• 8.978.862 stemmen

Ontwikkeld door: Tim Burton, Miles Millar en Alfred Gough

Met onder meer: Jenna Ortega, Catherine Zeta-Jones en Christina Ricci

Release datum: woensdag 23 november 2022

Plot Wednesday

De serie vertelt het verhaal van Wednesday Addams als studente aan de Nevermore Academy waar ze poogt om haar opkomende paranormale gaven onder de knie te krijgen. Ondertussen probeert ze een monsterlijke moordpartij die de plaatselijke stad heeft geterroriseerd te dwarsbomen, en het bovennatuurlijke mysterie op te lossen waarin haar ouders 25 jaar geleden verwikkeld waren - en dat alles terwijl ze met haar nieuwe en zeer verwarde relaties in Nevermore moet omgaan.

Tamara Novak

Enid Sinclair

Bianca Barclay

Meningen over Wednesday

woensdag 7 december 2022
Wednesday seizoen 1 Goede serie, leuke spin-off van The Addams Family. Dit is vooral heel sterk door de typische Tim Burton-sfeer en muziek. Beetje gothic, duister en volwassen. Toch miste ik hier wel de typische Addams Family luchtigheid en personages. Ja, ze hebben allemaal een bijrol maar je ziet ze nauwelijks. Catherine Zeta-Jones is subliem als Morticia en wat is ze toch nog altijd een prachtige vrouw. Veruit de beste bijrol. Aan deze Gomez kon ik niet zo goed wennen, geen beste vertolking van Luis Guzmán. Jenna Ortega is gelukkig wel een waardige hoofdrolspeelster die haar rol erg goed neer zet, waardoor je wel vlot door de afleveringen heen gaat. Plotinhoudelijk wist het me niet altijd even hard te boeien. 3,5*
avatar van james_cameron

james_cameron

donderdag 8 december 2022
Wednesday seizoen 1 Meer Harry Potter dan Addams Family, maar verrassend onderhoudend en voorzien van een leuk plot en sympathieke personages. Jenna Ortega is perfect gecast in de hoofdrol. Bepaalde verhaalelementen komen er helaas een beetje bekaaid af, met name de rest van de familie Addams. Tekenend is in dat opzicht dat de enige aflevering waarin ouders Gomez en Morticia centraal staan, You Reap Whay You Woe, de minste uit de reeks is. Afgezien daarvan een prima serie, waar ik wel een tweede seizoen van wil zien.

korenbloem02_tv

dinsdag 20 december 2022
Wednesday seizoen 1 begint wel leuk, maar eindigt al snel in de 15 in dozijn highschool supernatural detective.
avatar van Black Math

Black Math

maandag 23 januari 2023
Wednesday seizoen 1 Een beetje gemixte gevoelens heb ik over deze serie. De hoofdrolspeelster zet een prettig stoicijnse Wednesday Addams neer (sowieso vind ik alle Addamsrollen behalve Fester goed ingevuld), maar de hele standaard beestenboel van weerwolven en meerminnen etcetera die erbij gehaald wordt spreekt me minder aan. Misschien is mijn beeld van de Addams family mis, maar ik had altijd het idee dat men het altijd een beetje in het midden liet of ze nu echt levende mensen zijn of toch eigenlijk niet. Door duidelijk te maken dat ze toch gewoon mensen zijn, terwijl er aan de andere kant de typische mythische figuren zoals weerwolven een rol krijgen, gaat het mysterie er voor mij een beetje af. Tel daarbij een moordmysterie op (waarom interesseert dat Wednesday eigenlijk?) wat eigenlijk best voorspelbaar is alle duidelijke verdachten zijn het natuurlijk niet, Christina Ricci's karakter speelt in het grootste gedeelte van de serie geen enkele essentiële rol, dus natuurlijk blijkt zij de dader te zijn, en het voelt voor mij niet bevredigend aan. 2*.