The Town That Dreaded Sundown (2014)

Horror / Thriller

geregisseerd door Alfonso Gomez-Rejon
met Addison Timlin, Gary Cole en Denis O'Hare

De rustige straten van Texarkana worden geteisterd door een maniak die opvallend veel gelijkenis heeft met de Phantom Killer die decennia eerder een ravage aanrichtte in het stadje. Herhaalt de geschiedenis zich of heeft iemand de originele film gewoon te vaak gezien? Wellicht moet de sleutel tot het mysterie gezocht worden bij Jami, een jonge middelbare scholiere die de waarheid moet zien te achterhalen als ze de slachting wil overleven.

avatar van Richard_Voorhees
Grappig hoe men de originele film in dit verhaal verweven heeft, maar verder heeft deze nieuwe "The Town That Dreaded Sundown" niet heel veel te bieden.
De moordenaar ziet er herkenbaar uit en weet nergens echt afschrikwekkend over te komen. Wel weet hij hier en daar lekker bruut te werk te gaan, waarbij men er helaas voor gekozen had om sommige dingen offscreen te laten.
Jammer, want deze film had wat mij betreft wel wat meer bloed en gore mogen bevatten.
Het acteerwerk is van gemiddeld slasherniveau en hier en daar probeert men knipogen naar de originele film erin te voegen. Hierbij kan ik het eerder benoemde "geleuter met de politie" als voorbeeld noemen. Verder had ik helaas al best snel in de gaten dat er meerdere moordenaars in het spel waren en kwam daardoor het einde weer niet geweldig over. Al was de identiteit van de daders dan wel weer verassend.
Het einde doet echter wel behoorlijk inspiratieloos aan, daar het haast wel een kopie lijkt van het einde van Scream.
Onderhoudend genoeg voor de slasherliefhebbers, maar echt veel toevoegen doet deze film niet.

avatar van joolstein
De film begint redelijk goed! Zeer mooie sfeer en beelden. Had nog nooit van het origineel gehoord maar het was zeer slim in de remake verwerkt ( zeker een pluspunt). Na de tweede kill,(met het nodige bloot en seks En als het grietje op haar voet belandt en het bot eruit komt was best gruwelijk zakt de film erg in! De derde kill met de schuiftrompet wordt al in een eerdere scene vertoont. Het schijnt ook in de eerste film te zitten! Helaas, verandert de film meer in een "whodunit" met veel geklets.En de killer gaat opeens een pistool gebruiken En het enige wat dan nog positief is, is de ontknoping, die toch wel erg verrassend was! De film strandt helaas in goede bedoelingen! Ik werd wel nieuwsgierig naar het origineel, wie weet is dat een betere versie van deze!

avatar van Mr-Mcmovie
From the producers of Insidious and Paranormal Activity, and the creator of American Horror Story hm mijn aandacht was dus zeker gewekt, maar vond de film vrij zwaar tegenslagen. Erg leuke 70's sfeer en bekleding, en heel zeker moet ik toch toegeven dat deze echt wel prachtig camerawerk heeft. met een zeer scherpe zalige shots op elkaarr volgend, maar toch was dat niet genoeg.
elke horror heeft cliché's maar van het moment een cliché in deze opdaagt komt de ene achter de andere, en voor je het weet dragen de cliché's gewoon de film, end at sloeg zwaar tegen.

wel leuk dat Denis O'Hare er in voor kwam.

Paar leuke kills (bijlange niet allemaal)
ook altijd leuk een gemaskerde killer, maar was allemaal veel te zwak vond ik.

toch plaats van 2,0 een halfje er bijdoen voor het sterke camerawerk.

Kleine 2,5

Waar kan ik hier een dvd van verkrijgen?
Jullie tips/adviezen zijn van harte welkom.

avatar van Bob Gray
Wel aardig.

Vooral heel mooi gefilmd en erg sfeervol. Helaas waren het verhaal en de kills zo matig dat het uiteindelijk toch wel een beetje tegenviel..

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Corcicus
Rotsaaie slasher van 13 in een dozijn. Heel vervelend om uit te kijken, een aantal gore en vette kills niet te na gesproken. Een grijze muis als hoofdactrice hielp ook niet.

vervolg van de eerste dat ik heb gelezen op het internet?
nu ja de film horror want kun je nog meer zegen en inderdaad gaat het steeds om het zelfde moorden
wat is hij een wreker een psychopaat jason Myers of een nieuwe slachter killer enigste wat hij met de andere niet heeft hij Dood ze niet met een mes hij schiet ze dood. maar o wacht hebben we dat niet eerder gezien dat einde in een andere film? misschiens nog iets dat bij de twee andere slachters niet is dat ze blijven leven behalve natuurlijk de bekendste van allen slachters met een eeuwig durende vervolgen waar van je u vraagt wanner komt er een einde aan? de hoofdrol speelster is ondertussen al zo oud als de films zelf en het is nog geen einde. of zouden ze in hollywood er toch nog aan wagen om hem terug te laten komen? want van america weet je dat nooit wanner ze het in hun kop krijgen. het is nu all een herhaling geweest en je weet als trouwe fan van die films dat er na twee soms ook 3 komt. tel ze maar eens op u hand hoeveel er al niet zijn geweest. maar gewoon kijken met verstand op nul en genieten van steeds de dwaze tieners die de slachters nooit zonder werk laten zitten.