Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 120 minuten
Alternatieve titels: Ian Fleming's Diamonds Are Forever / Diamanten Zijn Eeuwig
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Guy Hamilton
Met onder meer: Sean Connery, Jill St. John en Charles Gray
IMDb beoordeling: 6,5 (113.814)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 23 december 1971
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Diamonds Are Forever
"The man who made 007 a household number."
James Bond komt in Amsterdam een omvangrijke diamantsmokkel op het spoor. Daar ontmoet hij ook de verleidelijke Tiffany Case, die even mooi als gevaarlijk blijkt te zijn. Het spoor leidt vervolgens naar Las Vegas, waar Bond een paar zeer inventieve moordaanslagen te verduren krijgt. Langzaam maar zeker komt Bond erachter, dat zijn aartsvijand Ernst Blofeld de hand heeft in zowel de diamantsmokkel als de moordaanslagen.
Externe links
Acteurs en actrices
James Bond
Tiffany Case
Ernst Stavro Blofeld
Plenty O'Toole
Willard Whyte
Albert R. Saxby
M. Kidd
M. Wint
Felix Leiter
Professeur Docteur Metz
Video's en trailers
Reviews & comments
Movie Jim
-
- 621 berichten
- 348 stemmen
Ik blijft het persoonlijk
een goede Bond film vinden,
vindt het niet te Amerikaans gemaakt.
Sean Connery blijf ik aanvaren
als de enige echte James Bond,
jeetje wat kan die man acteren
nee echt ik vind Sean Connery echt geweldig,
ook een mega uitstraling heeft hij mee!.
Zijn grappen zijn raak die hij maakt
en de manier zoals hij James Bond
speelt, met zijn ene one liner na de andere.
Maar Daniel Craig blijft mijn favoriete James Bond.
Diamonds are forever heeft flinke vaart
maar het einde op het boorplatform
had echt wel beter gekund hoor!.
en het verhaal is zeker ook niet
om naar huis te schrijven
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
Ik ben nu de 007-reeks aan het herkijken op Blu-Ray. Op de eerste 6 solide films na met als hoogtepunt OHMSS, blijft dit een fikse tegenvaller.
Op Spectre, The World Is Not Enough, Die Another Day na, wellicht de slechtste Bond.
Verlaagd naar 2,0*
wood23
-
- 350 berichten
- 243 stemmen
Ik ben nu de 007-reeks aan het herkijken op Blu-Ray. Op de eerste 6 solide films na met als hoogtepunt OHMSS, blijft dit een fikse tegenvaller.
Op Spectre, The World Is Not Enough, Die Another Day na, wellicht de slechtste Bond.
Verlaagd naar 2,0*
Dat je die another day slecht vind begrijp ik heel goed alhoewel het begin wel heel sterk is.die vind ik ook verschrikkelijk ik heb die film ook niet de makers sloegen hier echt teveel door met hun fantasie
bart007bond
-
- 1447 berichten
- 350 stemmen
Superleuke bond met de LEKKERSTE bondgirl ever
PLENTY O TOOLE.
niet te evenaren, mooiste ogen ? ooit ?
xxERWINxx
-
- 1645 berichten
- 880 stemmen
Vandaag herbekeken, ik heb deze film met een half puntje verhoogd.
Vond het een zeer vermakelijke film, mooie dames, leuke scenes en een goed einde met het booreiland en de explosies.
Voor het eerst zag ik ook wat humor in de film terug komen, die 2 'nerds' (Mr kidd) waren best wel irritant.
Er zit helaas niet zo heel veel actie in de film, maar van begin tot einde blijf je toch kijken want de hele film gebeurd er wel wat en zijn er mooie locaties, ook leuk de casino's van Las Vegas en de auto achtervolging daar.
Mijn top 7 (met Sean Connery en Lazenby ziet er nu als volgt uit:
1. You only live twice
2. Goldfinger
3. Dr. No
4. Diamonds are forever
5. Thunderball
6. On her majestyt secret service
7. From Russia with love
Op naar de zeer goede films met Roger Moore!
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
“Curious... how everyone who touches those diamonds seems to die.”
Diamonds Are Forever is een rommelige Bondfilm. Als ‘screwball komedie’ werkt de film wel, maar echt interessant of enerverend is het allemaal niet. Het verhaal springt ook van de hak op de tak, en alleen het gedeelte in Amsterdam is vermakelijk. Wat ik wel kan waarderen aan Diamonds Are Forever is dat de regisseur en de acteurs zelf ook wel weet dat het allemaal hartstikke ‘camp’ is. Er wordt gelukkig geen poging gedaan om iets van een serieuze verhaallijn of personage te introduceren.
Sean Connery is zichtbaar ouder, maar hij is nog steeds geweldig op dreef als 007. De actiescènes zijn (op één of twee na) niet echt memorabel of spectaculair, maar de Bondgirls zijn met de prachtige Jill St. John en Lana Wood wel erg goed gecast . Mr. Kidd en Mr. Wint zijn kleurrijke bad guys, maar ik vond dat de makers (en de acteurs) hier een beetje in doorschoten. Het werd op een gegeven moment lachwekkend, terwijl er toch wel iets van dreiging moet zijn. Zelfs in een Bondfilm die zichzelf, maar jammer genoeg ook de kijker, niet al te serieus neemt.
martijn011
-
- 1997 berichten
- 1296 stemmen
De minste Bond-film met Connery in de hoofdrol.
Het viel me na de zoveelste herziening van deze film maar weer eens op hoe chaotisch deze film verloopt. De hele film verloopt rommelig, het verhaal schommelt alle kanten op zonder ook maar enige logica. Connery is ook niet op z'n best, al gooit hij er wel weer een aantal geweldige one-liners uit. Verder is Blofeld (nu weer gespeeld door Charles Gray) ook niet zo goed als in voorgaande films.
De homoseksuele moordenaars 'Mr Kidd' en 'Mr Wint' zijn wel een leuke toevoeging aan deze film. Absurd is de wijze waarop ze mensen ombrengen en dan hand in hand weglopen. De Bond-girls zijn niet echt interessant, zeker niet qua acteerwerk.
Dit is gewoon een hele magere Bond-film met een paar leuke momenten, maar wat overheerst is toch het rommelige script. Daar kan zelfs de scène die geschoten is in Amsterdam niks aan veranderen.
Verlaag van 3* naar 2.5*
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
“Thank you very much. I was just out walking my RAT and seem to have lost my way...”
De eerste Bond-film die ik niet kan waarderen, en waar ik me eigenlijks best heb verveeld. ‘Diamonds are Forever’ stond al geschreven als één van de slechtere bond-prenten maar, omdat ik nu met mijn marathon bezig ben kon ik deze niet overslaan (sowieso zou ik dat niet willen omdat ik dan te autistisch word dat ik een film-serie niet volledig heb gezien), als hij er niet was geweest zouden we hem niet hebben gemist.
De terugkeer van ‘Sean Connery’ was prima, de film heeft weer heerlijk een charismatisch persoon maar ook hij weet de film niet te redden. De film is op veel vlakken erg rommelig, en weet vaker niet aan te slaan waardoor ik mijn concentratie veelvuldig heb verloren tijdens de film.
Het is niet veel soeps. De film is stroef, en verloopt niet heel lekker door. De actie is erg houterig en voornamelijk saai, dat was eigenlijk in de openingsscène al een beetje te merken. Ook mist de film zijn nodige spanning die de eerste delen wel hadden, het werd nergens spannend en de film loopt daarna wat nonchalant door. Ook waren de tegenstanders nogal zwak, en kwam ‘James Bond’ hier veelte makkelijk door, geen enkele vijand bood ook maar een beetje weerstand.
Het is eigenlijk merendeels een herhaling, en ik heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien. De film is duidelijk wat losjes in elkaar geflanst en werd nergens te overtuigen, de zogeheten ‘bond-girls’ waren knap, maar qua acteerwerk was het niet bijzonder.
Al om al, toch een tegenvaller in deze serie en ik heb me weinig vermaakt. Slechte uitvoering van ‘Guy Hamilton’ die maar een beetje aankakt met de film. De scene in Amsterdam weet voor mij als Nederlander niks toe te voegen aan de film, dit kleine stukje en met de rondvaartnood ‘Prins Willem - Alexander’ was het over het algemeen erg saai en ook wederom niet boeiend genoeg. Slechte film.
'Mr Kidd' en 'Mr Wint' waren overigens nog wel vermakelijk om te volgen, een excentriek duo die leuke moorden weten te plegen. Maar ook deze twee worden te makkelijk neergehaald door bond en het zelfde geldt voor de schurk 'Blofeld'.
2.0*
Gastel
-
- 374 berichten
- 1412 stemmen
En we zijn weer terug bij af!
Voorganger On Her Majesty's Secret Service is geflopt dus het roer moest weer om. Lazenby is geloosd en Connery is voor veel geld terug gehaald. Terug zijn ook de over the top badguys en de willekeurige Bondgirls. Met Blofeld is al voor de credits hardhandig afgerekend en over Diana Rigg wordt niet meer gesproken.
Give the people what they want. En dat is wat er uitstekend gedaan wordt.
Qua campiness wordt er zelfs nog een schep bovenop gedaan na You Only Live Twice, dit is tot nu toe veruit de meest cartooneske Bond.
En daar is helemaal niets mis mee. Het is allemaal uiterst vermakelijk!
3.5*
Op naar de Roger Moore periode!
Tussenstand:
1. Goldfinger 4*
2. On Her Majesty's Secret Service 4*
3. From Russia With Love 3.5*
4. Diamonds Are Forever 3.5*
5. Thunderball 3.5*
6. You Only Live Twice 3*
7. Dr. No 3*
Gastel
-
- 374 berichten
- 1412 stemmen
Kort de tussenbalans op nu we de eerste Bond periode hebben afgesloten.
Goldfinger is de absolute nummer 1, de perfecte balans tussen een goede thriller en de typische Bond ingrediënten (mooie vrouwen, gadgets, campy badguys).
On Her Majesty's Secret Service is als stand-alone film een uitstekende tweede, iets serieuzer dan de rest. Datzelfde kan in mindere mate gezegd worden van From Russia With Love.
Dr. No vond ik een moeilijke, het is natuurlijk de eerste en veel elementen uit de succesvolle franchise zijn bij Dr. No gestart, daardoor is een hogere ranking gerechtvaardigd. Ondanks de minpunten, beschreven bij Dr. No, plaats ik hem daardoor toch iets hoger.
De andere drie, Diamonds Are Forever, Thunderball en You Only Live Twice, zijn prima films. De toon is bij deze drie een stuk luchtiger en lawaaiiger. In kwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, in de ranking zijn deze films eigenlijk inwisselbaar.
Als ik de kritieken mag geloven gaat de franchise met Roger Moore nog meer de campy, cheesy kant op.
Ik laat me in ieder geval verrassen.
Aangepaste tussenstand:
1. Goldfinger (1964) 4*
2. On Her Majesty's Secret Service (1969) 4*
3. From Russia With Love (1963) 3.5*
4. Thunderball (1965) 3.5*
5. Dr. No (1962) 3*
6. Diamonds Are Forever (1971) 3*
7. You Only Live Twice (1967) 3*
david bohm
-
- 2929 berichten
- 3205 stemmen
Beetje een eenzijdige Bond dit, steeds dezelfde personages en het gedoe met diamanten. Vrij rommelig ook en met weinig beklijvende scenes. Tweede gedeelte van de film is wat interessanter met de heer Blofeld. Verder ook weinig mooie locaties, het penthouse is nog wel aardig. De sleet lijkt al aardig op de heer Connery te zitten. Ik las overigens ergens dat hij in alle Bond films een toupet draagt.
Redelijk.
hannes64
-
- 1904 berichten
- 4785 stemmen
Voor Jill St John (Prachtvrouw) en natuurlijk 'For old time sake', 4 sterren.
Een van de betere Bondfilms, met opnames in Amsterdam en vele andere locaties natuurlijk.
De achtervolging met de Mustang is top, door de boulevard van Las Vegas.
Is volgens mij nou al de 7de keer dat ik em bekijk...nu dan op blu-ray.
"I didn't know there was a pool down there".
Blijft een classic in mijn ogen.
wood23
-
- 350 berichten
- 243 stemmen
Door deze muziek komen die nostalgische gevoelens weer boven John Barry-Diamonds Are Forever Source Instrumental - YouTube - m.youtube.com
Spacey026
-
- 17 berichten
- 13 stemmen
Daimonds Are Forever is in chronologische volgorde de opvolger van On Her Majesty’s Secret Service (1969). Dit zou je niet zeggen als je allebei de films hebt gezien. Niet alleen is Bond in een heel nieuw decennia beland maar voelt eigenlijk de hele film compleet anders aan.
Voor mij voelt deze film als een gemiste kans aan, aangezien er geen echt vervolg aan het verhaal en toch wel open einde van de vorige film wordt gegeven. Toch kan ik het de producenten niet kwalijk nemen. James Bond is altijd al een ‘product of it’s time’ geweest. Zonder mee te gaan met de trends en wat het grote publiek wou zien was James Bond misschien wel nooit Abraham geworden.
Dat neemt niet weg dat ik Daimonds Are Forever één van de mindere Bonds vind. Sean Connery had duidelijk geen zin meer om zich 100% te geven voor zijn rol. Het verhaal van James Bond die undercover gaat om een diamanten smokkel te onderzoeken klinkt nog interessant maar word naar mijn gevoel maar matig uitgevoerd. Ook kent deze film één van de mindere scores van Barry en zo kan hij er dus ook niet voor zorgen dat de actie scènes nog enigzins spannend worden. De film kan in het rijtje cheesy Bond films net als bijvoorbeeld Octopussy en Moonraker. Deze kant van Bond kan ik zeker waarderen maar ik vind Daimonds maar weinig leuke en charmante elementen bevatten. Één van de weinige scènes die voor mij de moeite waard is is wanneer Bond de bovenste verdieping van ‘The Whyte House’ probeert te bereiken om er vervolgens achter te komen dat Whyte ontvoerd is en dat Blofeld weer aan alle touwtjes trekt.
Verder blijft dit natuurlijk wel James Bond en is het alsnog een genot om naar de charmes van Connery en de prachtige Bond Girls en locaties te kijken.
Black Eagle
-
- 26 berichten
- 1175 stemmen
Matige afsluiter van Connery.
Een tijd terug heb ik een Blu Ray box gekocht van alle Bond films tot SkyFall en gisteren was deze Diamonds Are Forever aan de beurt. De laatste officiële Bond film met Sean Connery en helaas is het niet wat ik gehoopt had. Ik kan me ook niet voorstellen dat Connery er heel trots op is geweest.
Over het geheel weet het gewoon niet aan te slaan. De locaties, onder meer Amsterdam en Las Vegas, zijn wel mooi evenals de achtervolgingen (met slapstick humor) en de theme song van Shirley Bassey. Maar daar blijft het dan ook bij. Het acteerwerk is pover, het verhaal is rommelig, de actie scenes zijn houterig en bovenal saai en ook het einde op het boorplatform had ik meer van verwacht. Je ziet bijvoorbeeld niet eens dat Blofeld doodgaat. Bovendien had ik niet verwacht dat Blofeld opeens weer zou leven, met een kloon, nadat hij in de openings scene werd vermoord. Goed de film is bijna 50 jaar oud maar hier kan je toch niet omheen. Jill St John is wel een goede Bond girl al is ze meer een eye candy. Connery doet het in z'n laatste film als Bond (Never say never again is geen officiële film) best aardig maar ook hij weet de film niet te redden. Ik vond hem er vrij oud eruit zien terwijl hij in 1971 pas 41 jaar was. Charles Gray doet het verdienstelijk als de slechterik, niets meer niets minder. En dan hebben we nog het moord duo mr. Kidd en mr. Wint die wellicht voor wat luchtigheid zorg maar verder niet heel veel toevoegen. Ze lijken bovendien uit een Austin Powers film te komen.
Helaas ging het hierna niet beter want Roger Moore vind ik echt een miscast. Niet dat het een slechte acteur is maar ik vind hem hem gewoon niet bij het actie genre passen. Live and Let Die vind ik dan ook de slechtste bond film ooit. Gelukkig zat er na The Man with the Golden Gun een stijgende lijn in en zijn er vervolgens weinig rampzalige films geweest. Heel misschien Quantum of Solace of de CGI in Die Another Day.
2*
wood23
-
- 350 berichten
- 243 stemmen
Diamonds Are Forever
Diamonds Are Forever is een matige Bondfilm en een beetje een rommeltje. Het verhaal zit niet bijster sterk in elkaar en springt van de hak op de tak. Het begin met Blofeld is erg zwak en eigenlijk komt de film dit nooit meer echt te boven. Las Vegas vind ik ook niet echt een Bondlocatie en het gedeelte in Amsterdam is leuk maar echt spannend wil het ook hier niet worden.
Wat ik wel kan waarderen aan Diamonds is dat het zelf ook wel weet dat het allemaal hartstikke camp is. Er wordt gelukkig geen poging gedaan om iets van een serieuze verhaallijn of personage te introduceren. Sean Connery is iets dikker maar nog wel steeds geweldig op dreef als 007. Dat sommige mensen kunnen zien dat hij er geen zin meer in had vind ik knap. Ik heb het in ieder geval niet gezien. De actiescènes zijn (op één of twee na) niet echt memorabel of spectaculair maar de Bondgirls zijn wel erg goed gecast met de prachtige Jill St. John en Lana Wood. Mr. Kidd en Mr. Wint zijn kleurrijke bad guys maar ik vond dat de makers (en de acteurs) hier een beetje in doorschoten. Het werd op een gegeven moment lachwekkend terwijl er toch wel iets van dreiging moet zijn. Zelfs in een Bondfilm die zichzelf, maar jammer genoeg ook de kijker, niet al te serieus neemt.
Ik heb ook absoluut niet gezien dat hij er geen zin meer in had sterker nog ik heb juist gezien dat hij er van genoot,maar goed ik snap wel dat hij er hierna toch echt mee stopte want als acteur word je tenslotte toch moe van alle heisa er omheen en wil je gewoon andere dingen doen
Fisico (moderator films)
-
- 8353 berichten
- 4697 stemmen
Matige Bondfilm, minste zelfs in chronologische volgorde. Vooral het eerste gedeelte waarbij de diamantenhandel ten voeten uit wordt uiteengezet vond ik het net als Bond zelf bizar dat de Secret Service moet optreden voor zo'n zaak. Verder ook een vrij bizar verloop van de film met de openingsscène met Blofeld om dan in het tweede deel opnieuw bij Blofeld uit te komen. Het tweede gedeelte was gelukkig beter en leek meer op een echt Bondfilm.
Matige verhaallijn dus, maar dat lag niet aan Sean Connery. De actiescènes zijn ook niet geweldig en ook het olijke dodelijke duo komt ook niet echt uit de verf, hooguit komisch, doch meedogenloos zo blijkt. De film mist wat vlotheid en spanning, maar Bond blijft Bond. Al bij al een erg nipte 3,0*.
RikkieD
-
- 194 berichten
- 148 stemmen
Connery heeft betere jaren gekend, maar na Lazenby toch weer blij dat hij terug is. De film is naar mijn mening weer een waardige Bond film en doet denken aan From Russia With Love, niet de beste Bond, maar wel vermakelijk met diverse filmlocaties en avontuur.
Jammer vind ik dat het te lang blijft hangen in Las Vegas. Dat overdreven Amerikaanse spreekt me minder aan. Ik mis het gadgetgehalte. Leuk vind ik (daar is merk ik niet iedereen het mee eens) die twee aparte figuren die mensen koud maken, ik kan het wel waarderen .
Tevens vind ik het jammer dat Blofeld weer een nieuw gezicht krijgt in deze film, zijn snode plannen staan ineens weer helemaal op zichzelf, wat ik ook weer niet aan de rest van de films kan vastknopen.
Enfin, beetje chaotische, maar toch typische, vermakelijke Bondfilm.
Naar mijn mening was deze film dan ook het perfecte moment om de scepter over te dragen naar Roger Moore. Mooie afsluiter van Connery die we na deze film zeker niet zullen missen, maar zijn prestaties in de andere films zeker zullen koesteren.
Persoonlijke tussenstand (niet dat het wat uitmaakt, maa rik deel hem toch ff):
1. Goldfinger
2. From Russia With Love
3. You Only Live Twice
4. Dr. No
5. Diamonds are Forever
6. On Her Majesty's Secret Service
7. Thunderball
Lovelyboy
-
- 3085 berichten
- 2260 stemmen
We werken de James Bond reeks niet chronologisch af en wilden eerst alles met Connery afwerken. Vandaar daar niet eerst Lazenby of Moore maar eerst Diamonds are forever, een film die verre van top blijft maar wel ontzettend vermakelijk.
Bond weer vliegend van start met zijn zoektocht en wraak op Blofeld. Iets dat daarna weer naar de achtergrond verdwijnt met een sinister hitman koppel en diamantensmokkel. Iets dat zich in vliegende vaart en op veel locaties afspeelt, veel personages, een schare fijne en mooie vrouwen en een behoorlijke apotheose.
Super is het echter allemaal niet. Het hele plot met de diamenten en satelliet is niet echt bijzonder. Wat Blofeld nu precies van plan is wordt me ook niet helemaal duidelijk. Bepaalde ontwikkelingen gaan wel erg snel, zoals wanneer Bond van het platform afspringt om met de volgende scene alweer op het cruiseschip te zitten. Bond ziet er daarnaast toch wel oud uit, vooral wanneer hij White bevrijd heeft en in een bruine coltrui loopt met geruit colbert.
De pret mag het echter niet drukken. Diamonds are forever is erg vermakelijk en met een aantal erg mooie vrouwen. Jill St.John wint het weliswaar niet van Auger of Bianchi maar een knappe vrouw is het wel. Net als de rijkbedeelde Lana Wood. Voeg daarbij een heerlijke soundtrack, prima titelsong en vermakelijke Bruce Glover als Mr. Wint, en je hebt heel wat. Diamonds are forever is daarmee niet heel goed te noemen maar wel erg vermakelijk.
wood23
-
- 350 berichten
- 243 stemmen
Hoe rommelig en campy deze film ook is het blijft een uiterst vermakelijke film. Van alle bond films heeft deze het meest onnozele verhaal. Als je deze film met een grote korrel zout neemt dan is het gewoon een fantastische film. Tijdloos top entertainment
wood23
-
- 350 berichten
- 243 stemmen
Zeer leuke bond film altijd al een zwak voor gehad,hele fijne muziek hangt ook een fijne 70's sfeer in voor mij echt jeugdsentiment.
Pre- en sequels
No Time to Die
2021
1.117 reacties
Spectre
2015
810 reacties
Skyfall
2012
2.749 reacties
Quantum of Solace
2008
2.393 reacties
Casino Royale
2006
3.164 reacties
Die Another Day
2002
1.033 reacties
The World Is Not Enough
1999
301 reacties
Tomorrow Never Dies
1997
319 reacties
GoldenEye
1995
472 reacties
Licence to Kill
1989
325 reacties
The Living Daylights
1987
276 reacties
A View to a Kill
1985
333 reacties
Octopussy
1983
279 reacties
Never Say Never Again
1983
284 reacties
For Your Eyes Only
1981
282 reacties
Moonraker
1979
383 reacties
The Spy Who Loved Me
1977
272 reacties
The Man with the Golden Gun
1974
275 reacties
Live and Let Die
1973
305 reacties
On Her Majesty's Secret Service
1969
507 reacties
You Only Live Twice
1967
283 reacties
Thunderball
1965
271 reacties
Goldfinger
1964
361 reacties
From Russia with Love
1963
315 reacties
Dr. No
1962
390 reacties
Gerelateerd nieuws
Critici weinig enthousiast over thriller 'Every Breath You Take' met Casey Affleck
Vijf bekende internationale films die in Nederland zijn opgenomen
James Bond-legende Sean Connery op 90-jarige leeftijd overleden
Bekijk ook
Goldfinger
Actie / Thriller, 1964
361 reacties
Mein Liebster Feind - Klaus Kinski
Documentaire / Biografie, 1999
18 reacties
GoldenEye
Actie / Thriller, 1995
472 reacties
From Russia with Love
Actie / Avontuur, 1963
315 reacties
Dr. No
Actie / Avontuur, 1962
390 reacties
Le Bossu
Avontuur / Romantiek, 1959
5 reacties
Gerelateerde tags
spionamsterdam, netherlandsstrijdsecret organizationsatellitegeheim agentplastic surgerysmokkelmoordextortionlas vegasgeweldmiljonairfingerprintdirt bikecasino ownerold woman murderedhigh divegender disguise post-credits scenemaster villain
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.