The Stranger (2014)

Chili
Horror / Mystery

geregisseerd door Guillermo Amoedo
met Lorenza Izzo, Ariel Levy en Aaron Burns

Peter groeide op zonder vader. Hij heeft geen idee wie zijn vader was en waarom hij er niet voor hem was. Wanneer de mysterieuze man na zestien jaar afwezigheid thuis terugkeert, beginnen er ineens hele vreemde dingen te gebeuren met dodelijke gevolgen. Peters vader veroorzaakt een grote chaos in het kleine plaatsje.

avatar van Spartaan1986
Geen bijzonder plot, maar hij is van Eli Roth dus ik ben er toch erg benieuwd naar

Me too

avatar van tattoobob
Niet heel bijzonder.....er word een welbekend subgenre uit de kast gehaald en probeert het op een andere manier neer te zetten,leuk geprobeerd maar tis te cheap en weinig tot niet spannend.
Ook het acteerwerk had beter gemogen.
Kwa horror valt deze film ook tegen......had 30 jaar geleden best een leuke film kunnen zijn.

En Eli Roth???!
Sorry maar hij moet toch meer bewijzen voordat ik onder de indruk ben van zijn naam.

avatar van Fortune
Tegenvallend inderdaad.

Had wel goede hoop dat dit een sterke, originele horror zou zijn maar jammer genoeg en misschien ligt het aan het budget is allemaal maar een verspilling van tijd geweest. Films over een 'vreemdeling' die in een klein dorpje arriveert vind ik altijd wel goed.

Ik moet zeggen dat dit het verhaal zelf behoorlijk interessant is maar de uitwerking is heel mager. Film begint ook wel goed en spannend en mysterieus maar uiteindelijk resulteert het door ongeloofwaardigheid van de personages en plot in een matig gebeuren.

avatar van ikkegoemikke
“The Stranger” is zo’n typisch voorbeeld waarbij een originele benadering van een reeds veelgebruikt onderwerp in eerste instantie zorgt voor een kortstondige opwinding, dat dan evenwel in de kiem wordt gesmoord door een geduld eisend tempo, duister beeldmateriaal (alhoewel dat in dit geval nogal vanzelfsprekend is) en bovenal beroerde vertolkingen van enkele leden van de cast. In het begin had ik de indruk dat dit verhaal zich afspeelde ergens in Zuid-Amerika. Ik was naderhand redelijk verwonderd toen ik vernam dat het zich echter situeerde ergens in Canada. Blijkt dat de Chileense regisseur Guillermo Amoedo het merendeel van de cast heeft gezocht binnen de Chileense bevolking. Vandaar de verwarring. Trouwens de klinkende titel “Eli Roth presents The Stranger” is ook niet een reden om terstond opgewonden te raken. Juist zoals bij “Clown” staat zijn naam prominent op de cover. Maar dit verzekerd geen kwalitatief, hoogstaand eindresultaat.

Lees verder hier ....

avatar van perceived
Nog net een beetje genietbaar. Dit leek aanvankelijk een opvallend frisse en originele horror te zijn, maar de sleur sluipt er al snel in. Nogal slepend, niks bijzonders.

Ik zit nu te kijken, maar ben eerlijk gezegd niet onder de indruk. Clown vind ik helemaal geweldig. Origineel en gaaf gedaan.
The Green Inferno vond ik ook tof om naar te kijken
Best ziek ook. Ik herken een aantal acteurs en actrices in deze film die ook in The Green Inferno spelen. Maar The Stranger vind ik erg traag en saai. Jammer!