Fun in Acapulco (1963)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Richard Thorpe
met Elvis Presley, Ursula Andress en Elsa Cárdenas

Mike Windgren arriveert in Acapulco als matroos op een jacht. Hij is op de dool om een tragisch incident te vergeten. In Amerika was hij een trapezewerker en door zijn schuld raakte zijn partner ernstig gewond. Al vlug leert Mike twee vrouwen kennen die een amoureuze rol in zijn nieuwe bestaan zullen spelen: Dolores Gomez, een vrouwelijke toreador en Margarita Dauphine, die in het hotel werkt waar Mike een baantje als zanger vindt. Overdag werkt Mike bovendien als redder in het zwembad van het hotel...

Onlangs per ongeluk nog es gezien op een feestje... met enige vertedering.
Maar het is wel héel vliesdun allemaal.

avatar van speedy23
Het landschap overtreft het verhaal. Elvis Presley die als badmeester en entertainer in een Mexicaanse badplaats aan zee werkt. Amusante rol van Paul Lucas als chef-kok. Weelderig decor...

Diesel
Een one-man show van King Elvis. 2,5*

avatar van Purmerend
Een stuk of 10 neven, duikplank, twee geliefden en op z'n tijd goede muziek.

Zwakke Elvisfilm, die ontzettend veel lijkt op al de andere Elvisfilms. 1.5 sterren.

veron35
Weer een heerlijke film van Elvis. Meer valt er niet over te zeggen.

Opnieuw een draak van een film die je toch stiekem af wil kijken: Bizar. Na deze film zou het alleen maar bergafwaarts gaan met de Elvis vehicles. Met Charro! maakte hij het nog een beetje goed voor het begin van een decennium met de witte glittertjespakken

avatar van Twiggertje
verhaal is flinterdun maar de vele liedjes maken dat weer goed.

5 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vrolijke Elvis-film met een goede soundtrack. Erg vermakelijk maar, zoals zo vaak, erg voorspelbaar en tam. Een van de hits uit zijn lange filmcarriere. Bovengemiddeld.

aerts007
2.5* voor de muziek en 0* voor het acteren.

Elvis doet weer allerlei klusjes, deze keer in Acapulco, en ééntje daarvan is natuurlijk zingen, hetgeen hij dan ook veelvuldig doet. Slap verhaal, zoals wel vaker in Elvis-vehikels, waarin Elvis tevens badmeester en voormalig circusklant is (met hoogtevrees). De liedjes stellen evenmin iets voor. Aardig gebruik van lokaties, hoewel er vaak duidelijk een stand-in is gebruikt.

Inderdaad weer een vrolijke film van Elvis Presley met een flinterdun verhaal. Maar ja ook deze film zag er weer visueel fraai uit (mede ook dankzij Ursula Andress) en zat vol met vrolijke liedjes. Hoe de film zal eindigen is natuurlijk zeer voorspelbaar want films met Elvis Presley zaten nu eenmaal vol met clichés.

avatar van fun in acapulco
Geregisseerd door dezelfde regisseur als Jailhouse Rock. Die was toch wel wat beter, al kijkt Fun In Acapulco makkelijker weg.

Dick2008
Gut gut, toch meer een filmpje voor een keertje kijken meer niet. Elvis in Mexico, misschien een leuke film voor als het buiten vijf graden of meer vriest. Opgenomen in een mooie omgeving en in de studio... Het voor mij beste liedje is meteen de titelmelodie, Fun in Acapulco. Het liedje over Mexico is ook wel aardig. Veel liedjes, mooie vrouwen maar slappe film. 2.0