Dad's Army (2016)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Oliver Parker
met Michael Gambon, Catherine Zeta-Jones en Bill Nighy

Het is het jaar 1944 en de Tweede Wereldoorlog loopt op zijn einde. In Walmington-on-Sea heeft Kapitein Mainwaring te kampen met een laag moraal onder zijn mannen. Dan verschijnt er een glamoureuze journaliste om verslag te doen over het peloton. Ondertussen heeft MI5 een radiosignaal onderschept vanaf Walmington-on-Sea naar Berlijn, wat blijkbaar het werk is van een spion. Het peloton krijgt nu de kans om een verschil te maken in de oorlog.

Wtf!

kappeuter (moderator)
Trailer geplaatst.

Vanaf 24 maart 2016 in de bioscoop (Universal)
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen

avatar van speedy23
Ik kijk er al naar uit.

avatar van Verhoeven
Hilarische trailer.

HALVE TAMME.
Bill Nighy: Nice!

Wat zou kos bedoelen?
Lijkt me niks. (Dus voorlopig in mijn geen interesse lijst). Gaan ze nu van al die oude dingen film-versies maken.

avatar van Daenelia
Dick2008, de doelgroep die de serie nog kent begint een beetje uit te sterven. Dit is de laatste kans om deze film te maken en er nog iets van geld uit te halen

(Hoewel ik niet zo oud ben, kan ik dit wel waarderen. Leuk uitje met mijn vader, naar de bios.)

Ik lees bij IMDb:

There are two actors brought back from the original television cast: Ian Lavender, promoted from Private Pike to Brigadier Pritchard; and Frank Williams, repeating his role as Rev Timothy Farthing.

Daenelia schreef:
de doelgroep die de serie nog kent begint een beetje uit te sterven.

"het probleem" is dat ik de trailer al helemaal niet op de serie vind lijken. (Maar ik wacht de berichten hier wel af).
Dat ze er verder nog een slaatje uit willen slaan. Daar gaat het verder niet om.

avatar van Daenelia
Dick2008, Pike was ook de jongste, dus dat die nog mee kan doen.

Ik vond juist de de trailer best op de serie lijkt. Bill Nighy is goed gecast, en ik denk dat Blake Harrison zeker Pike kan neerzetten. Natuurlijk wordt het wel anders, want andere cast. Maar uit de trailer zie ik veel liefde voor de oorspronkelijke serie.

Maar het zal me benieuwen of mijn vader, groot fan van de serie, dit met me eens is.

avatar van staralfur
She can't be a spy, she's a woman!

Ik heb de serie nooit echt gevolgd, heb misschien een paar afleveringen half meegekregen toen ik klein was.

Ik heb dus niets om mee te vergelijken, maar ik heb me heerlijk vermaakt! Geweldig foute droge Britse humor, met een verhaaltje dat niet veel voorstelt maar wel lekker wegkijkt. Ik hou wel van dit soort kneuterigheid, met als hoogtepunt de wegvliegende opblaastanks en Michael Gambon in zijn Hawaii outfit.

De cast is gewoon goed, met Bill Nighy en Michael Gambon als mijn favorieten.

avatar van Thorak
Daenelia schreef:
Yup, same here! Ik keek vroeger altijd met mijn ouders deze serie, helemaal geweldig! Hoewel deze film waarschijnlijk onmogelijk de serie gaat evenaren vind ik het toch wel de moeite waard. De film die toentertijd met de originele cast is gemaakt vond ik niet zo best weet ik nog wel. Hopelijk is deze film wel beter.

avatar van simonfender
Geweldig eerbetoon aan de oorspronkelijke cast van de gelijknamige serie! Prachtig!

avatar van Le Professionnel
Na 45 min. uitgezet wat een flauwe film ik kon er niet om lachen terwijl ik toch echt een fan ben van de oude originele serie.

Dick2008
Dat is wel haaks op je voorganger. Al zal je wel gelijk hebben. Dit is niet goed. (Die oude serie was niet flauw maar grappig. En ze hebben destijds al een film gemaakt).

avatar van Onceuponanytime
Leuk om het deuntje van de good old serie nog eens te horen, maar de film bleef onder mijn verwachtingen.

De serie waar deze film op is gebaseerd, kan ik me nog vaag van 40 jaar geleden herrineren. Helaas is de humor van deze prent ook op het niveau van toen blijven steken: flauw, kinderachtig en ouderwets.
Al na een kwartier is het volstrekt duidelijk waar het verhaal naar toe gaat, en de volgende anderhalf uur kijk je vervolgens naar een verzameling oude, domme mannen en een wulpse vrouw(een te dik aangezette rol van Zeta-Jones).
Een mislukte, vlug te vergeten film dus.
Enkel Toby Jones laat in de centrale rol wat talentvol acteerwerk zien, rest van de cast bestaat uit gerenommeerde namen die weing te doen krijgen, en dit absoluut niet als een hoogtepunt uit hun carrière zullen gaan beschouwen.

Een remake van niks. De acteurs lijken nergens op de mensen uit de serie (behalve Frank Williams; zelfs Ian Lavender, die in de film een hoge militair speelt en in de serie Frank Pike, herkende in niet meer). Heel af en toe heeft de film-Jones qua uiterlijk iets weg van Clive Dunn. Meer overeenkomsten kon ik níet vinden. Zonde van het geld dat deze film vast gekocht heeft. Deze film kan niet tippen aan de serie.....helaas!

avatar van Diederik58
Kostelijke nostalgie. Eerbetoon aan een een verrukkelijke serie uit de jaren 70.
Eén aflevering als speelfilm.
Film zakte halverwege iets in, maar herstelde zich prima.
Het verhaal is flinterdun en erg voorspelbaar. De typetjes zijn zoals ik ze mij herinner. Het damespeleton is nieuw.
De acteurs uit de serie vond ik natuurlijker overkomen. Het is oeerduidelijk dat men de types heeft willen kopiëren. Soms geslaagd (zoals Athur) en soms minder (zoals Jones).
Al met al leuk om weer eens te zien.

avatar van knusse stoel
Deze film is niet echt een schuddebuik film maar wel nu en dan grappig . Wat mij trouwens echt opviel is dat men de acteurs die in de film spelen, uiterlijk veel van de orginele voorgangers hebben. Kapitein Mainwaring lijkt met uiterlijk en stemgeluid veel op zijn illustere voorganger uit de jaren '70 van de vorige eeuw. Volgens mij gaat het erom dat men het gevoel terug kan geven dat je naar een oude aflevering van de serie zit te zien en dat het verhaal hierin past en....dat doet het. Het verhaal is gemakkelijk te volgen en mag simpel genoemd worden maar dat is positief bedoeld.
De film kabbelt rustig in hetzelfde tempo door en is niets te lang. Ze hebben hiermee misschien een gegeven wat nog een paar keer tot een film over deze luitjes in Walmington-on-Sea kan leiden. Ik heb wel een paar ideeën.

avatar van hans233
Slap aftreksel van de originele serie

Oudbollig geneuzel.

avatar van mirjo 2
Best wel geslaagde remake van de geweldige serie uit de jaren 70. Er zijn enkele nieuwe elementen toegevoegd, maar voor de rest hebben de makers geprobeerd de typetjes uit de serie te kopieren. Soms met succes (Mainwaring, Godfrey, sergeant Wilson) soms minder (Jones, Pike). Aardig ook dat er twee acteurs van de originele cast van de partij zijn.
Goed, geen topper, maar ik heb toch zeker slechtere comedies gezien. En als we eerlijk zijn: de oude serie was geweldig, maar de oude speelfilm uit 1971 was ook geen top en niet beter dan deze.

avatar van m1701
Erg grappige film!!! Die oudjes zijn echt heeel hilarisch. Film heeft me erg verrast.
Leuk om een x te kijken

avatar van keimpeS
Ik keek de serie altijd op Belgie, geweldige serie ook om je mee kapot te lachen. De karakters van die serie zijn gewoon perfect gecast. Wat betreft de film viel mij deze een beetje tegen, vond het wat te truttig en de oorspronkelijke Dad's Army kan nooit meer worden overtroffen, in mijn ogen. Gewoon een leuke film voor op een zondagmiddag, ik wou 2,5 ster geven maar ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen tegenover de orginele Dad's Army serie! Dus toch nog drie sterren. Leuk ook het muziekje bij de aftiteling, dat ook werd gebruikt voor de serie!

lezertje
Geslaagde reboot van deze populaire Engelse komedie die aan het eind van de jaren zestig werd uitgezonden. De film is net zo voorspelbaar als de afleveringen en ook de humor getuigd van dezelfde flauwiteiten. Wat dat betreft doet de serie absoluut niet onder voor de serie.

Is er bij de geachte "reageerders" misschien een goede ziel die me wil vertellen wààr deze "remake" vertoond is geworden ? Dank bij voorbaat !

wààr kwam deze remake uit ?

avatar van frolunda
Vermakelijke Zondagmiddag film die vooral leuk is voor de liefhebbers van de oude serie.Het verhaal heeft verder niet veel om het lijf en is erg voorspelbaar maar de uitwerking is redelijk en het einde zelfs goed te noemen.
Ook de acteurs doen goed hun best,vooral Michael Gambon (Godfrey) en Bill Nighy (Wilson) maken er iets moois van,al kunnen ze de oorspronkelijke Homeguard niet doen vergeten.
Verder niet al te bijzonder maar als remake best geslaagd.
Met het verstand op nul en de gelijksoortige humor als in de serie verwachtend is Dad's Army een amusante film.

Leuke film deze remake van de zo populaire TV-serie 'Dad's Army'.
Een gans andere cast natuurlijk dan in de reeks (vermoedelijk zijn velen van die reeks reeds overleden), maar niettemin doet deze cast het ook bijzonder goed, al blijf je toch met de oorspronkelijke cast vergelijken, en dan waren die toch wel wat beter en vooral leuker.
Het scenario is simpel, net zoals dat vroeger ook was, maar het blijft een portie plezier, en daar is men goed in geslaagd.

Ken de oorspronkelijke serie heel goed en het is denk ik niet eerlijk om deze film te vergelijken met de serie en de acteurs van destijds. Wat goed gelukt is om het onbeholpen/sukkelige karakter van het peloton weer te geven. Daarentegen weet je gewoon dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Uniek vergeleken met vroeger was dat er een zichtbare mevrouw Mainwaring is. In de oorspronkelijke serie is de echtgenote van de kapitein namelijk nooit te zien geweest. Ook het geweld/schietpartijen e.d. is iets dat in de serie eigenlijk nooit gebeurde. Al met al heb ik het best wel 1,5 uur naar mijn zin gehad. Leuk dat de twee oorspronkelijke (en volgens mij nog enige levende) acteurs van de oorspronkelijke cast een gastrolletje hadden!!

avatar van Humphrey
Deze film ziet er best leuk uit en er is duidelijk heel veel moeite gedaan om het originele te evenaren. De originele "Dad's Army" is evenwel onnavolgbaar en zal nooit meer overtroffen worden. Het oude "Dad's Army" ademt nog de werkelijke sfeer van de oorlogsjaren, terwijl de recente versie te veel gecommercialiseerd is. Toch is die laatste film geslaagd te noemen.

avatar van Tapa
Casting was prima, een aantal leken zo uit de serie over te zijn gelopen, maar qua film vond ik hem tegen vallen, serie was veel leuker.