• 8.614.105 stemmen

Release datum: 30 november -1

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Wednesday

De serie vertelt het verhaal van Wednesday Addams als studente aan de Nevermore Academy waar ze poogt om haar opkomende paranormale gaven onder de knie te krijgen. Ondertussen probeert ze een monsterlijke moordpartij die de plaatselijke stad heeft geterroriseerd te dwarsbomen, en het bovennatuurlijke mysterie op te lossen waarin haar ouders 25 jaar geleden verwikkeld waren - en dat alles terwijl ze met haar nieuwe en zeer verwarde relaties in Nevermore moet omgaan.

imageimage

Meningen over Wednesday

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

woensdag 7 december 2022
Wednesday seizoen 1 Goede serie, leuke spin-off van The Addams Family. Dit is vooral heel sterk door de typische Tim Burton-sfeer en muziek. Beetje gothic, duister en volwassen. Toch miste ik hier wel de typische Addams Family luchtigheid en personages. Ja, ze hebben allemaal een bijrol maar je ziet ze nauwelijks. Catherine Zeta-Jones is subliem als Morticia en wat is ze toch nog altijd een prachtige vrouw. Veruit de beste bijrol. Aan deze Gomez kon ik niet zo goed wennen, geen beste vertolking van Luis Guzmán. Jenna Ortega is gelukkig wel een waardige hoofdrolspeelster die haar rol erg goed neer zet, waardoor je wel vlot door de afleveringen heen gaat. Plotinhoudelijk wist het me niet altijd even hard te boeien. 3,5*
avatar van james_cameron

james_cameron

donderdag 8 december 2022
Wednesday seizoen 1 Meer Harry Potter dan Addams Family, maar verrassend onderhoudend en voorzien van een leuk plot en sympathieke personages. Jenna Ortega is perfect gecast in de hoofdrol. Bepaalde verhaalelementen komen er helaas een beetje bekaaid af, met name de rest van de familie Addams. Tekenend is in dat opzicht dat de enige aflevering waarin ouders Gomez en Morticia centraal staan, You Reap Whay You Woe, de minste uit de reeks is. Afgezien daarvan een prima serie, waar ik wel een tweede seizoen van wil zien.