Dying of the Light (2014)

Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Schrader
met Nicolas Cage, Anton Yelchin en Alexander Karim

Evan Lake, een aan kantoor gebonden CIA-agent, wordt gedwongen om met vervroegd pensioen te gaan wanneer hij tekenen van dementie begint te krijgen. Tegelijkertijd ontdekt hij dat de jihadist Muhhamed Banir niet dood is, zoals twee decennia lang is gedacht. Hij blijkt nog te leven en ondergaat een experimentele medische behandeling. Banir zijn precieze locatie is echter niet bekend.

avatar van Decec
Een goede drama/thriller film...
Prima en spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Nicolas Cage en Anton Yelchin...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...
Prima achtergrond geluid en muziek...

Niet zo slecht als de rommel die Cage leverde met andere recente films, maar boven de grijze middelmaat stijgt dit werk ook niet uit. Er word in ieder geval weer eens geprobeerd om zonder al te veel omwegen een verhaal te vertellen, en dat lukt aardig, zij het dat de geloofwaardigheid af en toe ver te zoeken is(de relatie tussen slachtoffer Cage en zijn vijand door de jaren heen is wel heel apart). Wel erg jammer als je Cage en Schrader aan boord hebt je een film produceert die zichtbaar niet al te veel mag kosten. De setting in Roemenië(altijd goedkoop), de korte speelduur en de manier waarop het verhaal aan het einde word afgeraffeld, zijn er mede schuldig aan dat deze film vooral op emotioneel niveau nauwelijks werkt, en uiteindelijk niet bijzonder is te noemen.

avatar van DjFrankie
Hoewel ik Cage graag zie,, was deze vrij langdradig