Meningen
Hier kun je zien welke berichten hader als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
12 Strong (2018)
Vond het een boeiend verhaal.12 special forces mannen krijgen de opdracht om samen met de noordelijke alliantie de Taliban te verdrijven. Dit verborgen verhaal aan het begin van de Afghaanse oorlog is lang onder de pet gebleven om overduidelijke redenen. Niets eraan wordt onderbelicht of overbelicht. De rol van Kapt. Mitch door Chris Hemsworth was uitstekend. Hij wil duidelijk van zijn Avenger image af, en dat gaat hem goed af. We zullen hem meer gaan zien. Een acteur in de lift. De cast rondom hem heen was perfect gekozen. De stoïcijnse Michael Shannon en de grappenmaker Michael Peña die echt aanwezig waren toen het moest. Vond het een goede representatie wat ze toen deden.
Alita: Battle Angel (2019)
Een fantastische manga interpretatie. Nu vol met CGI en echte personen. De hoofd karakter Alita in CGI komt perfect over. Hoe je dat kan doen in een scene met trackers over je hele lichaam is wel indrukwekkend. En dan een CGI schil erover zetten..... Verhaal lijkt op Elysium, maar in een andere setting. Film blijft overeind staan. Wanneer ze "herboren" wordt is ze nogal naïef, maar leert snel. Totdat er herinneringen naar boven komt van een "vorig" leven. Een erg vermakelijke en goede film. Meer van dit. Top!
Was totaal verbaast dat het geregisseerd werd door Robert Rodriquez. Mijn favoriete regisseur die samen werkte met Quentin Tarantino. Briljant met from dusk till dawn, machete enz. enz. Is nu een andere weg ingeslagen, en ik verwacht meer van hem.
Brightburn (2019)
Erg leuke film. Het is wat anders dan de gebruikelijke superhelden. Een deel van het verhaal is wel gejat van DC met hun superman. Hoe zit het dan met de rechten? Het lijkt een independent film, maar ik zie wel Marvel in de aftiteling. Is dit een sneer naar DC? En waar past het in de DC of MC universe? Ik denk dat niemand zit te wachten op een anti superhelden reeks die alleen dood en verderf zaaien. Zie het wel als een stuk kritiek tov de DC en MC helden.
Camino: A Breaking Bad Movie, El (2019)
Een totaal gehypte film. Voegde totaal niks toe. Zelfs als alleen staande film is het waardeloos. Op einde rijdt hij de zonsondergang tegemoet, net als in de serie. Het werd ook nergens echt spannend.
Carter (2022)
Alternatieve titel: 카터
Carter.. wat kan ik erover zeggen? Spektakel film op zeker. Aan het begin waan je je in een soort van 50x over de top gaande John Wick film. Wordt al heel erg snel belachelijker, maar hee daar blijft het echt niet bij! Gedurende de film (die veel te lang duurt) zie je alle Hollywood films al langs komen; Mission Impossible. Politieke intriges die complete onzin zijn; Indiana Jones, Back to the future, War Z. Die lijst is echt heel lang.
Vond eerst dat de Koreaanse versie van Hollywood konden rivaliseren en op een zekere hoogte kunnen ze dat ook echt. Hollywood staat nu op slot. Wat meer kunnen zij nog meer verzinnen?
Iets waar de Koreanen geen last van hebben. Neem de ultieme kaskraker maar zoals die Squid Games maar eens. Een waar kunstwerk en een bewijs dat ze het ook echt kunnen. Wondering Earth was ook zo'n film. Totaal anders dan een rampen film die de Amerikanen konden verzinnen zoals 2012 en soort gelijke films. Neig nu naar meer Koreaanse films. Taal maakt me geen reet uit. Alles is toch wel ondertiteld.
Deze film? Puur slecht, gaat te lang door en al die verwijzingen naar andere films? Nee. Byung-gil Jung, Schrijver en regisseur heeft het niet goed begrepen. Deze film is een echte gruwel die de Koreaanse film industrie totaal niet waard is. Ga je rond lopen met een kind die veel later iedereen aansteekt met haar z.g. ziekte, maar de hoofdrol speler die niet ingeënt is heeft er totaal geen last van. Stoort het bezopen verhaal echt wel. Vanaf het begin al. 100 mensen die iemand in een sauna aanvalt, en hij komt er als enige met wat kleine verwondingen er vanaf? Ongeloofwaardig als de pest. De scene op zich was wel spectaculair maar eenmaal aan het einde. Zakt alles weer in elkaar..... Op naar het volgende ongeloofwaardige chapter.
Mijn persoonlijke mening? Film is niet eens een 0,1 waard. Het is jammer dat we niet lager dan nul kunnen gaan. Netflix heeft hiermee totaal gefaald. Een werkelijke filmimatische niks en een grote faal. Kon niet wachten totdat de film eindelijk eindigde. Geen Cinema stuff. Maar dit is mijn mening. Wil je het zien? Be my guest. Ik hou je absoluut niet tegen......
Collision Earth (2020)
Deze film is gewoon belachelijk voor woorden. Nog nooit zo'n goedkope troep gezien. Valt zelfs buiten de Z-films, zo slecht. 25% van de film bevat echte flyby beelden. Het is dat een waardering van -1 niet kan, want ik zou deze film waarderen op -10.
Extraction (2020)
Een bijzonder staaltje van Netflix. De hele kwaliteit doet zich niet onder voor een Hollywood productie. Chris laat zien dat dit genre voor hem ook geen moeite kost. Speelt de keiharde huurling met een missie. Deze acteur die we namelijk veelal van de Marvel reeks Thor kennen laat zien dat hij tot meer in staat is. Ik denk dat we hem meer gaan zien in diverse films. Ik vond deze film verrassend goed. Hoop dat Netflix meer van deze goede kwaliteit films gaat maken.
Extraction II (2023)
Alternatieve titel: Extraction 2
Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)
Alternatieve titel: Hobbs and Shaw
Een zeer goede actiefilm. 2 agenten die in het begin niet elkaar luchten en zien worden gedwongen samen te werken om een apocalyptische virus te vinden. En dat gaat niet zonder slag of stoot, omdat een duivelse organisatie ook dit wil.(Goede rol van Elba!!) Leuk scenario met veel goede actie. Ik heb me vermaakt. De rol van Mirren was net zo gek als die in Red. Was verbaast dat Reynolds ook mee deed in zo'n kleine rol.
Ik hoop dat die hele F&F franchise nu eindelijk is afgelopen, want het concept raakte plat geslagen. En deze film had totaal niks met F&F te maken. Desondanks is de chemie tussen Johnson en Stathman is goed genoeg voor een vervolg met de naam Hobbs & Shaw.
Future World (2018)
Zelfs Lucy Liu, Mila Jovovich, Snoop Dogg en James Franco redden deze film niet. Ritje heen en weer in een 3 in een dozijn Mad Max omgeving. En deel speelt af in de woestijn. Nergens lijkt de hoofdrol speler dorst te hebben. Een paar huizen met een paar mensen is ook niet overtuigend, laat staan die paar raiders. Zeggen alleen dat ze menselijke vet gebruiken als brandstof, en daar blijft het dan bij. Oeh scary... Alle niet James Franco acteurs spelen als ze nog 1 dag over hebben voor hun shooting.
Het verhaal is zeer zwak en verdient niet eens de titel B-film. Zonde van je tijd.
Goldene Handschuh, Der (2019)
Alternatieve titel: The Golden Glove
Een echt hele goede film. Het gevoel van die tijdsgeest is echt perfect uitgevoerd. Ranziger kon het niet worden in die pauperwijk waar de prostitutie welig tierde. Het cafe werd bevolkt door overtuigende personages. Qua acteurs verdienen ze allemaal een prijs. De personages en verleden kwam echt tot uiting. Ze hebben veel moeite gedaan om de zolder van Honka zo realistisch uit te laten zien. (mbv de foto's van toen) Honka kwam erg goed over als een simpele ziel. Liet zich leiden door fantasie en veel drank. Verstopte de lijken in zijn eigen huis. Hij was niet echt een bewuste berekenbare seriemoordenaar. Deed veel slechte dingen onder de invloed van drank. De bewuste acteur van Honka. Pas 23 jaar? Ik was totaal verbaast! Dit laat zien waartoe de Duitsers in staat zijn. Wat dat betreft meer van deze kwaliteit. Een dikke 5.0; helemaal verdient.
Hell House LLC (2015)
Weer een goedkope suspense "horror" volgens het Blair Witch project concept. Ik zou het niet horror willen noemen. Gebruiken een smartphone die alle kanten opgaat. Het enige wat er in voorkomt zijn verwachtingen. We zien o.a. een persoon verdwijnen in een belachelijke scene. Onder de dekens duiken? Werkelijk. Zoveel doden in het verleden en niemand rent na de eerste verdwijning gillend het huis uit. Totaal ongeloofwaardig. Bagger suspense film. Kijk naar een clown en na 1 minuut kijken ze weer en zijn hoofd is gedraaid. Vragen constant aan elkaar hoe dat kan. Alles is gewoon een goedkope illusie. Meer suspense dan horror. Maar gauw afgezet.
Hellboy (2019)
Dacht eerst dat het een vervolg was van Hellboy II. Zag toen ik de bloedmooie Milla Jovovich, vervolgens geen Ron Pearlman meer. Dacht hûh? Pa was vervangen door Ian McShane. Langzaam kwam ik tot het besef dat dit niet een Amerikaans versie was, maar een Britse versie. Blijkbaar zijn de rechten van de naam verkocht aan de Britten. Vervolgens gaan ze met deze Hellboy ermee over de top waardoor de Amerikaanse versie nogal tam uitziet. Dat vond ik heel plezierig. Aan het einde is te zien dat aquaman er ook erbij komt, dus een vervolg blijft dus niet uit. Vond alles een zeer goede twist.
Hong Hai Hang Dong (2018)
Alternatieve titel: Operation Red Sea
Op zich een goede film. maar waarom hebben ze een mogelijke Amerikaanse scenario ver-Chineest is mij een raadsel. Dat maakt de hele film al ongeloofwaardig. Maar blijkbaar vinden ze deze kopie scenario daar geen probleem. Amerikaanse schepen en zetten een chinees stempel erop, en hop Chinese schepen.
OK. Afgezien van dat feit is het wel een goede film. Mooie beelden en goede actie. Uitkijken wel waardig. Nergens me verveeld.
Im Westen Nichts Neues (2022)
Alternatieve titel: All Quiet on the Western Front
Echt een draak van een "film" De vreselijkheid wordt ineens verruild met het platteland als een individu? Je had niks te willen. In de loopgraaf anders was je een deserteur! Je was dan nummer 1 om geëxecuteerd te worden. Wat was het idee van de filmmaker? Je bleef in je loopgraaf gewoon. Geen uitstapjes. Als je werd bevolen op eruit te gaan, dan moest je dat gewoon doen. Kannonenvoer was een term die uit deze oorlog voortkwam. Waar was die aandoening van shellshock, gevolgen van gas door beide zijden, en de mijnwerkers die bezig waren om elkaar op te blazen om maar een paar 100 meter terrein te boeken? Je gaat met niet vertellen dat dit alleen de Engelsen dit overkwam.... Shellschok. Zij hebben er uitvoerig onderzoek ernaar gedaan, gedocumenteerd en gefilmd. En dit overkwam de Duitsers dan niet? Heb zitten te knarsetanden. Verkeerd beeld deze "film" totaal buiten enige realiteit. En oh ja.... Nijna vergeten.... De hoofdpersoon gaat aan het einde dood. Nou nou. Normaal vindt je einde ergens in een krater totaal uiteengereten. Dat wilde de regisseur je dan weer niet laten zien. Tere zieltjes en niemand gaat daar naar kijken.
Wat is de waarde van deze film dan? Alleen maar een zoete variant op "It's all quit on the western front"? Want deze "film" wijst zijn vinger er echt naar. Nu eens Gôh van de andere kant. Zoetsappig deze "film" Netflix slaat de plank totaal mis. 2017 probeerde het ook. Maar niemand kan de totale waanzin en de achterlijkheid en de gruwelijkheden echt in beeld brengen nu. In het verleden kon men dat wel...... Was alles "nog vers en "gewoon" "
Nu 108 jaren later? Let wel. Ik zeg niet dat er een film moet komen waarbij het bloed tegen de camera spat. Nee. Die oorlog liet de mensheid gruwelijkheden zien die een les zouden zijn.
Die les werd snel vergeten tot op de dag van vandaag.
Lazarat (2019)
Alternatieve titel: The Brave
Vond het een verbazend goede film. Roemenië? Dat verwacht je toch niet. Het is keiharde politie/criminele film die Hollywood waardig zou zijn. (Hollywood heeft er wel in meegewerkt) Het verhaal was zo duidelijk als wat, en de acteurs deden het niet bepaald slecht.
Het is wel een diarree van geweld. Aan het einde vond ik het wel een beetje ongeloofwaardig worden. Vallen zoveel agenten met kogelvrije vesten om. Niet iemand die gewond raakt. Zelfs als je armor piercing bullets zou gebruiken, is de precisie ongeloofwaardig. Verder vond ik het opgraven van Armand een minpunt. Er zijn andere acteurs die het beter doen. Dit hebben ze gedaan om aansluiting te vinden met de filmwereld. Vindt ik daarom wel een dikke 3 waard. Geen enkel moment gaat het je vervelen.
Er komen meer professionele films uit de regio. Vond Börsü ook zo'n film. Turkse film, met diepgang in de personages.
Manson Family Massacre, The (2019)
Een echt warrige film. Dacht dat we het initiële begin en einde van die moorden zouden zien. Maar in plaats van dat zien we twee verhalen; huidig en verleden. Er wordt te pas en onpas heen en weer geswitcht. Het heden blijft redelijk lineair, Maar het verleden schijnt een aaneenschakeling van incidenten te zijn. Als je niet weet wat ze gedaan hebben dan kom je er niet achter de tijdlijn. Het is steeds bam.. bam... Je komt er niet achter wat hun dreef. Dat de leider gestoord was was wel duidelijk in het begin. Het verleden had totaal geen diepgang. In dat opzicht heeft de film totaal gefaald. Het feit dat het bewuste huis steeds bij een oude foto bleef helpt ook niet echt. Overslaan deze rommel. En miezerige 0.5.
Marvels, The (2023)
Marvelfilm met 3 vrouwen. Vond de film werkelijk een dieptepunt uit de Marvel reeks. Het lijkt erop dat alle goede Marvel schrijvers zijn opgestapt of uitgeblust met als resultaat deze film. Dat Marvel gaat voor vervolg films weten we al uit het verleden. Dit is dus een vervolg op Captain Marvel. De begin van de film wordt beheerst met allerlei switches zonder reden. Verwarring alom. Met als echte dieptepunt van die planeet waar een musical begint alsof die is verzonnen door Joop Endemol. Het overlijden van Stan Lee maakte niet uit kwam altijd in elke Marvel film als eerbetoon. Had niets te maken met scripts die door anderen zijn geschreven.
Het lijkt alsof het MCU niks meer kan verzinnen. Kunnen het wel met de reeks van The Guardians Of The Galaxy. Muziek en humor zijn daarin altijd goed. Echt het DCU staat niet stil. Die blijft doorgaan met goede films. Na het verlaten van het MCU door Robert John Downey jr. lijkt die reeks tot een stop gekomen te zijn. In deze film speelt Nick Fury ook geen fantastische rol. Af en toe zien we hem wel.
Vond deze film een aanfluiting van het MCU. Nog net geen bagger.....
Oost, De (2020)
Alternatieve titel: The East
Het was een redelijk goede film. We gingen erheen om Indië na de Japanse bezetting terug te halen zoals het voor de oorlog was. Land was vol onrust, en had genoeg van bezetters. Wat men deden met de burgers in de dorpen was wel (lijkt het) bizar. Alleen een naam was genoeg. In Vietnam was een verdenking of vermoeden al genoeg. Daar win je geen zieltjes mee. Misschien is deze kant van het verhaal te lang weggemoffeld.
Operacja: Soulcatcher (2023)
Alternatieve titel: Soulcatcher
Polen wil de actiefilms van Hollywood achterna. Wat een puin is dit zeg. Verhaal is nietszeggend. Doel is een wapen waarvan niemand kan vertellen wat het doet. (Maakt het zombies?) Allerlei partijen. Politici, geheime diensten, soldaten, Interpol, criminelen enz. enz. Enige wat ze doen is mekaar overhoopschieten. Onsamenhangend verhaal. Oh ja... Laten we Afrikaanse geïnteresseerde partij erbij betrekken. Chaos was al compleet. Erger kon het niet wonder. Held die miraculeus iedere keer weer zo fris is als een hoentje ten tonele verschijnt. Totale overkill aan schietpartijen. Baggerverhaal is flinterdun. Echt een no-brainer.... Was blij dat over was. Een keer, maar nooit weer. Poolse filmindustrie kan beter. Hebben ze ook bewezen!
Netflix deed het beter met Extraction 1 & 2. Bioscoopwaardig met een goed verhaal. Waarom kon dat hier niet? Schaam je Netflix......
N.B. Zat er kritiek in de film? Machthebber met een verdachte Duitse adelaar als symbool? Eigen bevolking wil opzetten om zo aan de macht te kunnen blijven.... Alles is fictief toch?....
Polar (2019)
Een erg vermakelijke film. Mads Mikkelsen speelt echt een goede rol als ijskoude huurmoordenaar kort voor zijn pensioen. Vond het echt afknapper dat ze voor de rol van baas voor Matt Lucas (Little Britain) hebben gekozen. Dat maakte zijn rol echt belachelijk. Heb eerst een andere film gezien, en besefte dat Polar een prequel was. Het verhaal is hetzelfde. Een vrouw verongelukt tijdens een sneeuwscooter reis.Hij (de huurmoordenaar) neemt haar in huis in zijn afgelegen hut in het noorden om op te knappen. Ik kan die film niet meer terug vinden wat ik vreemd vindt.
Shadow in the Cloud (2020)
Chloë Grace Moretz. Zeer herkenbaar als bad-ass uit Kick-Ass 1 en 2. Je ziet dit weer ook terug in deze film. Vol met spanning van A tot Z, maar de herkomst van dat monster is super vaag gedurende de hele film. Het is gewoon een side plot met geen verklaring van hoe, waar en wat. En daar faalt de film ermee. Opeens was daar een..... Wat hij met het kind zou doen? Onduidelijk. Alles wordt overgelaten aan het publiek en hun opinie. Zal natuurlijk slecht zijn... Vaag verhaal verder.
Siberian Sniper (2021)
Alternatieve titel: Рядовой Чээрин
Een goede film ondanks dat hij van Russische origine is. Iedereen spreekt gelukkig hun eigen taal; Russen, Russisch en de Duitsers Duits. In sommige films vergeten ze dat nog wel eens. WOII. Twee loopgraaf fronten; Duits en Russisch. Beiden kant lijden aan tekorten zeker aan de Russische zijde. Duitsers hebben genoeg voedsel en bekwame scherpschutters. Die aan de Russische zijden zijn dood of niet bekwaam. De Russen proberen met manschappen hun front aan te vullen maar gaat al snel mis als de Duitse luchtmacht een groot deel van de wagens onder vuur neemt. Een Aziatische jager uit Siberië overleeft en voegt zich bij de mannen in de loopgraven. De man is door zijn jachtervaringen in het Siberische bos, blijkt (waar hij op wilde dieren jaagt voor voedsel) een groot voordeel te zijn voor de manschappen. De strijd om de linies barst los.
Onduidelijk is of dit gebaseerd is op werkelijkheid of fictie.
Slender Man (2018)
Dit was een run of the mill teenage scare film. Zoals Kruger, Jason en The ring. Had meer raakvlakken met de laatste; i.p.v. een VHS tape was het social media. Je wist al snel genoeg; iedereen gaat er aan. Slender man kwam niet verder dan een suggestie in iedereens hoofd. Verder een totale flop in het genre. Een 1.
Tenet (2020)
Eerlijk gezegd vond ik het een film die van te voren veel te veel gehyped werd. De fragmenten bestonden alleen uit de spannendste scènes. Het viel me tegen van Nolan! Werd erdoor behoorlijk teleurgesteld.
De film bestaat alleen maar uit een spannend begin en een spannend einde. Er tussen was het eigenlijk een soort cop and robber verhaal. Alleen maar bedoeld om de boef te pakken. (en te verklaren) Duurde veel te lang.
Het einde was wel op een leuke manier complex. Troepen die zowel voorwaarts gingen in tijd, en troepen die achterwaarts gingen in tijd. Qua editten een heftige taak. Twee beelden samen laten smelten.
Al met al redde dit de film niet echt; 2,5. Er had veel meer in kunnen zitten.
Walden (2023)
Verrassende goede film met een uitstekend script en verhaal. Geen actiefilm. Walden is een stenograaf bij een rechtbank en zie met lede ogen hoe sommige mensen de dans ontspringen. Na een vervelende diagnose in het ziekenhuis kan hij daar niet meer tegen en gaat hij zelf er wat aan doen. Je ziet hem afglijden tot een vigilante die ook de dans ontspringt.
Werk ohne Autor (2018)
Alternatieve titel: Never Look Away
Vond het een adembenemend en zeer mooie en verrassende film. Zeker de 3 stukken waar je de zeitgeist kan proeven. Kurt en anderen lopen als een rode draad erdoor heen. Verdient die 3 uur lange zit. Eenmaal gestart kon ik niet meer stoppen met kijken. Die levensloop van Kurt draagde de film. Dit schilder talent kwam al vroeg naar boven maar moest in die 3 stukken wel zijn draai vinden. Vooral in het westen was dat voor hem een hele opgave.
De acteur Sebastian Koch in zijn rol van Herr Professor Seeband was echt briljant. Een eng nek van de hoogste orde. Hij haalde gedurende de film het bloed constant onder mijn nagels vandaan zelfs haat. Nou niet veel acteurs kunnen dat teweeg brengen. Was beter geweest dat hij op het einde werd opgepakt.
Daarom een dikke 4.
Zashchitniki (2017)
Alternatieve titel: Guardians
De Russische variant op de Marvel reeks van de Avengers. Natuurlijk een beer zoals moeder Russia ook wel bekend staat. Film is matig, maar wel leuk om te kijken wat zij ervan gemaakt hebben. Meer niet. Rusland is nu eenmaal anders dan Amerika. Het was ook niet echt een blockbuster.