• 8.978.849 stemmen

Avontuur / Fantasy | 1 seizoen
1 seizoen

Status: Geannuleerd

Genre: Avontuur / Fantasy

Ontwikkeld door: Jonathan Entwistle, Jon Kasdan, Kathleen Kennedy, Michelle Rejwan, Ron Howard en Wendy Mericle

Met onder meer: Warwick Davis, Ruby Cruz en Ellie Bamber

Release datum: woensdag 30 november 2022

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

Plot Willow

Serie die zich decennia na de gebeurtenissen in de originele film 'Willow' afspeelt. Hier worden geheel nieuwe personages geïntroduceerd in het al bekende, betoverde rijk van feeën, de tweekoppige Eborsisk-monsters, en natuurlijk wederom de held Willow Ufgood. Een aspirant-tovenaar uit een dorpje te Nelwyn en een klein meisje dat voorbestemd was om de verscheidene rijken bijeen te brengen volbrachten ooit samen het doel om een boze koningin te vernietigen en de donkere krachten te verbannen. Nu gaat het avontuur verder in de magische wereld waar tovenaars, trollen, en andere mystieke wezens harmonieus samenleven. Een groep onwaarschijnlijke helden moet nu op een gevaarlijke queeste, op weg naar plaatsen ver van hun thuis, waar ze hun eigen innerlijke demonen moeten trotseren en samen moeten werken teneinde hun wereld te redden.

Komt er een Willow seizoen 2?

Meningen over Willow

avatar van rcuppen79

rcuppen79

donderdag 1 december 2022
Willow seizoen 1 Willow uit 1988 is voor mij toch wel 'holy ground'. Als kind van 8 zag ik die destijds in de bioscoop en het is zonder twijfel mijn favoriete film uit mijn jeugd. Dat gezegd hebbende, zat ik niet echt te wachten op een vervolg. Het verhaal had een prima afsluiting en om daar ruim 30 jaar later nog een vervolg aan te breien, pakt niet altijd goed uit. En Willow heeft bijlange na niet de fanbase van een Star Wars, dus ik vraag me af of Disney hier net zoveel geld in pompt als een Star Wars-serie. Na 2 afleveringen is het nog te vroeg om Willow als serie af te schrijven, maar de magie van de film weet ze nog nergens te benaderen. De nieuwe karakters zijn oninteressant en dat is mede te danken aan het zwakke schrijfwerk. Wellicht dat het nog beter wordt in de komende afleveringen. Eerlijk gezegd, werd ik alleen maar blij van het weerzien met Warwick Davis en Joanne Whalley, die beiden terugkeerden voor deze serie. Visueel is er ook nog wel het één en ander aan te merken op de serie, maar het moet gezegd worden dat de locaties wel goed zijn gekozen. Ik vraag me alleen af wie er in godsnaam voor heeft gekozen om elke aflevering met een vaag popnummer te eindigen. Dat past toch totaal niet bij de sfeer van deze serie!

bounze_tv

zondag 5 maart 2023
Willow seizoen 1 Wat een slecht serie heeft Disney afgeleverd. Er is geen doorkomen aan. Trager dan traag... De personages zijn jammerlijk slecht gecast, het verhaal is flinterdun, de humor, die niet leuk is, slaat teveel door en de muziek is om te janken. Vaak past het niet bij de scenes.Tenenkrommend ben ik niet verder gekomen dan aflevering 6. Daarom een laag cijfer gegeven.