialogen zijn simpelweg tergend. Deze film had veel meer kunnen zijn, maar de schrijvers waren kennelijk liever lui dan moe.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/SF/Thriller film..
Goed verhaal..
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Bruce Willis...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van renzoroy
dat Willis in zo'n slechte/saaie film wil spelen....

avatar van filmofiel
Nog niks van gezien, zo aan de inhoud te lezen heeft het veel weg van Westworld (1973). We zullen zien.

Ik zit het nu te kijken en voor mij is het een grote flashback naar de HBO-serie Westworld (de film nog niet gezien). Het is dat de film een jaar voor de serie uitkwam, maar anders had ik gezegd dat het een slechte rip-off was. Mijn advies: Kijk deze niet, maar kijk gelijk de serie. Beter acteerwerk, betere en ruimere decors, betere special effects en een veel beter uitgewerkt scenario. Op zich ook niet zo gek: Budget Vice: 10 miljoen, budget Westworld serie: 100 miljoen (ongeveer 10 miljoen per aflevering).

Slechte film ! Leuk, heel leuk gegeven maar gaat ten onder aan acteurs uit de The Bold And The Beautiful categorie, helaas. Bruce Willis moet wel heel erg om geld verlegen zijn geweest om hier aan mee te doen. (Maar liever nog Willis op een slechte dag dan Jeroen Krabbé op zijn beste dag ! ) Veel piefpafpoef waarbij machinegeweerschutters het afleggen tegen een pistolero die door al die rondvliegende kogels toch maar mooi niet geraakt wordt. Zal wel aan zijn coole lucifer tussen zijn tanden liggen. Realy Guys? Dat is toch zóóóó passé. Neh, dan zie je weer waarom Westworld nog steeds een topfilm is.

avatar van mcdaktari
Wat is dat toch met Bruce Willis ? In het verleden heeft hij toch best wel hele aardige films en rollen gehad, maar als ik dat de laatste jaren zie waar hij mee voor de dag komt?! Best wel jammer want ik zag hem best graag in films.

avatar van joeygamer2
Geen goede film! Verhaal was matig en saai. Actie was nog redelijk, maar verder was deze film niet echt goed :/