ad

Release datum: 26 september 2001

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Enterprise

Beleef samen met kapitein Jonathan Archer en zijn bemanning de eerste ruimtereizen van het eerste Warp 5-ruimteschip van de Aarde, de Enterprise NX-01. Kapitein Archer ontmoet opstandige Vulcans, lichtgeraakte Klingons en de militaristische Andorians, maar zijn eerste grote uitdaging duikt op in de vorm van nieuwe tegenstanders: de Sulibans en hun tijd-reizende meesters.

Seizoenen

Komt er een Enterprise seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Meningen over Enterprise

avatar van FlorisV

FlorisV

vrijdag 23 augustus 2019
Enterprise seizoen 1 Nogmaals met plezier heel seizoen 1 bekeken en ik moet zeggen dat de serie toch beter uitgebalanceerd is qua karakters dan ik eerder aangaf, niet alleen Archer en (Trip) Tucker zijn goed uitgewerkt. De stoicijnse T'Pol (vrij arrogant in het begin!), de goedgemutste Phlox (doet teveel aan Neelix denken wel), de in het begin nogal overweldigde Hoshi, de overbezorgde Malcolm... ook de minder belangrijke karakters zoals Travis voegen genoeg persoonlijkheid toe. Het is vooral een keuze van de makers om de focus vooral op Archer, Trip en T'Pol te leggen maar die combinatie werkt ook goed. En is heel wat gevarieerder dan Discovery, die echt alleen maar over Michael gaat.

Op zich zelf staande afleveringen, maar een aantal gaan over een terugkerende, complexere verhaallijn: de Temporal Cold War, met de Suliban, die ook in andere afleveringen terugkeren. Zeker de moeite maar mijn favoriete aflevering is 17: Fusion, met de Vulcan sekte die meer emoties toestaat, zeer boeiend.

Het voelt zeker wat ouderwets aan soms maar eigenlijk is dat wel lekker en de serie is toch minder braaf dan zijn voorgangers.
avatar van FlorisV

FlorisV

dinsdag 3 september 2019
Enterprise seizoen 2 Een degelijk tweede seizoen, wederom met vooral standalone afleveringen. Ietsje minder dan het eerste seizoen maar een briljante aflevering is 22, Cogenitor, over iemand uit een ondergeschikte klasse van een vreemde cultuur die door Tucker aangemoedigd wordt zelfstandiger te worden. De noodzaak van een (later nog te ontwikkelen) Prime Directive wordt hierbij, zoals wel in meer afleveringen van Enterprise, op indringende wijze onder de loep genomen.

ElPablo

donderdag 30 maart 2017
Enterprise seizoen 1 Ik ben na afl 8 gestopt.
Zo veel onzin kon ik niet meer verdragen.

Geluid in de ruimte en aardse zwaartekracht op een komeet?
Het was lachwekkend.