Zipper (2015)

Drama / Thriller

geregisseerd door Mora Stephens
met Patrick Wilson, Lena Headey en Dianna Agron

Sam Ellis is een vooraanstaand aanklager die aan de vooravond van een mooie toekomst staat. Wanneer een uiterst knappe stagiaire verliefd op hem wordt denkt Sam er verstandig aan te doen om een escort te bezoeken om zijn verlangens te stillen. De ervaring geeft hem echter meer voldoening en spanning dan hij zich had kunnen voorstellen. Een tweede en derde afspraak volgen snel en zijn idyllische leven begint uit de hand te lopen. Dan krijgt hij de kans om in het Amerikaans Congres te komen. Plots staat hij in de spotlight en is hij gedwongen om steeds gevaarlijkere maatregelen te nemen om de pers, de wet en zijn vrouw van zich af te houden.

Een vermoeiend werkend en weinig interessant drama over een opkomende ambitieuze advocaat met een veelbelovende carrière in de politiek die, ongelukkig voor hem, verslaafd was aan seks. Het verhaal miste vooral dramatiek en dynamiek en was menigmaal onbedoeld grappig.

avatar van Collins
Film over een man met politieke ambities die kampt met een seksverslaving. Drama ten top en geweldige mogelijkheden voor de maker om eens flink uit te pakken.
Dat gebeurt niet, want het verhaal is weinig meer dan de omschrijving vertelt. De intriges die zich verder ontwikkelen hebben niet veel inhoud en zijn op voorhand gemakkelijk in te vullen.
Het script is gewoon erg mager.
Hoewel de film er door behoorlijk camerawerk degelijk uitziet, spreekt er totaal geen beleving uit. Er is geen enkele intensiteit te bekennen. Niet bij de acteurs en zeker niet in het script.
Er is geen spanning. Geen intrigerende sfeer. Er is zelfs geen enkele onvoorspelbare wending of gebeurtenis te bekennen.

Een vlakke en inspiratieloze vertoning.

Ik kan geloven dat zo iets kan gebeuren maar je moet er wel van leren en niet stoïcijns ermee door gaan...

avatar van DjFrankie
Aardige film. Geen topper maar kijkt lekker weg

Toch best wel een goede film. Ben altijd erg fan van Patrick Wilson. De film is inderdaad vrij oppervlakkig en het camerawerk is erg goed. Kijkt vooral lekker weg.

Had hier vooraf geen verwachtingen van en was achteraf blij verrast want dit was een positieve meevaller. Film over de teloorgang van een tot dan toe succesvol man, die zijn driften niet kan reguleren en daardoor langzaam maar zeker lijkt af te koersen naar zijn ondergang. Wilson heb ik nog nooit zo goed gezien dan in deze Zipper, Headey en Winstone leveren prima bijrollen af. Erotische thriller/karakterstudie met misschien iets te veel erotiek die niet erg functioneel lijkt, maar als geheel werkt het wel. Wellicht moet je ook op middelbare leeftijd of ouder zijn om ten volle te genieten van een dergelijke film.

avatar van Barry83
Een lange en vermoeiende zit. Zit totaal geen verhaal in, wordt nergens spannend en de seksscènes stellen ook al niks voor. Zou zeggen, laat deze film lekker links liggen.