G.I. Blues (1960)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Norman Taurog
met Elvis Presley, Juliet Prowse en Robert Ivers

Soldaat Tulsa McLean (Elvis Presley) is één van de vele Amerikaanse soldaten gelegerd in West-Duitsland. Samen met zijn legermaten Cookie (Robert Ivers) en Rick vormen ze een band en hun droom is een eigen nachtclub te hebben. Ze hebben al een nachtclub op het oog maar missen nog $300 voor de lease-overeenkomst. Als ze horen van een weddenschap die twee casanova's van het leger hebben afgesloten, besluiten ze al hun geld te wedden. De inzet is het veroveren van Lili (Juliet Prowse), een clubdanseres die nog niemand heeft kunnen veroveren. Echter als één van de casanova's onverwachts wordt overgeplaatst, dreigen ze al hun geld te verliezen. Er rest maar één optie en dat is dat Tulsa de vrijgekomen plek moet innemen.

2* voor The King.
Hij is de enige reden waarom de film wel het kijken waard is.

Elvis' 1e film na de terugkeer uit het leger. Het script is dan ook wel voorspelbaar. Toch is het een aardige film. Elvis moet het hart van ''ijsberg'' Juliet Prowse laten smelten en dat is dan eigenlijk ook het hele verhaal. Uiteindelijk slaagt Elvis in deze missie en wordt het een happy end, maar waarom in Mexico een complete bios is afgebroken na het zien van deze film is mij nog onduidelijk. Ik geef de film een 2,5 dankzij het toch wel grappige verhaaltje & de aanwezigheid van Elvis. Verstand op nul en kijken.

Vind deze van The King, wel een mooi onderhoudende film. Is zeker eens de moiete waard om te zien, ook zeer veel hits van de king in deze film.

Prachtige film voor een prent met Elvis in de hoofdrol. Vooral het poppenspel bij het lied 'Wooden Heart' blijft me bij

Dick2008
Deze film is redelijk maar vooral dankzij Wooden Heart wat leuk wordt gebracht.

Hele leuke film, en door allen goed gespeeld***3.5

avatar van Legan
Een vermakelijke Elvisje. Het verhaal is natuurlijk dunnetjes maar Elvis en zijn liedjes zijn best aardig. Gewoon simpeltjes en luchtig. De decors en settings spraken mij het meeste aan en de humor was ok. Eigenlijk durf ik best te zeggen dat deze film één van zijn betere is. Alleen de lipsync bij de liedjes was irriterend.

Bovenstaande plot slaat weer eens nergens op, zoals meestal bij minderbekende films, en is korter dan kort. Maar een nieuwe is zo ingediend .

2,5* trouwens

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bovengemiddelde Elvis-film die het met name moet hebben van de liedjes. Deze zijn erg sterk. Ook Prowse trekt het allemaal net dat kleine beetje omhoog. Legendarisch is uiteraard de poppenkast scene. Voor de fans is deze film een uit de Elvis top 10.

avatar van Twiggertje
5 sterren, amusante flm met een aantal leuke liedjes

AddictedToMovies
Hoe bedoel je propaganda voor het leger?

Simpel, romantisch verhaaltje dat dient als ondersteuning voor de liedjes die Elvis Presley in deze film brengt.
Goedkope film ook als je ziet hoe slecht de synchronisatie is tijdens de zangnummers.
Eens leuk om te bekijken, maar dan vooral voor de echte fans.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Deze film is redelijk maar vooral dankzij Wooden Heart wat leuk wordt gebracht.

Dit is eigenlijk het hoogtepunt van de film. Hoewel hier en daar nog wat opmerkelijke zaken te zien. Deels opgenomen in Duitsland, o.a. Frankfurt. En er reden toen nog stoomtreinen. De projecties op de achtergrond zijn vaak wel lelijk gedaan. Dus weer een hoop studiowerk. Dansscènes van Prowse ook nog wel aardig. En leuk reclamefilmpje voor het leger. Alleen komedie, wat komedie? Nou ja, ook niet zo bijzonder allemaal (die Elvis-films), maar prima manier om de kas te spekken. 2.0