• 8.614.105 stemmen

Wednesday - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Wednesday

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur

Ontwikkeld door: Tim Burton, Miles Millar en Alfred Gough

Met: Jenna Ortega, Christina Ricci en Catherine Zeta-Jones

Datum van release: woensdag 23 november 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Wednesday

De serie vertelt het verhaal van Wednesday Addams als studente aan de Nevermore Academy waar ze poogt om haar opkomende paranormale gaven onder de knie te krijgen. Ondertussen probeert ze een monsterlijke moordpartij die de plaatselijke stad heeft geterroriseerd te dwarsbomen, en het bovennatuurlijke mysterie op te lossen waarin haar ouders 25 jaar geleden verwikkeld waren - en dat alles terwijl ze met haar nieuwe en zeer verwarde relaties in Nevermore moet omgaan.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. Wednesday's Child Is Full of Woe

23 november 2022 (45 minuten)

Als Wednesday van school wordt gestuurd door een heerlijk gemene grap, sturen haar ouders haar naar de Nimmermeer Academie, de kostschool waar ze verliefd op elkaar werden.

2. 2. Woe Is the Loneliest Number

23 november 2022 (45 minuten)

De sheriff ondervraagt Wednesday over de vreemde gebeurtenissen van die avond. Later moet Wednesday het opnemen tegen een felle rivaal in de moordende race om de Poe-beker.

3. 3. Friend or Woe

23 november 2022 (45 minuten)

Wednesday stuit op een geheim genootschap. Op Contactdag ontmoeten de outcasts van Nimmermeer de normies van Jericho in Pelgrimwereld. Wil er iemand toffees?

4. 4. Woe What a Night

23 november 2022 (45 minuten)

Wednesday vraagt Xavier mee naar het Rave'N-bal, wat Tylers jaloezie aanwakkert, maar Thing heeft iets in petto. Ondertussen houdt Eugene de grot in de gaten.

5. 5. You Reap What You Woe

23 november 2022 (45 minuten)

Tijdens Oudersweekend graaft Wednesday in haar families verleden en zorgt er per ongeluk voor dat haar vader wordt gearresteerd. Enid voelt zich onder druk gezet om te 'wolven'.

6. 6. Quid Pro Woe

23 november 2022 (45 minuten)

Wednesday's vrienden organiseren een verrassingsfeestje voor haar verjaardag. Zij zou veel liever de miserabele gelegenheid markeren door de moorden op te lossen.

7. 7. If You Don't Woe Me by Now

23 november 2022 (45 minuten)

Oom Fester komt op bezoek en deelt zijn theorie over het monster. Wednesday aanvaardt met tegenzin een afspraakje met Tyler bij Crackstones Crypte.

8. 8. A Murder of Woes

23 november 2022 (45 minuten)

Wednesday raakt in de clinch met directeur Weems, maar dat is nog maar het begin van haar problemen. Om een oud kwaad te bestrijden, heeft ze de hulp van al haar vrienden nodig.

Alle Acteurs en Actrices

Thing

Larissa Weems

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Luis Guzmán vind eigenlijk een totale miscasting. Die is ongeschikt voor de rol van Gomez Addams. En al helemaal als je de originele Addams Family bekijkt. Dan hadden ze beter Antonio Banderas of een andere acteur kunnen nemen.

scorsese

Eerste 2 afleveringen gezien. Krijg wel Harry Poter vibes.

umbra

Heerlijke fantasy serie, met een zalige Jenna Ortega in de huid van Wednesday Adams, love her en de serie in zijn geheel

avatar van Esteban

Esteban

mcdaktari schreef:

Deze opmerking al vaker opgemerkt her en der. M'n verwijst dan vaak naar vorige verfilmingen bijvoorbeeld, omdat die interpretatie van Gomez in hun hoofd zit. Maar de casting gebeurde voornamelijk met zicht op het échte bronmateriaal, en dat zijn nu eenmaal de comics. In dat opzicht is Guzmán qua uiterlijk net een bijzonder goede keuze, de beste tot nu toe zelfs, en iemand als Banderas eigenlijk helemaal niet. Gomez is niet die redelijk goodlooking smooth guy, hij is een dikkerdje met een lelijke tronie.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Spacejet schreef:

Toch vind ik Guzmán niet de juiste acteur voor die rol. Als je de originele zwart wit serie ziet dan is het ook een totaal ander type. Guzmán hadden ze dan nog beter de rol van uncle Fester kunnen laten spelen

avatar van Esteban

Esteban

mcdaktari schreef:

Als je de originele zwart wit serie ziet dan is het ook een totaal ander type.

Inderdaad, en dat strookt niet met het bronmateriaal. Persoonlijk heb ik liever dat ze daar trouw aan blijven, dat is immers hoe ze daadwerkelijk zijn. De recente animatiefilms deden het op dat vlak nog het best qua character-design. Nog niet gezien trouwens.

avatar van Tonrotterdam

Tonrotterdam

Emre2002 schreef:

Een FLOP! serie

Je bijdrage is anders ook een FLOP e

umbra

Van begin tot eind zeer vermakelijke en boeiende serie. Deze kan zonder moeite los vd film gezien worden, gewoon ijzersterk op zichzelf. 9/10.

avatar van Night owl

Night owl

Erg leuke serie! In het begin even wennen en aftasten, maar dan toch het voordeel van de (kleine) twijfel geven.. en dan zit je er helemaal in Wees alert op de 'knipogen' naar de oorspronkelijke films en series. De muziekstukjes zijn ook passend. Verhaal is pakkend.

Alleen aan Morticia en Gomez kon ik niet helemaal wennen. De Morticia in de 90erjaren films was wederom vele malen beter. Maar deze loopt de hele tijd te overacteren en te gniffelen.

Ook Gomez is niet super uitgekozen.. ik weet dat ze het meer enten op de comics, maar zelfs daarin is hij niet zo dik en grofgebouwd als deze. Ook zijn stem heeft niet echt wat het moet hebben. Maar goed, afgezien van dat is het allemaal leuk bedacht. Wednesday zelf vind ik wel sterk.

Inderdaad in het begin ook een redelijk Harry Potter gehalte.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Goede serie, leuke spin-off van The Addams Family. Dit is vooral heel sterk door de typische Tim Burton-sfeer en muziek. Beetje gothic, duister en volwassen. Toch miste ik hier wel de typische Addams Family luchtigheid en personages. Ja, ze hebben allemaal een bijrol maar je ziet ze nauwelijks. Catherine Zeta-Jones is subliem als Morticia en wat is ze toch nog altijd een prachtige vrouw. Veruit de beste bijrol. Aan deze Gomez kon ik niet zo goed wennen, geen beste vertolking van Luis Guzmán. Jenna Ortega is gelukkig wel een waardige hoofdrolspeelster die haar rol erg goed neer zet, waardoor je wel vlot door de afleveringen heen gaat. Plotinhoudelijk wist het me niet altijd even hard te boeien.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Emre2002 schreef:

Een FLOP! serie

Ik ben een enorme tegenstander van die woke kneusjes die vandaag de dag nogal aanwezig zijn, maar wat is precies woke aan deze serie? Heb er niks van gemerkt.

avatar van horizons

horizons

Inderdaad erg weinig "woke" aan. En rollen worden best goed vertolkt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Meer Harry Potter dan Addams Family, maar verrassend onderhoudend en voorzien van een leuk plot en sympathieke personages. Jenna Ortega is perfect gecast in de hoofdrol. Bepaalde verhaalelementen komen er helaas een beetje bekaaid af, met name de rest van de familie Addams. Tekenend is in dat opzicht dat de enige aflevering waarin ouders Gomez en Morticia centraal staan, You Reap Whay You Woe, de minste uit de reeks is. Afgezien daarvan een prima serie, waar ik wel een tweede seizoen van wil zien.